AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Min niese fødte tidlig i morges en liten gutt. Jeg fikk vite dette på Facebook, der farmoren til niesen min "annonserte" det. Min datter fikk vite det rett etter fødselen, altså tidlig i morges. Jeg er skuffet. Var det for mye å forvente at jeg også kunne fått en mld, og fått vite dette personlig? Ikke kjekt å få vite det via Facebook. Heller ikke kjekt å måtte spørre datteren min om hun har hørt noe , men hun forteller det heller ikke til meg før hun har spurt om lov til å si det. Klokken 17.30 fikk jeg vite det.10 timer etter barnet var kommet til verden. Andre enn meg som hadde blitt skuffet? Jeg synes det er dårlig gjort. Er veldig glad i niesen min, og hadde forventet en mld av henne. Anonymkode: e4b74...8e7 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 22. juni 2018 Jeg mener at du overreagerer. Du er blitt grandtante. Det er ikke akkurat verdens nærmeste relasjon. Søsteren din er blitt bestemor, ikke du. Anonymkode: caa98...21b 85
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #3 Skrevet 22. juni 2018 Jeg forstår at det er trist, spesielt om dere har et nært forhold. Anonymkode: 7e7da...6b8 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #4 Skrevet 22. juni 2018 nei. det hadde blitt slitsomt å sende melding til alle i familien. blir jo veldig mange. man sier det til dem man står aller nærmest, foreldre, besteforeldre, søsken også legger man resten ut på facern Anonymkode: 389d4...c02 25
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #5 Skrevet 22. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: nei. det hadde blitt slitsomt å sende melding til alle i familien. blir jo veldig mange. man sier det til dem man står aller nærmest, foreldre, besteforeldre, søsken også legger man resten ut på facern Anonymkode: 389d4...c02 Slitsomt er det vel ikke? Man huker av de man ønsker å sende mld til i kontaktlisten og vips 😊 Alle har ikke facebook vet du. Anonymkode: 7e7da...6b8 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #6 Skrevet 22. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at du overreagerer. Du er blitt grandtante. Det er ikke akkurat verdens nærmeste relasjon. Søsteren din er blitt bestemor, ikke du. Anonymkode: caa98...21b Min søster er desverre ikke blandt oss lenger. Anonymkode: e4b74...8e7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #7 Skrevet 22. juni 2018 Min tante hadde vært ganske langt bak på listen over hvem vi hadde gitt beskjed til. Syns du er hårsår. Anonymkode: 09be8...cb1 31
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #8 Skrevet 22. juni 2018 Jeg syntes du overreagerer. Da vi fikk første barnet midten på natten var det ingen som fikk vite noe før morgenen etter, ikke en gang barnets besteforeldre. Anonymkode: 35fb3...e30 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #9 Skrevet 22. juni 2018 Jeg hadde blitt lei deg hvis jeg ikke hadde fått melding om niesen min skulle fått barn. Vi er en ganske tett familie og har fulgt hverandre alle sammen - søsken og søskens barn - gjennom hele oppveksten. Jeg skjønner at du reagerer. Klem Anonymkode: 080bd...42d 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #10 Skrevet 22. juni 2018 Her har for øvrig aldri tanter blitt informert direkte om fødsel. Vi har kun fortalt det til være foreldre, besteforeldre og søsken. Også har det spredd seg videre derifra. Anonymkode: 35fb3...e30 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #11 Skrevet 22. juni 2018 Min mann fant ut ved en tilfeldighet åtte dager etterpå at lillesøsteren hadde født...det er bare han, søsteren og moren...Da har du lov å bli skuffet. I din situasjon derimot....ikke så mye. Du er grandtante. Selv om det er hyggelig å få direkte beskjed, så kan man ikke forvente det når man er så langt ute i slekta. Anonymkode: 4c378...b5a 22
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #12 Skrevet 22. juni 2018 Dette må du ikke ta personlig. Jeg glemte å sende melding til min halvsøster da jeg hadde født. Meldingen var skrevet, men av ukjente årsaker (mest sannsynlig bleie, gråt, amming, besøk, jordmor, barseltårer etc) trykket jeg tydeligvis aldri send. Det var helt tilfeldig at det var henne og ikke en annen i familien. Du har jo fått barn selv så da vet du vel hvor kaos alt er etter fødselen. Anonymkode: d4024...2ad 6
Forundret.. Skrevet 22. juni 2018 #13 Skrevet 22. juni 2018 Jeg tenker litt sånn at 10 timer etterpå ikke er så galt. Hadde heller reagert om det kom dager etterpå. Vi har ikke annonsert fødslene med en gang, vi har slappet av med baby og kost oss og forsøkt å bli kjent. Er først når de nærmeste har forsøkt å ringe at vi har fortalt at nå er det gjort. Det er faktisk ikke så gøy med en haug tlf og en masse besøk med en gang. Når det kommer til at farmoren annonserte det på Facebook, var det noe hun fikk lov til eller noe hun bare gjorde? Er mange familier som har et individ uten nettvett eller med vett til å la folk fortelle gledelige begivenheter selv. 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #14 Skrevet 22. juni 2018 Du overreagerer. Greit å bli lei seg altså, men å furte sånn som et der er da bare barnslig Anonymkode: 320dd...4e3 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #15 Skrevet 22. juni 2018 Jeg informerte heller ikke tantene mine. Jeg informerte de jeg har på snap (2 tanter var her) som er nære omtrent 10-12 timer etter fødsel, mine foreldre underveis (eller, det gjorde mannen) og resten på Facebook en uke senere. For å være helt ærlig; å huske på hvem man skal informere osv er ikke det dom står øverst på lista over ting å gjøre når man er nybakt mor og nettopp har vært gjennom en fødsel på x antall timer. Jeg husker ikke hvem som manglet på snap uansett. Jeg gikk nedover lista og huket av der, de jeg ikke har på snap husket jeg ikke. Anonymkode: 827c1...28e 4
Lollipop1 Skrevet 22. juni 2018 #16 Skrevet 22. juni 2018 Spørs hvilket forhold dere har. Eg sa ikke noe til min far eller 4 av 5 onkler. Også er det jo mulig at denne farmoren heller ikke har fått tillatelse til og legge ut noe heller. Med første hadde vi planlagt og vente en stund. Men der var det en tante av barnefaren som lå ut på Facebook. Vi hadde heller ikke sendt noe melding til hun, så her var det jungeltelegrafen som gjorde at hele familien viste om det under 1 time etter fødtsel. Med andre mann så fortalte vi det kun til 4-5 stykker at han var født. Litt pga omstendigheter rundt fødselen og at vi ikke var sikkert på om han kom til og overleve. Derfor annonserte vi det på Facebook ganske tidelig for at folk ikke skulle sende masse meldinger. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #17 Skrevet 22. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slitsomt er det vel ikke? Man huker av de man ønsker å sende mld til i kontaktlisten og vips 😊 Alle har ikke facebook vet du. Anonymkode: 7e7da...6b8 ... og så får du 140 gratulasjoner som alle skal besvares😉 Jeg hadde ikke blitt skuffet over å ikke bli kontaktet personlig, med mindre det var min egen datter/sønn som fikk barn. Anonymkode: 1ce31...524 9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #18 Skrevet 22. juni 2018 Jeg har ikke blitt involvert i første rekke til noen av mine grandtantebarn. Jeg er en ung grandtate (en skikkelig attpåklatt) og har tantebarn på min alder. Tett familie, men jeg skjønner godt at de prioriterte barnets besteforeldre, tanter og onkler med første beskjedene. Har stort sett fått vite om disse dagen etter, og det er da like gledelig. Da tenker jeg at de har brukt tiden på å nyte den lille. Anonymkode: 58cbb...2dc 5
Forundret.. Skrevet 22. juni 2018 #19 Skrevet 22. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min mann fant ut ved en tilfeldighet åtte dager etterpå at lillesøsteren hadde født...det er bare han, søsteren og moren...Da har du lov å bli skuffet. I din situasjon derimot....ikke så mye. Du er grandtante. Selv om det er hyggelig å få direkte beskjed, så kan man ikke forvente det når man er så langt ute i slekta. Anonymkode: 4c378...b5a Hvis relasjonen er nær så synes jeg at det er litt spesielt at 8 dager går uten at bror spør hvordan det går og om ikke noe skjer snart.... Tipper at de fleste høygravid poppeklare kvinner ikke ringer til alle de nære, hver dag for å fortelle at ingenting har skjedd enda. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #20 Skrevet 22. juni 2018 Uff, jeg er visst hårsår. Ser det selv nå. Jeg ringte heller ikke min tante når jeg hadde født. Hun fikk vel vite det av min mor. Kanskje jeg er litt hårsår pga hun som skulle ha blitt mormor idag, min søster, ikke er blant oss lengre 😢 Facebook er noe dritt. Folk legger ut det som passer dem selv, uten å tenke på følgende. Takk folkens for å få meg til å tenke litt realistisk 😍 Anonymkode: e4b74...8e7 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå