Frk Midnattsol Skrevet 22. juni 2018 #1 Del Skrevet 22. juni 2018 Har en liten ekstrastilling fast i Oslo kommune. Har i min avtale 6 mnd prøvetid, og ser at jeg ikke trives noe særlig på arbeidsstedet. Sliter med å finne ut hvor lang oppsigelsestid jeg har under prøvetiden. Det fremkommer ikke i min avtale. Er det noen som jobber i Oslo kommune som har kunnskap om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #2 Del Skrevet 22. juni 2018 https://www.arbeidsrettsadvokater.no/ansettelse/provetid/ Oppsigelsesfrist i prøvetid Partene står fritt til å avtale oppsigelsestid, men i mangel av avtale er lovens regel at oppsigelse kan meddeles med 14 dagers varsel, jf. § 15-3 nr. 7. Oppsigelsestiden regnes da fra mottak av oppsigelsen, og ikke fra den første i påfølgende måned, slik det vil være når et arbeidsforhold avsluttes etter at prøvetiden har løpt ut. Anonymkode: 3f4c9...8d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #3 Del Skrevet 22. juni 2018 Står det ikke noe om lengde er det 14 dager. Dato til dato. Sier du opp 23. juni har du siste arbeidsdag 7 juli. Anonymkode: abda0...028 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 24. juni 2018 #4 Del Skrevet 24. juni 2018 Du har to ukers oppsigelsestid. Jeg begynte i ny jobb i Trondheim kommune, men trives ikke etter 3 uker. Hadde bare to uker oppsigelsestid. Ringte meg inn syk de siste vaktene, fordi jeg klarte ikke å møte opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Midnattsol Skrevet 24. juni 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 24. juni 2018 Tusen takk for svar. Da skal jeg sjekke hvilken dato det står på kontrakt som startdato, og planlegge derfra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå