Gå til innhold

Velferdsstaten rakner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her en fredag formiddag, nok en gang leser jeg avisen og kommer over Norske saker fra innad i regjering og som handler om det norske velferdssystemet. Jeg har kommet over mange saker den siste tiden, og jeg har kommet til å tenke "den norske velferdsstaten holder på å rakne. Sake, men sikkert. 

Siden tidligere i år har det kommet frem mange lekasjer fra Stortinget, under #metoo-kampanjen. De fleste her forstår nok hva jeg mener. 

Den flotte fasaden av norsk politikk har slått sprekker, jeg selv tenker at velferdsstaten har slått sprekker. Når Erna Solberg gjør nasjonale avtaler uten folket, eller at det er innblanding fra fri presse. Det er vesentlige forskjellsbehandlinger i det Norske samfunnet når det kommer til både helse, økonomi og arbeid. Og da er det ikke prat om likestilling iblant menn og kvinner, her er det alle kjønn i alle aldere, med alle slags utdanninger.

Jeg lurer bare på hva slags tanker dere har om dette? Jeg skulle gjerne ha lagt med noen nyhetsartikler, men jeg finner ikke frem til alle jeg har vært inne på de siste ukene. 

Anonymkode: aca1b...449

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at velferdsstaten vakler. Men ikke nødvendigvis pga det du snakker om

Regjeringen har fra dag en gått etter de svakeste i samfunnet. Syke, uføre og barn. De har fjernet alt av støtteordninger, tatt vekk alle former for hjelp, og nå skal de fader meg begynne å ta vekk hjelpemidler til de som er avhengig av rullestol og. Regjeringen er en skam! Uføre og pensjonister ranes hver dag, mens de rike mesker seg med skatteletter og stortinget gir seg selv et lønnstillegg tilsvarende mer enn en månedslønn for en vanlig ufør. To for se som er minstepensjonister. 

Og på den andre siden sitter Listhaug og co. Som snakker om og behandler innvandrere som skadedyr. Og som applauderes av folk flest. 

Ja velferdsstaten er på vei ned. Samfunnet er på vei utfor et stup, men ingen vil se det. Vi er for rike, for egoistiske. Og en hundrelapp i skattelette er mer verd enn at naboen i rullestol skal kunne få behandling og klare å komme seg rundt. 

Anonymkode: 6d732...c52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Velferden kommer bryter sammen om ikke lang tid. Olja skal legges ned og politikere vil vise medmenneskelighet for en gruppe migranter som lever på NAV til evig tid.

I gruppen fra MENA landene Middle East North Africa. Er 76% trygdet etter 10 år i Norge og med en kostnad på 9.000.000 pr.stk sier det seg selv at noen betaler. Vi ser jo hvordan det kommer til å bli mtp svensken pensjonister som blir fattigere og fattigere. 1 av 3 er bergnet fattige og det blir 1000 flere fattige hver mnd som selger sine eiendeler på torget hvis de skal ha penger til tannlegen.Dette er fremtiden også her. Vi klarer ikke opprettholde velferden med nyankomne som  ikke bidrar men suger ut ut penger

Jeg er 44år og min pensjon er redusert 3 ganger siste 10år. Jeg har 23 år igjen i arbeidslivet. Min far gikk av med 66% vede 62. Jeg kan muligens pensjoneres ved 67 med 49%. Men om 23år vil det ikke bli mye igjen. Til de som er 25 idag. Begyn å spare! Det vil bli tomt. Min pensjon er pr.idag mine foreldres hus. HVIS ikke sosialistene kommer tilbake og gjeninnsetter arveskatten. Da er det og borte. Jeg krysser fingrene for et FRP med 30% og sosialister under streken. Det er det eneste som redde en flik av velferdstaten....

.

Anonymkode: 95e09...934

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, Erna og gjengen hennes er en gjeng med kapitalister som gjør vondt verre for de fleste.

