Gå til innhold

Ventet 3 måneder på å få produkt tilbake hos Power. Rettigheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre måneder siden leverte jeg inn et nettbrett som.har sluttet å lade tilbake til Power, for reparasjon eller at jeg skulle få et nytt. Jeg har en såkalt trygghetsavtale.

Da jeg leverte den inn, sa ekspeditøren at jeg kunne stikke innom en ukes tid senere for å høre hva de fant ut, da det neppe kunne ta så lang tid å vite hva som kom til å skje. Jeg stakk innom en uke senere, da jeg skulle kjøpe tv og spurte, vedkommende sa at det var litt tidlig enda, men at de skulle ta kontakt. Så ventet jeg i nesten 3 mnd og stakk innom, etter at jeg ikke hadde hørt noe, dette var like før stengetid og den nye ekspeditøren sa at det var der, men at han ikke kunne sjekke hvorfor det lå der enda, fordi de stengte snart, de skulle ta kontakt på mandag. 

Mandag skjedde det ikke noe, ikke tirsdag heller og på onsdag morgen  chatter jeg med kundeservice som ga beskjed til avd. om at de måtte ta kontakt, og at de skulle ta kontakt så snart som mulig.

De tok ikke kontakt og nå har det gått noen dager, jeg går ut fra at de har hatt et ledig øyeblikk. 

Det må da være noen slags form for tidsbegrensning for hvor lenge de kan holde på og hvor lang tid det tar før jeg får det tilbake i reparert tilstand, eller et nytt, siden jeg uansett har en trygghetsavtale. 

Kommer garantert ikke til å kjøpe noe mer der om dette er standarden, og det er jo synd, for vi forbruker både hvitevarer og annen teknologi her i huset.

Noen som har peiling på rettigheter ang slike saker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Les forbrukerkjøpsloven om feil og mangler og butikkens rett til avhjelp. Power er ikke verdens beste på reklamasjon. 

Kontakt eventuelt forbrukerombudet. 

Anonymkode: be367...2d8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Les forbrukerkjøpsloven om feil og mangler og butikkens rett til avhjelp. Power er ikke verdens beste på reklamasjon. 

Kontakt eventuelt forbrukerombudet. 

Anonymkode: be367...2d8

Takk for svar 😉 Vurderer forbrukerombudet , eller det de nå har skiftet navn til. Tror jeg skal høre om lånelrodukt til ferien, dersom jeg ikke får det snart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...