AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Del Skrevet 22. juni 2018 Hei! Jeg er invitert i et bryllup hvor paret ønsker seg penger i gave, og trenger noen tanker fra andre bryllupsgjester/brudepar om hvordan dette gjøres i praksis. 😅 Er det fortsatt kontanter i bryllupskortet som er tingen? Føler at dette er den mest tradisjonelle løsningen, men i dagens samfunn så er jo fysiske penger fryktelig upraktisk både for giver og mottaker. Vil det være innenfor å skrive i kortet at bryllupsgave kommer på Vipps og så overføre dette f.eks. dagen etter bryllupet? Anonymkode: 62e4b...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silverferret Skrevet 22. juni 2018 #2 Del Skrevet 22. juni 2018 I vårt bryllup hadde vi opprettet en bryllupskonto som de aller fleste satte inn penger på enten rett før eller rett etter bryllupet. Så skriver du i kortet at penger er satt inn på konto e.l. Noen vippset også penger, og noen gav kontanter i konvolutten. Så gjør det som er enklest for deg Selvfølgelig er det litt upraktisk med kontanter.... så synes det selvfølgelig er best om man bare setter det direkte inn på konto. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 22. juni 2018 #3 Del Skrevet 22. juni 2018 5 timer siden, Silverferret skrev: I vårt bryllup hadde vi opprettet en bryllupskonto som de aller fleste satte inn penger på enten rett før eller rett etter bryllupet. Så skriver du i kortet at penger er satt inn på konto e.l. Noen vippset også penger, og noen gav kontanter i konvolutten. Så gjør det som er enklest for deg Selvfølgelig er det litt upraktisk med kontanter.... så synes det selvfølgelig er best om man bare setter det direkte inn på konto. Bryllupskonto... Noe så himla frekt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #4 Del Skrevet 22. juni 2018 Haha, synes da virkelig ikke at bryllupskonto var noen dårlig idé. Skulle gjerne ha sluppet å kløne med Vipps eller bankoverføring når det faktisk er penger som står på ønskelisten. Det er i alle fall godt å høre at jeg ikke er helt på jordet som vurderer å droppe kontantene. 😅 Takk for svar Silverferret! Anonymkode: 62e4b...b33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 22. juni 2018 #5 Del Skrevet 22. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, synes da virkelig ikke at bryllupskonto var noen dårlig idé. Skulle gjerne ha sluppet å kløne med Vipps eller bankoverføring når det faktisk er penger som står på ønskelisten. Det er i alle fall godt å høre at jeg ikke er helt på jordet som vurderer å droppe kontantene. 😅 Takk for svar Silverferret! Anonymkode: 62e4b...b33 "vi har alt vi trenger, men her har dere kontonr til vår bryllupskonto".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #6 Del Skrevet 22. juni 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er invitert i et bryllup hvor paret ønsker seg penger i gave, og trenger noen tanker fra andre bryllupsgjester/brudepar om hvordan dette gjøres i praksis. 😅 Er det fortsatt kontanter i bryllupskortet som er tingen? Føler at dette er den mest tradisjonelle løsningen, men i dagens samfunn så er jo fysiske penger fryktelig upraktisk både for giver og mottaker. Vil det være innenfor å skrive i kortet at bryllupsgave kommer på Vipps og så overføre dette f.eks. dagen etter bryllupet? Anonymkode: 62e4b...b33 Pengetre? Det blir de sikkert såååå glade for Anonymkode: cf5ff...33a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #7 Del Skrevet 22. juni 2018 Dette fikk meg til å huske at vi aldri har fått takkekort for pengegaven vi overførte til konto før et bryllup vi var i for over et år siden... Anonymkode: 8eb3e...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banane Skrevet 22. juni 2018 #8 Del Skrevet 22. juni 2018 Til dere som fnyser av brudepar som ønsker seg penger: er der bedre å legge ut ønskeliste, eller er det beste ikke å si noe om ønsker? Vi personlig ønsker oss ikke noe (heller ikke penger), og har gitt uttrykk for dette i invitasjonen. Likevel maser folk om gaveliste, som jeg ikke gir, fordi vi faktisk synes det er mer enn nok at folk bruker tid og penger på å komme seg dit, men jeg vet vi likevel kommer til å få masse gjenstander vi ikke har bruk for. Vi kunne selvsagt bedt om opplevelser, men disse vil vi ikke få tid til å benytte oss av. Mye bedre da med penger, som vi kan nedbetale lån med, sette inn på fond til barna eller eventuelt gi bort til et godt formål. Hvorfor er folk så sykt opptatt av faktisk å kjøpe ting folk ikke trenger til huset. Forstår bryllupsgavetradisjonen om de som gifter seg er tyve, ikke som oss, i midten av tredveåra. Gjester som insisterer på kutyme er langt mer irriterende, synes jeg, enn brudepar som ønsker deg penger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #9 Del Skrevet 26. juni 2018 På 22.6.2018 den 23.28, Banane skrev: Til dere som fnyser av brudepar som ønsker seg penger: er der bedre å legge ut ønskeliste, eller er det beste ikke å si noe om ønsker? Vi personlig ønsker oss ikke noe (heller ikke penger), og har gitt uttrykk for dette i invitasjonen. Likevel maser folk om gaveliste, som jeg ikke gir, fordi vi faktisk synes det er mer enn nok at folk bruker tid og penger på å komme seg dit, men jeg vet vi likevel kommer til å få masse gjenstander vi ikke har bruk for. Vi kunne selvsagt bedt om opplevelser, men disse vil vi ikke få tid til å benytte oss av. Mye bedre da med penger, som vi kan nedbetale lån med, sette inn på fond til barna eller eventuelt gi bort til et godt formål. Hvorfor er folk så sykt opptatt av faktisk å kjøpe ting folk ikke trenger til huset. Forstår bryllupsgavetradisjonen om de som gifter seg er tyve, ikke som oss, i midten av tredveåra. Gjester som insisterer på kutyme er langt mer irriterende, synes jeg, enn brudepar som ønsker deg penger. Si at dere ønsker at eventuelle gaver gis til et eller flere gode formål dere brenner for da vel? Anonymkode: 13e6b...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. juni 2018 #10 Del Skrevet 26. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Si at dere ønsker at eventuelle gaver gis til et eller flere gode formål dere brenner for da vel? Anonymkode: 13e6b...6c1 Og deretter ta alle pengene selv....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittLykke Skrevet 26. juni 2018 #11 Del Skrevet 26. juni 2018 jeg ga penger i et bryllup i fjor, brettet en kjole og en jakke av de, så malte jeg et landskap på ark, trenger ikke være super kunstner for å få det til. to trær i forgrunnen som jeg festet en tråd mellom. så det ble en tørkesnor, hadde sånne små gaveklesklyper som jeg festet plaggene med. med en fin ramme på, kjøpt for en 10er på loppis, ble det veldig fint. så brettet jeg noen små sommerfugler som jeg festet i noen pene bånd på siden. hvordan man bretter alt finnes det oppskrift på på nett. brudeparet ble glade, fikk masse skryt for kreativ løsning. ellers har jeg til en bursdag brettet blomster, egentlig bare brette som når man brettet vifte når man var barn, festet to sammen med litt teip, eller sånn veggtyggis som man henger opp ting med sånn at det blir en sirkel (hadde vel kanskje en 500 lapp en 200 lapp sammen og 100 og 200 osv for å få flere farger på blomstene.. grønn piperenser et kronestykke og en treperle (brukte med farge på) på toppen. så satte jeg det oppi en potteplante pakket inn i cellofan. ble også bra, men mer morsomt en pen hvis du skjønner. hobbymateriell fåes på søstrene grene, europris og sånne butikker så trenger ikke bli kjempe dyrt å gjennomføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #12 Del Skrevet 26. juni 2018 16 timer siden, O.G. skrev: Og deretter ta alle pengene selv....? Nei. Be folk overføre til det veldedige formålet man velger ut. Anonymkode: 13e6b...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #13 Del Skrevet 26. juni 2018 16 timer siden, O.G. skrev: Og deretter ta alle pengene selv....? Om en er ute etter å svindle gjestene sine, så er jo der en flott ide, selvsagt. Anonymkode: 762a0...5b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. juni 2018 #14 Del Skrevet 26. juni 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om en er ute etter å svindle gjestene sine, så er jo der en flott ide, selvsagt. Anonymkode: 762a0...5b1 Ikke sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå