AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Hei! Jeg trenger litt hjelp til en skoleoppgave som jeg har problemer med. Jeg er helt stuck, og har brukt 3 dager på å skrive og slette det jeg har skrevet. Jeg klarer liksom ikke å formulere det riktig, og føler jeg ender opp med en milelang avhandling. Å drøfte er jo å ta frem ulike synspunkter, begrunne de, sette de opp mot hverandre og konkludere. Er det noen her som har tips? Anonymkode: 4597a...d28
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #2 Skrevet 22. juni 2018 Skriv en milelang avhandling uten å slette, og rediger så til du får ønsket resultat. Ikke slett og begynn på ny hele tiden. Anonymkode: 0c08f...c0a 2
Gjest chisandra Skrevet 22. juni 2018 #3 Skrevet 22. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriv en milelang avhandling uten å slette, og rediger så til du får ønsket resultat. Ikke slett og begynn på ny hele tiden. Anonymkode: 0c08f...c0a Det der var faktisk et knallgodt tips for de som står fast!
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #4 Skrevet 22. juni 2018 For å drøfte må man lete etter uenighetene/motsetningene i faget. Uten at jeg er fagperson på området vil jeg tenke at man kan drøfte forholdet mellom tilfeldigheter, arv og miljø og de helsefaktorene du nevner. (Det er jo tilfeldigheter og flaks/uflaks som gjør at den 90 år gamle storrøykeren er i live, mens en 25 år gammel helsefanatiker kan få lungekreft.) Man kan også drøfte hvor stor vekt de ulike faktorene skal tillegges i forhold til hverandre. Hva er viktigst av levevaner, fysisk aktivitet og kosthold? Finnes det ulike fagstrømninger som vektlegger de ulike faktorene på ulike måter? osv osv Samtidig må jeg si at denne problemstillingen trolig må bestå av en kombinasjon av «redegjør for» og drøft. Anonymkode: 768e9...f48
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 22. juni 2018 #5 Skrevet 22. juni 2018 Du kan også drøfte hvordan dårlig psykisk helse gjør at noen sliter med å ha et balansert kosthold, og hvordan dette innvirker på motivasjonen til å trene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå