Gå til innhold

Samboer-startlån. Ett lån i vanlig Bank, ett i Husbanken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om det er mulig at f. Eks jeg får boliglån av Husbanken,  mens min samboer får i vanlig Bank? 

Jeg har ikke utdannelse kommer aldri til å tjene noe mer enn det jeg gjør,  mens han har grei lønn (snekker). 

Lurer på om jeg kan søke 1 mill f. Eks i Husbanken, mens han tar vanlig lån(har fått innvilget 2 mill) å så kjøpe sammen? 

Anonymkode: 5dd92...48b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om det er mulig at f. Eks jeg får boliglån av Husbanken,  mens min samboer får i vanlig Bank? 

Jeg har ikke utdannelse kommer aldri til å tjene noe mer enn det jeg gjør,  mens han har grei lønn (snekker). 

Lurer på om jeg kan søke 1 mill f. Eks i Husbanken, mens han tar vanlig lån(har fått innvilget 2 mill) å så kjøpe sammen? 

Er du syk? Ufør?

Anonymkode: 60582...9aa

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tankegangen din viser at du ikke har peiling på hvordan lån til bolig fungerer. 

Når man får boliglån så er det med sikkerhet og pant i boligen man låner til. Banken skal da ha førsteprioritets pant/sikkerhet i boligen etter felleskostnader. Det er ikke mulig med lån i to ulike banker slik du skisserer. 

Husbanklån får du heller ikke til kjøp til annet enn nye og spesielle boliger og heller ikke til boligkjøp i 3 mill klassen. 

Startlån er heller ikke mulig å få i den størrelsen du tenker. 

Begynn med å booke et møte hos kommunen din hos dem som steller med startlån. Få dem til å forklare deg låneordningen, betingelsene og hvordan et lån fungerer fra begynnelse til slutt og til å vurdere om og hvor mye du eventuelt kan få i lån. Lån skal tilbakebetales og du skal ha inntekt til å kunne betale for å få lån.

Anonymkode: b9e93...7dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kjøper sammen, og vil derfor også bli vurdert sammen. Så et huslån vil ikke bli delt opp på den måten. Enten så får dere begge husbanklån, eller begge får i vanlig bank, Siden samboer har grei lønn, er nok en vanlig bank der dere bør henvende dere.

Anonymkode: 80f87...30b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...