Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dere som har små barn i 1-3 års alderen og tar dem på alle slike arangemanger. Hvorfor gjør dere dette ? Forstår dere ikke at dere forstyrrer andre? Kunne forsto hvis dere ikke hadde barnevakt. Jeg var på skoleåvslutning ril min datter i dag. En stor familie med to to-åringer og en tre-åring har nesten ødelagt kvelden for veldig mange barn. Til stedet var både mor, far og bestemor. Alle tre sprang og hysja til unger i to timer. Hva med å enten skaffe barnevakt til de minste eller la noen være hjemme med de? Hvorfor vi alle de andre måtte sitte og høre på skriking fra deres unger? Er dere så egoistisk at dere ikke bryr dere? 

Endret av ilga
  • Liker 32
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig, hvis bestemor var der kunne jo hun like godt ha passet de minste et annet sted.

Anonymkode: 823ff...4a4

• Liker 7
Skrevet

Helt enig. Jeg tenker også på de som skal opptre og har øvd kanskje i månedsvis for denne kvelden.- For så å få hele opptredenen ødelagt av unødig støy og bråk.

• Liker 16
Skrevet

Synes det kan være masete med små barn, for all del. Men de er da en del av familien og må vel luftes blant folk i ny og ne for å lære å te seg. 

• Liker 22
Skrevet

Burde vært forbudt for barn under 5 år

• Liker 4
Skrevet

Det er jo fordi man vil at familien skal være med. Alle er stolte, også småsøsken og besteforeldre. Kunne aldri falt meg inn å dumpe minstemann fordi eldstemann skal ha en avslutning. Og folk som har barn selv, burde virkelig ha forståelse for at små barn eksisterer rundt dem. Husk at en gang i tida var det DITT barn som irriterte andre.

• Liker 38
Skrevet
5 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Synes det kan være masete med små barn, for all del. Men de er da en del av familien og må vel luftes blant folk i ny og ne for å lære å te seg. 

Hvorfor skal det gå på bekostning av de andre da?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det kommer an på arrangementet. Ja, de små må lære å oppføre seg, men ikke alltid det passer. Her hos oss er skoleavslutning veldig uhøytidelig, unger løper rundt og kan leke i leker som står ute. (Ballbinge i skolegården er perfekt lekegrind for skolens småsøsken.) Alle tåler litt bråk fra de små.. Så har vi juleavslutningen som er mer høytidelig. Der passer det ikke med små barn. 

Anonymkode: 635f1...2fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig.Her har vi innført forbud mot søsken på sosial kveld med klassen,selvfølgelig er det en baby eller en alenemor uten nettverk så er di velkommne.Men når en mor absolutt skulle ha med en utagerende lillebror som ødela for alle,bare for han synes det er gøy å være med,satte vi foten ned.

Anonymkode: 5744e...030

• Liker 7
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Jadzia skrev:

Det er jo fordi man vil at familien skal være med. Alle er stolte, også småsøsken og besteforeldre. Kunne aldri falt meg inn å dumpe minstemann fordi eldstemann skal ha en avslutning. Og folk som har barn selv, burde virkelig ha forståelse for at små barn eksisterer rundt dem. Husk at en gang i tida var det DITT barn som irriterte andre.

Hva en to-åring får med seg? Begge to hylte i to timer i mitt tilfelle. Hvor mye stolt er de? Mitt barn aldri vært i en slik situasjon fordi jeg eier respekt til andre som er til stede. Det gjør tydeligvis ikke dere. Og derfor ødelegger for de andre.

Endret av ilga
  • Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, ilga skrev:

Hva en to-åring får med seg? Begge to hylte i to timer i mitt tilfelle. Hvor mye stolt er de? Mitt barn aldri vært i en slik situasjon fordi jeg eier respekt til andre som er til stede. Det gjør tydeligvis ikke dere. Og derfor ødelegger for de andre.

Dere? Hadde ungen min hylskreket, hadde jeg da prøvd å ta han med ut, distrahere osv. Men to timer lang forestilling? Det hadde ikke jeg som voksen hatt ro i rumpa til en gang. 

• Liker 8
Skrevet

Dette har jeg tenkt på hver gang jeg har vært på et slikt arrangement med barna våre. Jeg er hørselshemmet og til tross for at jeg bruker høreapparat er det veldig vanskelig å få med seg hva som blir sagt. Jeg er bare 38 år, men det er jo ofte besteforeldre der som ofte sliter med hørsel eller andre som ikke tåler mye støy. 

Så jeg blir som regel bare sittende der uten å kunne føre en samtale med de på samme bord som meg engang.

Skjønner at ikke alle kan ta hensyn til at noen hører dårlig, men på slike arrangement så er det jo viktig at man hører hva som blir sagt på scenen i hvert fall.

Er litt trist å måtte si til barnet sitt; "så flink du var", når man ikke har fått med seg noe av det han sa.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Jadzia skrev:

Dere? Hadde ungen min hylskreket, hadde jeg da prøvd å ta han med ut, distrahere osv. Men to timer lang forestilling? Det hadde ikke jeg som voksen hatt ro i rumpa til en gang. 

Dette er snakk om avslutning på ungdomskole. Mange taler, sang og utdeling av diplom osv. Tok 1 time 50 minutt.

Jeg forsår at dette blir lenge for de fleste barn. Men uansett hvor mye man trøster og tuller og duller med disse barna så hjelper ikke det. Tenk, først begynner de å skrike, foreldre begynner å hysje, og slik er det i to timer. Trivelig ? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så jeg som er alene med barn skal aldri få gå på skoleavslutning til eldstemann? Hva tror du eldstemann hadde følt at ingen foreldre var der?

Det er faktisk ikke alle som har mulighet for barnepass eller der det er to foreldre hvor den ene kan ta minsten med en tur ut.

Jeg passer på mine barn. Minsten får ikke leke bajas i sånne settinger, men han sitter ikke helt i ro. Ikke løper han rundt og roper og skriker heller. Han har vært med på alt fra dugnader til forestillinger hvor eldstemann deltok. Aldri et problem. For meg 😉

Anonymkode: 6ea91...3d9

• Liker 17
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg som er alene med barn skal aldri få gå på skoleavslutning til eldstemann? Hva tror du eldstemann hadde følt at ingen foreldre var der?

Det er faktisk ikke alle som har mulighet for barnepass eller der det er to foreldre hvor den ene kan ta minsten med en tur ut.

Jeg passer på mine barn. Minsten får ikke leke bajas i sånne settinger, men han sitter ikke helt i ro. Ikke løper han rundt og roper og skriker heller. Han har vært med på alt fra dugnader til forestillinger hvor eldstemann deltok. Aldri et problem. For meg 😉

Anonymkode: 6ea91...3d9

Jeg gidder ikke forklare deg det elementære. Du forstyrrer andre. For slike som deg det er bare et forbud som kan fungere. De fleste forstår slike elementære ring selv. 

Endret av ilga
  • Liker 12
Skrevet

Jeg synes terskelen skal være lav for å gå ut med mindre barn som bråker ved slike tilstelninger.

Å stenge de ute synes jeg ikke noe om. Ikke alle familier har mulighet til å få barnevakt, skal man da droppe å gå på avslutninger? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er en skoleavslutning. Der kan man ha litt takhøyde tenker jeg.

Anonymkode: 940a7...693

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en skoleavslutning. Der kan man ha litt takhøyde tenker jeg.

Hva har dette med takhøyde å gjøre?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ilga skrev:

Hva har dette med takhøyde å gjøre?

Du vet, at man blir godtatt for den man er - barn som voksen 😊👍🏼

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Faktisk enig. Og kom presis! Noe mer forstyrrende når 4-5 kommer slentrende inn ETTER de er begynt å snakke. Ble meget forstyrret selv i vår avslutning. 

Anonymkode: 57d8a...cdc

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...