Gå til innhold

Hva er soda? (frityrrøre)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett en fritert løkring-oppskrift hvor det skal være soda oppi frityrrøren. Hva er det? Ser for meg sprudlevann av noe slag, men ikke sett dette på butikken.

Og så lurer jeg på om det er veldig viktig at det skal friteres i solsikkeolje, eller om jeg kan bruke vanlig olivenolje?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Soda finner du i blandevann-avdelingen.

Ville ikke brukt olivenolje. Både pga smaken, og fordi den ikke tåler så høy temperatur.

Skrevet

Å, der har jeg ikke sett. Takk skal du ha! Jeg spiste løkringer på burgerking her om dagen, og det var sinnsykt godt. Hadde vært artig å lage selv, også. Men spruter det fælt? For da tror jeg ikke at jeg gidder.

Skrevet

Solsikkeolje eller maisolje er fint å fritere i.

Får ferdige løkringer klare til fritering i frysedisken også ;) de er gode.

Spiste mye løkringer da jeg var på ferie i usa. Der hadde de en slags hvit dippingsaus ved siden av. Noe majones og urteblanding vil jeg tro. Var ihvertfall kjempegodt.

Gjest Catwoman
Skrevet

du kan sikkert bruke farris

Skrevet

Det er farris du skal bruke ja.

Skrevet

Supert, farris har vi alltid. Skal prøve meg på dette en gang. Håper ikke det spruter så veldig.. Det er jo så utrolig godt! Nammenam.

Skrevet

Nei, det spruter ikke noe særlig. Løkringer er bare utrolig godt. Kjempegodt om du har litt krydder (f.eks. cayennepepper eller annet med futt i) i røren. Når jeg er lat bruker jeg ferdige frosne løkringer, veldig godt det også. Tar litt tid å lagehjemmelaget, separere løkringene osv. Kan spise det som snacks, med en god dip til. :sikle:

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Bare lurer sånn på hvor man får kjøpt frosne løkringer, finner det ingen steder jo. :-(

Noen som kan hjelpe?

Blir veldig glad for svar, bare digger løkringer, nam. :)

Skrevet

Jeg har kjøpt på både meny og rema1000 ihvertfall.

Spør i butikken. Har de ikke så kan de ta inn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...