Gå til innhold

Sende pakker

Anbefalte innlegg

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Går det fortsatt an å pakke pakkene selv i sånn tykk brunt papir og sende det med Posten? Det gikk an før, vet ikke om det er "lov" lenger. Siden posten har kommet med esker og lignende. BLir innmari dyrt hvis jeg skal bruke postens pakkeesker. Koster 50kr for den minste. Jeg tenkte jeg kunne pakke det godt selv og sende den. Men veier de den som vanlig post? Altså på den lille vekteren? Vil gjerne spørre her, blir litt flaut hvis jeg kommer på posten og skal sende så sier de at det ikke går an. :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har gjort det, senest i februar i år, og det gikk veldig bra. Du må bare skrive på adresse med stor og tydelig skrift, så veier de pakka di på vekta og du får oppgitt hvor mye du må betale for portoen. :)

Skrevet

50 kr for den minste pakka, du liksom... lenge siden du har sendt pakker, ja... :wink:

Den minste pakken til posten koster litt over 80 kroner...

Men, svaret på spm ditt er ja - du kan pakke inn i papir eller legge det i en ekse og sende det egenemballert... Det koster 50,- som brev B-post - 55,- som brev A-post og 110,- som egenemballert pakke... (sistnevnte er registrert sending, og hvis den blir borte blir den erstattet av posten)

Brev kan du bruke opp til 2 kg...

Gjest Anonymous
Skrevet

Prisen for esken er jo med portoen. Blir ikke billigere om du pakker inn selv.

Skrevet

Blir ofte billigere i postens esker, for de har standardstørrelser og form som er enklere å frakte slik at de gir en bedre pris på å sende på den måten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men små lette pakker kan lett være rimligere å sende som brev likevel. (da får du ikke pakkesporing da)

Jeg sendte en julegave heeeeelt i siste liten (etter fristen ja..), den var ikke tung så den gikk som brev under 350 gram, 22 kroner. Pakket inn i gråpapir og masse pakketape for å sikre alle kanter. Langt rimligere enn den rimligste ferdigpakken som er 84 kroner eller noe sånn... Og den kom frem i tide også :)

Skrevet

Jepp, det er veldig forskjell på små og store og lette og tunge pakker. Bruker alltid spørre når jeg kommer på posten jeg, "jeg vil sende denne på billigst mulig måte, hvordan sender jeg den da?"

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal sende en veske. Som ikke er kjempe stor. litt mindre enn et tastatur, hvis du ikker tar med høyredelen på tastaturet med de tallene. hvis dere skjønner. den veier ikke all verden tenker jeg. ja jeg kunne har tatt med meg veska og spurt dem dette. men jeg rekker liksom ikke å pakke den der hvis de sier at det blir billigere å sende den ferdigpakket selv. jeg tror jeg skal satse på å pakke den selv. har egentlig aldri gjort dette før. må jo teste det ut en gang. :)

Gjest Butterfly ikke pålogget
Skrevet

Jeg skal sende en veske. Som ikke er kjempe stor. litt mindre enn et tastatur, hvis du ikker tar med høyredelen på tastaturet med de tallene. hvis dere skjønner. den veier ikke all verden tenker jeg. ja jeg kunne har tatt med meg veska og spurt dem dette. men jeg rekker liksom ikke å pakke den der hvis de sier at det blir billigere å sende den ferdigpakket selv. jeg tror jeg skal satse på å pakke den selv. har egentlig aldri gjort dette før. må jo teste det ut en gang. :)

Gjest Madeline
Skrevet

En veske kan du pakke inn i gråpapir og sende som brev. Det blir nok det billigste (hvis den veier under 1 kg).

Skrevet

Trikset er jo uansett å pakke selv hjemme + skrive på adressen. Er det billigst å pakke selv sender du det jo bare sånn, blir det billigere med en ferdigeske stapper du bare pakka du har pakket inn i en slik eske. Vanskelgiere er det ikke :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil du virkelig sende pakker billig kan du jo gjøre det på følgende måte: Får du brev med frimerker som ikke er stemplet så ta vare på de og bruk de om igjen (legg de i vann slik at frimerket løsner og la det tørke)! :wink:

Gjest Madeline
Skrevet
Vil du virkelig sende pakker billig kan du jo gjøre det på følgende måte: Får du brev med frimerker som ikke er stemplet så ta vare på de og bruk de om igjen (legg de i vann slik at frimerket løsner og la det tørke)! :wink:

Meg over. Glemte å logge meg inn. Igjen.

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Meg over. Glemte å logge meg inn. Igjen.

Jada, foreldrene mine og jeg pleier å gjøre dette. men nå er problemet løst. fikk sendt den pakken igår. ble på 55kr. var visst 1 kg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes at de Norgespakke-eskene kommer i for få størrelser. Mange ting passer jo ikke nedi en sånn eske, eller du må kjøpe en eske som er kjempediger og fylle over halvparten med avispapir. Jeg skulle sende en sånn lang og flat pakke med en halv røykt laks en gang, det var jo selvsagt umulig å putte i en Norgespakke-eske! En annen gang skulle jeg sende en stekepanne (joda, jeg vet at det er en umulig form å pakke inn uansett...) En annen gang skulle jeg sende en bok og en paraply til samme adressat, og boka var så bred og litt tykk så paraplyen gikk ikke nedi ved siden av eller oppå i den minste ekska, så jeg endte jo opp med DEN digre eska. Grrrr...

Gjest Madeline
Skrevet
Jeg synes at de Norgespakke-eskene kommer i for få størrelser. Mange ting passer jo ikke nedi en sånn eske' date=' eller du må kjøpe en eske som er kjempediger og fylle over halvparten med avispapir. Jeg skulle sende en sånn lang og flat pakke med en halv røykt laks en gang, det var jo selvsagt umulig å putte i en Norgespakke-eske! En annen gang skulle jeg sende en stekepanne (joda, jeg vet at det er en umulig form å pakke inn uansett...) En annen gang skulle jeg sende en bok og en paraply til samme adressat, og boka var så bred og litt tykk så paraplyen gikk ikke nedi ved siden av eller oppå i den minste ekska, så jeg endte jo opp med DEN digre eska. Grrrr...[/quote']

Kjøp deg en pakke brukte frimerker og plukk ut alle de ustemplede ( er som regel ustemplede frimerker med verdi flere hundre kroner mer en du betalte for pakken), legg de i vann til de løsner fra papiret og tørk.

Pakk inn det du skal sende i gråpapir og lim på frimerkene. Da slipper du mye irritasjon på esker som ikke passer og det blir billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...