AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Er litt usikker på om jeg er på rett underforum, tenkte dette var under sosiale relasjoner. Jeg har blitt pendler pga. en ny jobb, og har oppdaget noe jeg finner interessant. Jeg brukte alltid å tenke at folk som irriterer seg over telefonsnakking på buss/trikk/tog overdrev, og at det måtte jo være det samme som å høre på en samtale mellom folk på toget. Vel, det slår meg nå at jeg er blitt en av de som ikke takler å høre på folk som snakker i telefonen. De har et annet toneleie enn folk som snakker direkte med hverandre, og jeg føler spesielt godt på den skarpheten de får i stemmen for å tydelig artikulere ordene, slik at personen i andre enden skal høre de over suset og støyen fra fremkomstmiddelet. Bare i dag måtte jeg flytte meg to ganger, først fra en fyr som kjeftet på en kollega pga. et manglende avsnitt i en rapport, og deretter fra ei som holdt et detaljert foredrag om sønnens mageproblemer. Så er det jeg som er ømfintlig, eller burde vi ha regler for telefonbruk på offentlig transport? Det trenger ikke være at det ikke er lov å bruke telefonen, men at man oppfordret til å ta hensyn. Eller burde man bare godta at enkelte snakker høyt i telefonen? Anonymkode: 3a089...6c5 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. juni 2018 #3 Skrevet 22. juni 2018 Stillevogna på toget er fint Offentlig transport er nettopp offentlig, så man kan ikke nekte folk å snakke i telefonen (bortsett fra i stilleavdelinga på tog som har det). Med mindre de blir veldig høylytte og/eller sinte (da er det forstyrrelse av ro og orden) kan man ikke stoppe det. Men helt klart mange som bør utvise mer hensyn! Jeg bruker å høre på musikk med ørepropper så jeg slipper å høre på gnålet...
Sirah Skrevet 22. juni 2018 #4 Skrevet 22. juni 2018 Ja det er irriterende. Å gi en rask beskjed bør være innafor, men ikke skravling. Det kan man ta senere. Jeg satt en gang bak ei på bussen i nesten 1 time som la ut om hooket fra helgen til en venninne. Hun la ut såpass detaljert at jeg klarte å finne han på Facebook. Slikt er unødvendig! 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #5 Skrevet 22. juni 2018 Før i tiden var det å prate på bussen uglesett. Så ble det normalt. Før i tiden var det å prate i tlf. på bussen uglesett. Nå er det I GANG med å bli normalt. - Hvis du ikke vil de skal fortsette? Bare start samtale med hun som prater i tlf. etterpå der du gir samlivsråd osv. basert på ALL info du nettopp fikk. Anonymkode: 44427...d4f 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #6 Skrevet 22. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Før i tiden var det å prate på bussen uglesett. Når skal dette ha vært, mener du? Anonymkode: 4b197...14a 1
Drakan Skrevet 22. juni 2018 #7 Skrevet 22. juni 2018 Jeg er glad jeg kan sitte på stilevognen på tog. Når det gjelder trikk og buss. De folkene du prater om sitter vanligvis på midten eller foran, så gå for bakerste vogn/sette om du kan. Synes selv folk kan holde personlige samtaler kanskje på en mer diskre plass, men er sånn det er. 😕
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #8 Skrevet 22. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Før i tiden var det å prate på bussen uglesett. Så ble det normalt. Før i tiden var det å prate i tlf. på bussen uglesett. Nå er det I GANG med å bli normalt. - Hvis du ikke vil de skal fortsette? Bare start samtale med hun som prater i tlf. etterpå der du gir samlivsråd osv. basert på ALL info du nettopp fikk. Anonymkode: 44427...d4f Ganske sikker på de hadde tatt en ny tlf samtale for å snakke om den frekke passasjeren som blandet seg inn i deres annliggender og var så frekk å overhøre en privat samtale....... Anonymkode: 56c80...9f7 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #9 Skrevet 22. juni 2018 37 minutter siden, AnonymBruker said: Ganske sikker på de hadde tatt en ny tlf samtale for å snakke om den frekke passasjeren som blandet seg inn i deres annliggender og var så frekk å overhøre en privat samtale....... Anonymkode: 56c80...9f7 Det bekrefter bare for alle i trikken manglende selvinnsikt. Det er jo noe som bare slår til mot dem til slutt uansett. Ville vært gøy om noen som kjente til situasjonen tilfeldigvis var tilstedet og tyvlyttet. Anonymkode: 44427...d4f
KillerKitty Skrevet 22. juni 2018 #10 Skrevet 22. juni 2018 Jeg setter meg alltid bak, og må innrømme at jeg noen ganger blir litt drevet med når jeg snakker i mobilen. Har som oftest interne samtaler, og tør nesten ikke tenke på hvor mye jeg har fortalt offentlig, som aldri burde ha kommet ut...Har derfor begynt å latt være å svare når det ringer om jeg sitter på bussen. Begynner jeg først å snakke er det gjort. Når det gjelder andres samtaler bryr jeg meg ikke. Hører som oftest på musikk, og jeg er uansett glad i å observere andre folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå