AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Hei. Jeg er en mor med 1barn i skolealder. Jeg er gift og bor på et lite gårdsbruk. Huset er gammelt(fra 1865,påbygd 1930). Rommene er små,lange og smale, huset har ikke loft og ikke kjeller. Siden rommene er små og smale,begrenser det mulighet for skap og hyller. Eks. I stua har vi 2billyhyller på hver side av langsiden av spisebordet. Da er det så vidt passasje på hver side. I forlengelsen av spisebordet står en 2.5 seter sofa,så er det endevegg. Slik ser det i de fleste rommene i huset. Jeg har barn,hun er med å rydder etter seg,men som mange barn har hun mange leker(fått i gaver til jul og bursdager.). Vi har enda ikke kjøpt noen leker til henne..... Jeg jobber fulltid,min mann jobber 80%ved siden av korndrift på gården. Jeg opplever at jeg aldri for gjemt vekk ting og tang (leker som ikke brukes lengre,klær som er for små, kjøkkentilbehør som ikke er i dagli gbruk,turutstyr etc). Hver kveld etter leggetid bruker jeg ca 1.5 -2time til husarbeid (støvtørk,støvsuging vasking av klær,dra over overflater etc). Jeg opplever alltid at det er så mye stæsj som ligger rundt omkring,og alt kan ikke kastes....men har jo ikke noe sted å gjemme det bort.... Vi har ikke dyr,men gårdsdrift drar inn veldig mye støv og møkk og derfor må gulvene vaskes hver dag.....finnes det noen gode tips for å gjøre det lettere å holde det rent og ryddig....begynner å bli mye stress av å holde hjemmet vårt i orden. Må legge til at min kjære mann bidrar med husarbeid så ofte han kan😀 Anonymkode: c3ce8...671
Trolltunge Skrevet 22. juni 2018 #2 Skrevet 22. juni 2018 Oppbevaring er alfa og omega når det gjelder å ha det ryddig enkelt, så du bør vurdere rom for rom hvor du kan få inn smart oppbevaring. Jeg har noen fine messing "esker" oppe på mine Billy hyller. Der havner alt smått dilldall som legges igjen på bordene. Går gjennom dem en gang innimellom, og kaster det som ikke brukes, eller flytter det til der det faktisk hører hjemme. Inni billyskapene har jeg også esker, merket med hva som finnes i dem. For eksempel kvitteringer, tape og sakser, småskruer, osv. På den måten har jeg kontroll på alle småting. Større ting er utfordrende her i huset og. Jeg har også et gammelt hus med små rom. Bare en liten bod, på loftet. Mye havner på vaskerommet. Har laget maksimalt med hyller der, og så får jeg stuet litt under trappa der.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #3 Skrevet 22. juni 2018 Ting som ikke brukes lenger selger du på finn eller kaster. Ikke spar på rot. Kjenner dere andre barn som kan arve ting av datteren din, så spør om de ønsker å få noe. Kjøkkenting som sjelden brukes kan settes i en bod e.l. Hvordan klarer dere å dra inn så mye støv fra gårdsdriften? Sett støvler ute på trammen før dere går inn. Bruker dere arbeidsklær skal disse av så tidlig som mulig, gjerne i fjøs/garasje eller hvor dere har mulighet. Vær bevisst på hvor rotet kommer fra og hvordan dere kan unngå at skitt dras rundt overalt. Anonymkode: ed48a...b84 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå