Gjest Petra Tran Skrevet 3. mars 2005 #1 Skrevet 3. mars 2005 Jeg er deppa... For typen min går ut med venner noen dager i uka. Jeg får aldri/sjelden med mine venninner med på noe (de er opptatt, jobber osv), og sitter derfor hjemme alene de dagene.. Hadde dere latt frustrasjonen gå utover typen? Jeg vil ikke det, men det skjer... Blir deppa at han går ut mens jeg må kjede meg.
Gjest Chica Skrevet 3. mars 2005 #2 Skrevet 3. mars 2005 Hva med å bli med han ut noen av gangene? Regner med kameratene hans også har kjærester? Så kan dere møtes alle sammen innimellom?
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2005 #3 Skrevet 3. mars 2005 Slik jeg ser det, har du to hovedmuligheter: (1) bli med ut selv! (2) bli flinkere til å aktivisere deg selv, det trenger ikke nødvendigvis være ved å gå ut på byen. Kanskje kjæresten rett og slett ikke skjønner at du er frustrert?
nallemaja Skrevet 3. mars 2005 #4 Skrevet 3. mars 2005 kan ikke la det gå utover andre at man ikke har det sosiale livet man ønsker seg! Da får du heller finne noen andre enn de vanlige venninnene å finne på noe sammen med, eller nyte freden og roen når kjæresten er ute.. Min mann er på besøk hos kompiser hele tiden han, men jeg blir ikke sur av den grunn, selv om jeg ikke har så mange venner og er mye hjemme alene. Syns det er koselig og avslappende jeg, og er glad mannen min har venner han kan snakke om interessene sine med, så slipper jeg å høre så mye om dem
Gjest gjest 0 Skrevet 3. mars 2005 #5 Skrevet 3. mars 2005 Hos oss er det vel jeg som er mest ute med venninnene.... Jeg synes det bare er deilig når han er ute med sine venner jeg! Da kan jeg gjøre akkurat som JEG vil! Men jeg skjønner at det er kjipt å sitte inne hele tiden når han er ute. Hva med å bli med han et par ganger, eller mase litt mer på dine venner? Man må jo ikke nødvendigvis finne på noe heller. Det går da fint ann å sitte hjemme hos hverandre og skravle og se på tv? Pam
Gjest Lizzi Skrevet 3. mars 2005 #6 Skrevet 3. mars 2005 Jeg vil råde deg til å prate med typen din om det. Har dere ulike forventninger til hvordan det skal være i ett parforhold? Det kan være greit å avklare. Neste skritt er så å finne noe dere er fornøyde med begge to.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 3. mars 2005 #7 Skrevet 3. mars 2005 Jeg forstår godt at du blir lei deg da det er ulikt fordelt i det sosiale hos dere. Hva med å fortelle han det? Hva du forventer..
Arkana Skrevet 3. mars 2005 #8 Skrevet 3. mars 2005 Jeg synes det er bare koselig at samboeren min har det gøy ute med venner, og jeg setter pris på noen timer for meg selv. Kunne ikke falle meg inn å bli sur på ham av den grunn. Skal kjæresten din straffes fordi han har venner og du ikke klarer å underholde seg selv?
Gjest Petra Tran Skrevet 3. mars 2005 #9 Skrevet 3. mars 2005 Hva med å bli med han ut noen av gangene? Regner med kameratene hans også har kjærester? Så kan dere møtes alle sammen innimellom? Prøver å få til ting med vennepar, men det er vanskelig å få de med.. De jobber, gjør andre ting.. Føler meg bare så ensom. Jeg VIL jo at typen skal ha et sosialt liv UTEN meg. Skulle bare ønske JEG kunne få med venner på ting. Kanskje det bare er en død periode for tiden.... Han møter venner & de spiller pc-spill sammen.. som ikke interesserer meg.. Og det er ofte med andre gutter, ikke med de som har dame, eller har med dama.. Men..får bare håpe det blir bedre etterhvert. Takk for svar
Gjest Petra Tran Skrevet 3. mars 2005 #10 Skrevet 3. mars 2005 Jeg forstår godt at du blir lei deg da det er ulikt fordelt i det sosiale hos dere. Hva med å fortelle han det? Hva du forventer.. Jeg har sagt jeg synes det er kjedelig og ensomt. Men han mener han må få se vennene sine når han vil, han har behov for sosialt liv. Er enig med ham. Men jeg kjeder meg så mye.. Livet går forbi, og jeg bruker tiden på TV og data... Fatter ikke hvordan det har blitt sånn..
Gjest Chica Skrevet 3. mars 2005 #11 Skrevet 3. mars 2005 Du kan jo gjøre andre ting enn å se på tv da, hva med å dra på trening, begynne på kurs el.l. Det gjør at du har noe å ta deg til på kveldene, i tillegg er muligheten stor for å få flere venner - som kanskje har tid til å finne på noe også. Prøv å se det positive i situasjonen! (Har du snakket med kjærestene til kameratene hans, kanskje de og sitter alene og kjeder seg? Dere kan jo finne på noe bare jentene kanskje?)
Gjest Petra Tran Skrevet 3. mars 2005 #12 Skrevet 3. mars 2005 Du kan jo gjøre andre ting enn å se på tv da, hva med å dra på trening, begynne på kurs el.l. Det gjør at du har noe å ta deg til på kveldene, i tillegg er muligheten stor for å få flere venner - som kanskje har tid til å finne på noe også. Prøv å se det positive i situasjonen! (Har du snakket med kjærestene til kameratene hans, kanskje de og sitter alene og kjeder seg? Dere kan jo finne på noe bare jentene kanskje?) Han møter ofte de vennene som er single.. Men jeg får prøve å finne på andre ting å gjøre.. Kjeder meg for fort, har for mye fritid. Hadde meldt meg inn i treningsstudio om jeg hadde hatt råd til det..
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #13 Skrevet 3. mars 2005 Tror du bør finne deg noen hobbyer, ja. Les en bok, lag mat, strikk, gå en tur osv. Jeg synes det er deilig å være alene hjemme, jeg. Har litt problemer med å ha hans kamerater på besøk til stadighet, men det bedret seg betraktelig da vi fikk stpr nok plass til at jeg får holde på med mitt selv om det er besøk. Så lenge samboerns venner er folk jeg synes er helt ok, og jeg vet omtrent hva de driver med, kan jeg verken kreve at han er hjemme eller at han skal finne på noe med meg i stedet. Men skulle kanskje ønske han av og til foretrakk å gjøre noe sammen med meg også....
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #14 Skrevet 3. mars 2005 Sorry, du får ingen sympati fra meg for at du KJEDER deg :o :o get a life.........
Gjest the imp Skrevet 3. mars 2005 #15 Skrevet 3. mars 2005 Jeg forstår at du synes det kan være kjipt. Bare lurer litt, har han vist noen som helst forståelse for at du synes det er kjedelig? Har han noen gang droppet å dra med kameratene sine for å holde deg med selskap i stedet? Eller gir han fullstendig blaffen og drar med vennene sine uansett?
Caramba Skrevet 4. mars 2005 #16 Skrevet 4. mars 2005 For å få et sosialt liv, så må man ta litt initiativet selv. Inviter venninder hjem til deg, isteden for å vente på å få invitasjon fra dem. Ha vorspiel/ middager hjemme, MED kjæresten din sine venner. Du kan sikkert også aktiviere deg selv litt mer. Kom deg ut på trening, få deg en hobby, meld deg på et kurs. Det er bare DU som kan ta tak i ditt eget liv. Du kan ikke leve gjennom kjæresten din...
Gjest Petra Tran Skrevet 4. mars 2005 #17 Skrevet 4. mars 2005 Jeg forstår at du synes det kan være kjipt. Bare lurer litt' date=' har han vist noen som helst forståelse for at du synes det er kjedelig? Har han noen gang droppet å dra med kameratene sine for å holde deg med selskap i stedet? Eller gir han fullstendig blaffen og drar med vennene sine uansett?[/quote'] Han sier nei til endel ting også. Men han føler han må få være sosial et par dager i uka, selv om jeg sitter hjemme alene. Jeg vil selfølgelig at han skal det også, det er jo viktig i et forhold.. Men er bare så kjedelig og ensomt. Venninnene mine er litt trege til å bli med på ting. Ei kommer seint hjem, og ei annen er ute på jobbreiser + med sine single venner (blir ikke invitert med.. ).
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #18 Skrevet 4. mars 2005 For å få et sosialt liv, så må man ta litt initiativet selv. Inviter venninder hjem til deg, isteden for å vente på å få invitasjon fra dem. Ha vorspiel/ middager hjemme, MED kjæresten din sine venner. Du kan sikkert også aktiviere deg selv litt mer. Kom deg ut på trening, få deg en hobby, meld deg på et kurs. Det er bare DU som kan ta tak i ditt eget liv. Du kan ikke leve gjennom kjæresten din... Jeg prøver å invitere folk hele tiden... :-? Men kanskje bare en død periode akkuratt nå..
Gjest the imp Skrevet 4. mars 2005 #19 Skrevet 4. mars 2005 Ok, bra at han sier nei i blant også i det minste. Han har rett i at han bør få være sosial også, men kan han ikke da prøve å være sosial sammen med andre OG deg i tillegg? Hvorfor skal det være bare han og kameratene flere ganger i uka når han vet at du ikke har noe å gjøre. Jeg hadde i alle fall reagert når dette gjentar seg kanskje hver eneste uke. Reagerer en del på det mange sier her om at man ikke kan leve livet gjennom partneren. Det er faktisk ikke det det er snakk om etter min mening. Det er snakk om å levet livet sitt MED partneren. Jmf en annen tråd som går her også om samboere som blir sittende hjemme hele tida. Selvsagt er det en mellomting man må komme fram til, og da må han faktisk ofre litt også. Mange sier her at hun må gjøre ting selv for å ikke kjede seg, vel hvis dette faktisk skjer flere ganger hver eneste uke så er det fort gjort å komme inn i en ond sirkel hvor man til slutt ikke har fantasi eller ork nok til å finne på noe nytt med mindre hun trener eller finner seg en annen aktivitet hun kan bli med på. Jeg kan godt skjønne at det blir ensformig og kjedelig å f.eks lese bøker, se på tv osv hvis man kommer inn i en sånn ond sirkel. Hun sier jo også at hun har prøvd å få med seg venner. Vet selv hvor vanskelig det kan være. Alle har ikke venner de kan ringe/sende tekstmelding til og faktisk få med seg ut i tide og utide. Når man er voksen så har man gjerne egne liv, man jobber forskjellig, har samboer/er single til forskjellige tider og å da få tider til å gå opp kan være vanskelig. I tillegg er ikke mennesker like. Noen stortrives når de får være alene, og skulle ønske de kunne være alene oftere. Andre kan ikke fordra å være alene og kjeder seg hvis de ikke har noen å snakke med. Det betyr ikke nødvendigvis at de ikke klarer å aktivisere seg selv, men at de trives bedre når de har noen rundt seg. Jeg er selv en person som trives med folk jeg er glad i rundt meg. Jeg trives bedre når kjæresten min er i nærheten. Selv om vi sitter og gjør ting hver for oss så liker jeg å kunne kommentere høyt hvis jeg leser noe morsomt, eller finner noe morsomt når jeg surfer på nettet. Jeg klarer å være hjemme alene også, det er ikke sånn at jeg da sitter i sofaen og stirrer tomt foran meg i lufta, men jeg stortrives ikke med det. Jeg kan fint si at jeg kjeder meg, selv om jeg har ting å gjøre, og det er ikke noe galt med en person bare fordi han/hun er sånn. Som sagt, mennesker er forskjellige med forskjellige sosiale behov. Jeg prøver ikke å sy puter under armene på trådstarter her og frata henne alt ansvar. For hun er selv ansvarlig for hvordan dette utvikler seg. Det er viktig å få satt seg ned med partneren og snakke om hvilke forventinger man har og så må begge tilpasse seg. Prøv å få han med på å finne på ting de dagene han dropper kameratene sine, slik at det blir noe veldig positivt selv om han ikke er sammen med dem. Eller be ham om dere ikke kan finne på noe sammen alle sammen. Noe både de og du kan synes er morsomt, f.eks bowling eller kino. I tillegg bør du kanskje begynne å f.eks trene, eller gå deg en tur ut i frisk luft de dagene du er alene. Ta med deg litt musikk ut, det kan lette både på frustrasjoner og kjedsomhet. I tillegg får du de positive virkningene som bevegelse og frisk luft gir.
Gjest Petra Tran Skrevet 4. mars 2005 #20 Skrevet 4. mars 2005 the imp, takk for svar Jeg håper vi kan få til dager sammen med vennepar, istedenfor at han stikker ut med kompiser mens jeg sitter hjemme. Håper han forstår meg.. For det er fornuft i det du sier, og at vi bør ta hensyn til hverandre i forhold..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå