Gå til innhold

Utdannet vernepleier og usikker på om jeg klarer å jobbe 100% i lengden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da er jeg utdannet vernepleier, og jeg har vært så heldig å fått meg 100% fast jobb på en bolig for utviklingshemmede i Oslo. Jeg har hovedansvaret for en bruker som er multihandikappet, og jeg trives med det. Det er en ganske tung jobb, da det blir mye løft osv så derfor har jeg fått gjennom at vi SKAL være to, og ikke bare en. Vi kan ikke bruke heis, fordi brukeren blir urolig av dette. Vi må derfor løfte hele tiden, og selv om jeg har klaget på dette så mener sjefen at vi må løfte. Alle som har jobbet med brukeren her tidligere, har blitt sykemeldt fordi ledelsen har ikke tilrettelagt forholdene rundt brukeren godt nok. Det er allerede flere instanser inn i bilde, for å tilrettelegge for at det praktisk bli lettere å jobbe rundt brukeren. 

Jeg jobber 100%, og jeg er allerede etter kort tid ganske sliten både fysisk og psykisk. Jeg ønsker å fungere i 100% jobb, og jeg ønsker å jobbe mye både for å utvikle meg faglig, samt at jeg avhenger av full lønn da jeg og samboer har kjøpt oss hus som vi driver å pusser opp. 

Det eneste problemet er at jeg sliter allerede. Det kan godt være at jeg ikke klarer å jobbe 100% lengre enn til høsten, fordi jeg blir helt utslitt. Har fra før av diagnosen ADHD, og jeg tar ikke medisiner fordi jeg tåler de ikke. Føler at jeg er som en tikkende bombe som aldri får hentet meg skikkelig inn etter jobb. I tillegg er turnusen slik at jeg jobber masse kveld, men det er egentlig like greit fordi jeg klarer ikke å stå opp ellers. 

Har gått på AAP før jeg begynte på studiet, fordi jeg hadde nedsatt funksjonsevne. Ble frisk, men kjenner at symptomene begynner å komme tilbake. Blir for deprimert og stresset, fordi jeg tåler ganske lite. Samboer mener at jeg bør skjerpe meg, fordi vi trenger pengene. 

Anonymkode: 934f7...1e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å få en annen jobb, jobbe i nav? Barnevern? Skole?

Anonymkode: 432d2...3d1

Gjest The ceiling lamp
Skrevet

Når du beskriver jobben din så negativt er det bare en ting å gjøre: Du må finne deg en annen jobb. Som vernepleier kan du få deg jobb på mange ulike steder - steder som ikke krever tungt fysisk arbeid.

Skole

Barnhage

Sykehjem

Dps

Hjemmetjenesten

Bedrifter som driver arbeidstrening

Barnevern

Dagsenter, flere typer

Rusomsorg

NAV

Boliger for psykisk syke

Boliger for psykisk utviklingshemmede - veldig mange krever lite fysisk tungt arbeid

Dette er bare de jeg kom på i farta. Lykke til uansett hva du setemmer deg for  :) 

AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en annen jobb. Det er jo ikke vanlig at det er slik når man jobber som vernepleier, at man ikke kan bruke hjelpemidler der det trengs.

Anonymkode: 80fd4...fe9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2018 den 15.43, AnonymBruker skrev:

Prøv å få en annen jobb, jobbe i nav? Barnevern? Skole?

Anonymkode: 432d2...3d1

Jeg liker å jobbe turnus, så det er ikke et problem. Skole ønsker jeg ikke, barnevern er umulig å få jobb i. 

Jeg kunne tenkt meg å jobbe i en bolig der brukere er oppegående, samt ønsker å være med på ting. De jeg jobber med ligger i en seng å sover hele dagen. De kan ikke være ute, for da blir de syke osv. 

AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2018 den 17.18, Gjest The ceiling lamp skrev:

Når du beskriver jobben din så negativt er det bare en ting å gjøre: Du må finne deg en annen jobb. Som vernepleier kan du få deg jobb på mange ulike steder - steder som ikke krever tungt fysisk arbeid.

Skole

Barnhage

Sykehjem

Dps

Hjemmetjenesten

Bedrifter som driver arbeidstrening

Barnevern

Dagsenter, flere typer

Rusomsorg

NAV

Boliger for psykisk syke

Boliger for psykisk utviklingshemmede - veldig mange krever lite fysisk tungt arbeid

Dette er bare de jeg kom på i farta. Lykke til uansett hva du setemmer deg for  :) 

Hei. 

Jeg driver på med å søke for harde livet, men det er per dags dato ingen ledige stillinger. Har tenkt på å søke på plasser jeg har vært i praksis osv, for å høre med de. 

Jeg er ganske langt nede nå, og jeg kommer til å dra til legen neste uke fordi jeg er allerede blitt syk av den nye jobben.

AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2018 den 17.48, AnonymBruker skrev:

Finn deg en annen jobb. Det er jo ikke vanlig at det er slik når man jobber som vernepleier, at man ikke kan bruke hjelpemidler der det trengs.

Anonymkode: 80fd4...fe9

Nei, det er helt latterlig. 

Har sagt i fra til leder, og ringt FO, fordi jeg reagerer veldig på at ikke hjelpemidler blir brukt. 

Kommer til å jobbe her i sommer, men fra høsten av skal jeg finne på noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...