Anonymkode: aca1b...449

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at velferdsstaten vakler. Men ikke nødvendigvis pga det du snakker om

Regjeringen har fra dag en gått etter de svakeste i samfunnet. Syke, uføre og barn. De har fjernet alt av støtteordninger, tatt vekk alle former for hjelp, og nå skal de fader meg begynne å ta vekk hjelpemidler til de som er avhengig av rullestol og. Regjeringen er en skam! Uføre og pensjonister ranes hver dag, mens de rike mesker seg med skatteletter og stortinget gir seg selv et lønnstillegg tilsvarende mer enn en månedslønn for en vanlig ufør. To for se som er minstepensjonister. 

Og på den andre siden sitter Listhaug og co. Som snakker om og behandler innvandrere som skadedyr. Og som applauderes av folk flest. 

Ja velferdsstaten er på vei ned. Samfunnet er på vei utfor et stup, men ingen vil se det. Vi er for rike, for egoistiske. Og en hundrelapp i skattelette er mer verd enn at naboen i rullestol skal kunne få behandling og klare å komme seg rundt. 

Anonymkode: 6d732...c52

Ordet skadedyr har jeg ikke hørt, eller sett fra Listhaug noen gang! men at innvandringen må ta på seg mye av skylden for innskrenkninger i velferden er det vel liten tvil om?

https://www.document.no/2018/06/22/norske-kommuner-sitter-pa-en-bombe-eksplosiv-vekst-i-sosialhjelp-til-innvandrere/

Sitat

Faktisk øker utgiftene fortere enn før: I perioden januar – april steg sosialhjelpsutgiftene fra 35,5 millioner i 2017 til 40,2 millioner i år. Innvandrere mottok 27,5 millioner av de 40,2 millionene som ble utbetalt i årets fire første måneder.

Dermed går nå to av tre sosialhjelpskroner i Kristiansand til innvandrere. Vi kan anta at det også betyr at rundt to av tre mottakere av sosialhjelp er innvandrere.

Til tross for at innvandrerne utgør rundt 17 prosent av befolkningen i landet, utgjør de altså nå rundt 66 prosent av sosialhjelpsmottakerne i Kristiansand.

Anonymkode: 80d1e...fe5

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ordet skadedyr har jeg ikke hørt, eller sett fra Listhaug noen gang! men at innvandringen må ta på seg mye av skylden for innskrenkninger i velferden er det vel liten tvil om?

https://www.document.no/2018/06/22/norske-kommuner-sitter-pa-en-bombe-eksplosiv-vekst-i-sosialhjelp-til-innvandrere/

Anonymkode: 80d1e...fe5

Venstresiden og klimaskeptikere er temmelig like. Ingen av dem er villig til å ta til seg virkeligheten. velferden takler ikke innvandringen, men venstresiden vil ikke innse det. Klimaskeptikere ser endringen menn skylder på alt annet enn eget forbruk.

De er begge faktaresistante. I mellomtiden vil Norge rakne  og når krybba er tom bites hestene. Det vil bli fattigdom, kriminalitet, tilliten blir borte og sosiale problemer. Etniske konflikter oljepenger har dempet kommer til overflaten. 

Anonymkode: 95e09...934

AnonymBruker
Skrevet

Det blir 10 ganger verre med AP i regjeringen, så ikke klag på Erna. Vi kan ikke fortsette utbetalinger til de som inne gjør noe. Flere og flere blir uføre. Hvorfor? Oljen tar slutt innen 20 år. Det vet vi alle. Politikerene må ned i lønn. De kan ikke tjene 1 mill på den jobben. 

Kjøper dere mindre og sparer dere mer, eller tenker dere at det ordner seg? 

Anonymkode: 6eb51...b7e

Gjest GiftMann38
Skrevet

Den eneste grunnen til at velferdsstaten er under press er ikke-vestlig innvandring.

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker (politikere) er mer egoistiske og korrupte enn mange er klar over. Velferdsstaten er mer solid enn mange tror

Det er mine tanker

Anonymkode: c9167...dba

Skrevet

Jeg har 20 år igjen til jeg blir pensjonist, da er det nok ikke mye igjen å leve av. 

Men jeg skal starte en gjeng..'Old Bloods'.. 

Vi skal rane de som gjorde seg fete på innvandringen og politikerne som lot det skje.. 

Bare vent.. 😠

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...