Gå til innhold

Kan meieriprodukter fryses?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ofte en halv kartong fløte igjen eller et halvt beger rømme til overs. Går det an å fryse slike fete meieriprodukter? Tenker ikke på å vispe fløten etterpå, men å ha den i f.eks. gryteretter eller supper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det går ann. Iallefall melk, fløte, yoghurt og ost. Rømme vet jeg ikke, men det går sikkert det også så lenge du skal bruke den i matlaging og ikke servere som seg selv.(skjønte den?)

Skrevet

Jepp, takk for svar. Veldig greit å bare kunne fryse sånne smårester.

Skrevet

Fryser ofte ost når det er litt igjen som begynner å bli tørr eller "gammel". Så tar jeg det opp og bruker til pizza eller gratinering senere

Gjest Anonymous
Skrevet

Å fryse fløte i sånne isbitposer er helt genialt... så kan man putte en fløteterning eller to en en saus :)

Frossen ost gjør seg best til smelting.

Generelt tror jeg det gjelder for meierivarer: e kan gjerne fryses, men da bør de "brukes til noe" i matlaging, ikke serveres "som seg selv" etter tining.

Skrevet

æsj, ja! ikke servere fryste meierivarer som seg selv! hadde en venninne i barndommen som hadde en veldig rar familie. De brukte å fryse melk, og tine den opp igjen og drikke den som den var...men det var ekkelt! Den skiller seg liksom litt...æsj!

Men frossen yoghurt er godt! :P

Gjest lillelou
Skrevet
æsj, ja! ikke servere fryste meierivarer som seg selv! hadde en venninne i barndommen som hadde en veldig rar familie. De brukte å fryse melk, og tine den opp igjen og drikke den som den var...men det var ekkelt! Den skiller seg liksom litt...æsj!

Men frossen yoghurt er godt! :P

Jøkk...den opptinte melka hørtes lettere kvalm ut...Ellers pleier jeg også å fryse fløte i isbitposer.Genialt til sauser,gryter etc..Frossen rømme har jeg ikke prøvd-skiller den seg ikke lett da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...