Gå til innhold

Advarer mot giftige squishies

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har barnet ditt squishies? Kast dem

https://www.tv2.no/nyheter/9931758/

Anonymkode: 9367e...cdf

Takk for advarsel :smilyblomst:

Anonymkode: d1ff2...fc0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm...her var det ikke mange som bryde seg.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm...her var det ikke mange som bryde seg.

Infoen har jo vært ute i mange dager.

Anonymkode: f5f80...164

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Infoen har jo vært ute i mange dager.

Anonymkode: f5f80...164

Jeg fikk det ikke med meg før i dag. Datteren min hadde desverre et kosedyr av denne typen. Fram til i dag. Leverte den på BR og fikk tilbake penger. Vet ikke hvor stor skade som kan ha skjedd av å ha noe sånt oppi ansiktet daglig i flere uker. Noen andre som blir stressa avi dette?

Anonymkode: 58c19...baf

Skrevet

Mine hadde heldigvis ingen slike men naboen har så jeg har videreformidlet! 

Takk for info. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har kasta de vi hadde i hus.... jentungen furta litt,men protesterte ikke på at de skulle kastes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som tar dette helt med ro? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som tar dette helt med ro? 

Jeg! Har ikke barn og har aldri hørt om disse greiene før

Anonymkode: 997ba...56b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HVORFOR kommer slikt i butikkene i det hele tatt? Finnes det ikke kontroll med leker  og annet til barn, som skal luke ut giftige ting FØR  det selges???!!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVORFOR kommer slikt i butikkene i det hele tatt? Finnes det ikke kontroll med leker  og annet til barn, som skal luke ut giftige ting FØR  det selges???!!!

Ja, veldig rart! Og særdeles skremmende! Noen som kan noe om dette her inne?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Forbrukerrådet har kanskje info om det.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får håpe at Forbrukerrådet når frem. Her om en annen sak:

"Forbrukerrådet har tidligere i år gjennomført stikkprøver og funnet ftalater i klær og leker. Miljødirektoratet fant også nylig stoffene i leker og barneklær kjøpt i norske butikker."

"Forbrukerrådet sendte i desember julegaver med giftige og skadelige stoffer til miljøministeren, stortingsrepresentantene og flere andre politikere, for å minne om behovet for strengere regulering."https://www.forbrukerradet.no/vi-mener/2015/fpa-mat-og-handel-2015/advarer-mot-giftstoffer-i-produkter/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vel 8-10 stk i hus, og spessielt datteren min er veldig glad i disse, og har lekt MYE med dem.

Er veldig usikker på hvor alvorlig jeg skal ta dette. Jeg skjønner liksom ikke helt hva som kan være skadelig med dem? Våre er uansett kjøpt fra utlandet, så noen penger får vi ikke igen. uansett.

Har foreløpig bare bedt dem ikke ha de i senga...

Anonymkode: c8262...99c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har vel 8-10 stk i hus, og spessielt datteren min er veldig glad i disse, og har lekt MYE med dem.

Er veldig usikker på hvor alvorlig jeg skal ta dette. Jeg skjønner liksom ikke helt hva som kan være skadelig med dem? Våre er uansett kjøpt fra utlandet, så noen penger får vi ikke igen. uansett.

Har foreløpig bare bedt dem ikke ha de i senga...

Anonymkode: c8262...99c

Det er helseskadelig bare å være i samme rom som disse lekene! Kreftfremkallende!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har kastet våres,kjøpte på Ebay,tør ikke tenke på  alle giftstoffene som har vært i di.

Anonymkode: 8c182...f6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Giftige epler er  også nylig tilbakekalt,  Eplene er solgt fra 1. juni og til prøvesvar forelå 19. juni. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2018/06/20/195408331/epler-tilbakekalles-etter-funn-av-plantevernmiddel

GÅR DET  IKKE AN Å TESTE TING FØR FORBRUKERNE KJØPER DE???

Altså, det er produsenten som har i oppgave å selge produkter som er ikke helsefarlig, både for barn og voksne. Fra navnet, vil jeg anta at leken er produsert i Asia, og skal jo sies at kontrollsjekkene der er en del mer redusert for en del fabrikker. Hvis myndighetene skulle testet alle mulige ting, hadde det tatt svært lang tid og krevd mye ressurser. 

Anonymkode: 748c5...b20

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bør man egentlig kjøpe leker og klær? Noen som vet om steder å kjøpe fra som er garantert trygge? Ganske redd jeg nå etter at datteren min har kost med denne såpass mye. Men fint lite en kan gjøre med det. Innmari trist.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, det er produsenten som har i oppgave å selge produkter som er ikke helsefarlig, både for barn og voksne. Fra navnet, vil jeg anta at leken er produsert i Asia, og skal jo sies at kontrollsjekkene der er en del mer redusert for en del fabrikker. Hvis myndighetene skulle testet alle mulige ting, hadde det tatt svært lang tid og krevd mye ressurser. 

Anonymkode: 748c5...b20

Takk for info :) Da bør vi forbrukere være mer nøye med hva vi kjøper og ikke kjøper.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...