AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Jeg har jobbet under svært belastende forhold. I tillegg til trakassering fra lederen min, opplever jeg å bli frosset ut av andre ansatte. Situasjonen er helt forferdelig og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har møtt veggen... Nå er jeg sykemeldt og føler meg bare så utrolig usikker på hva som skal skje fremover. Hvordan kan man søke ny jobb når man går sykemeldt? Noen med erfaringer? Jeg kan fortsatt være sykemeldt i 5 måneder til, men så har jeg nådd maksdato. Er så urolig! Tenker på det hele tiden. Blir så utrolig utpsyket av å gå som jeg gjør nå. Ikke vil jeg få gode referanser heller, siden jeg har klaget på min leder. Vet ikke hva jeg klarer fremover heller.. jeg er helt knekt... Anonymkode: 06e95...23c
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #2 Skrevet 22. juni 2018 Har du tatt det opp med noen? Overste ledelse, verneombund, tillitsvalgt? Anonymkode: 08484...0f1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #3 Skrevet 22. juni 2018 Hei! Ja, jeg har klaget på min leder til hennes leder. Forbundet er involvert, går til psykolog og gjør ellers det jeg kan. Men forstår ikke hvordan jeg skal klare å begynne på igjen på en jobb som er helt grusom og det etter at jeg har blitt syk av å jobbe der... Anonymkode: 06e95...23c
Nyttig Skrevet 22. juni 2018 #4 Skrevet 22. juni 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Ja, jeg har klaget på min leder til hennes leder. Forbundet er involvert, går til psykolog og gjør ellers det jeg kan. Men forstår ikke hvordan jeg skal klare å begynne på igjen på en jobb som er helt grusom og det etter at jeg har blitt syk av å jobbe der... Anonymkode: 06e95...23c Godt tip er å gjøre evt lydopptak av trakkasering, dokumentere ting så godt som mulig. Arbeidslivet er hardt, svært få steder man blir behandlet bra. Endret 22. juni 2018 av Nyttig
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #5 Skrevet 22. juni 2018 Har stått i samme situasjon som deg. Ble også sykemeldt. Etter 2 måneder som sykemeldt fikk jeg heldigvis en ny jobb. Gikk ned i stilling og lønn, men heller det enn å bli syk av jobben. Jeg og flere klaget også på nærmeste leder, men ingenting skjedde. Jeg nevnte ikke til ny arbeidsgiver at jeg var sykemeldt og fikk en kollega jeg stolte på til å være referanse. Lykke til ❤️ Anonymkode: c4ea4...cde
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #6 Skrevet 22. juni 2018 Er det privat sektor? Slik at du bare kan være sykemeldt i 1 år? Anonymkode: c4ea4...cde
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #7 Skrevet 22. juni 2018 Ja, har vært akkurat der du er. Bruk energien du har til rådighet på å søke nye jobber, og gi faen i den gamle jobben mens du er sykmeldt. Det er livsfarlig, altså livsfarlig, å befinne seg på en slik arbeidsplass i lengden, så jo før du kommer deg bort, jo bedre. Jeg ble presset til å slutte før jeg hadde ny jobb, men gjør det jeg kan (lever på sparepenger) for å overleve økonomisk enn så lenge. Alt dette er bedre enn å bli så psykisk nedbrutt at man så vidt greier å eksistere. Jeg fikk også en god kollega til å være referanse, forresten. Anonymkode: 1f547...5f5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #8 Skrevet 22. juni 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har vært akkurat der du er. Bruk energien du har til rådighet på å søke nye jobber, og gi faen i den gamle jobben mens du er sykmeldt. Det er livsfarlig, altså livsfarlig, å befinne seg på en slik arbeidsplass i lengden, så jo før du kommer deg bort, jo bedre. Jeg ble presset til å slutte før jeg hadde ny jobb, men gjør det jeg kan (lever på sparepenger) for å overleve økonomisk enn så lenge. Alt dette er bedre enn å bli så psykisk nedbrutt at man så vidt greier å eksistere. Jeg fikk også en god kollega til å være referanse, forresten. Anonymkode: 1f547...5f5 Privat sektor du også? Anonymkode: c4ea4...cde
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #9 Skrevet 23. juni 2018 Her gjelder det å ha fokus og gjøre noe med saken. Søk alle jobber du kan og få en god kollega som referanse. Få en time hos bedriftshelsetjenesten for å dokumentere det som har hendt. Er foreningen inne i bildet? Jeg tror du kan meldes som arbeidsledig eller gå over på AAP om du er sykemeldt over et år. Sjekk reglene hos nav. Får du behandling utover lege? Psykolog? Om du ikke allerede gjør det bør du starte å trene. Fysisk styrke gir psykisk styrke. Hold fokus på deg selv og din bedring og fremtid. Du skylder jobben ingen ting. Er saken veldig grov kan du også ta kontakt med Arbeidstilsynet. Anonymkode: c4085...dd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå