Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker noen produkter fra MDformulations, men er usikker på om jeg bruker de riktige. Hudpleieren min anbefalte med rensegele + facial lotion + facial creme. Hun mente jeg ikke trengte annen fuktighetskrem på dagen. Har nattkrem fra decleor. Nå har jeg lest litt på nettet og sett at jeg ikke skal bruke både facial lotion og facial creme. Men hvilken av dem skal jeg velge da? Og hva slags fuktighetskrem bør jeg bruke. (Har bestilt en fra decleor nå). Må jeg bruke et annet ansiktsvann hvis jeg ikke bruker facial lotion? Ble mange spørsmål dette :) Noen som har svar?

Videoannonse
Annonse
Gjest manic
Skrevet

Litt vanskelig å gjette seg til hva slags produkter du bør velge når du ikke sier noe som helst om hva slags hudtype du har? ;)

Skrevet

Skrev vel bare problemhud i overskriften ja. Har ganske fet hud med mye kviser til tider og sorte prikker. Har begynt med MD for å bli kvitt dette.

Gjest Gjesta
Skrevet

Facial Lotion og Facial Cream er mer eller mindre samme produkt med ulik konsistens, og du skal IKKE bruke begge samtidig (sov hudpleieren i timene, tro?).

Først rens, deretter Facial Lotion eller Cream, og deretter en fuktighetskrem tilpasset huden din. Hvis du vil ha en produktanbefaling, kan du jo teste Active Moist fra Dermalogica?

Skrevet

Ja, jeg tror nesten hun må ha sovet i en del timer ja... Med rens, mener du da facial cleanser? Jeg trenger ikke noe ansiktsvann i tillegg? Må vite om jeg har forstått dette rett:

Morgen og kveld: Facial cleanser + facial creme (eller lotion) + ansiktskrem (dag eller natt. begge jeg har er fra decleor)

Takk for hudkremtipset. Kanskje jeg prøver den neste gang :)

Gjest Gjesta
Skrevet

MD vil nok pushe rens på deg, men siden rensen allikevel kun sitter på huden i noen få sekunder, kan du bruke hva som helst som er tilpasset huden din (billigere går også bra, fra apoteket, for eksempel).

Jeg bruker Facial Cream mot tørr hud, og ingen andre MD produkter (den hjelper fuktighet til å trenge dypere inn i huden), og i tillegg bruker jeg rens og krem fra Dermalogica. :)

Skrevet

Du har vel et poeng der, men jeg synes ikke MD sin rens er så dyr jeg. Den er i hvert fall veldig drøy. Har hatt min i tre mnd nå og ikke brukt opp halvparten enda. Renser morgen og kveld. Det jeg lurte på var om jeg trenger noe mer enn den rensegeleen. Trenger jeg tonic/ansiktsvann før jeg tar på krem?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bruker nesten aldri ansiktsvann uansett, føler det er overflødig. Men smak og behag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...