Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ble inspirert over mortråden er inne. hva kan du si om din nærmeste nabo? nabo kan jo være både til besvær og glede,irritason og noen kan ikke like naboen sin. oe hater den også.

kan jo si litt om min. Htggelig par. vi hjelper hverandre,drikker kaffe sammen og tar en fest i la. Aldri et vondt ord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hater naboen til øst, han hater oss. Han hata oss før han hadde hilst på oss, og laga problemer som har kosta oss 50000kr! naboen på andre sida av gata er kjempekoselig middelaldrende par. Kona pleier å stikke innom å ta seg en kaffe(og jeg andre veien) og hun har passet ungene våre enkelte ganger uten at vi har spurt. De til vest er koselige, han veldig utadvent, hun er veldig sky, sønnen er midt i mellom og alle er veldig trivelige. Foreldrene bor der også. Kona er visst kanske kul, men er veldig sjenert og bruker å stå bak hjørnet på huset å snike på oss som henter posten(veldig søtt synes jeg!), han er utadvent og hjelpsom og en tøff gammel mann. Han kommer også med øl til mannen min når han syns han har jobba for mye, og kommer med sjokolade til oss hvis han syns synd på oss!kooooselig

Siste naboen ble min manns beste venn omtrent etter vi hadde bodd der i 3 uker! han er kjempekoselig og morsom og er bare perfekt! eneste minus med han er at han er ungkar...går å venter på at han skal få seg dame som jeg kan leke med mens de prater om biler og slikt...

Skrevet

Naboen under oss klager på oss nesten hele tiden. Uansett hva det er nesten. Vi har 3 barn og det blir, naturligvis, en del bråk med 3 unger, men hun har antydet at de ikke skal få leke eller bråke fra syvtiden og utover om kvelden. De pleier å ligge seg rundt den tiden. Men hvis de da er oppe lenger en kveld, så skal de ikke få lov til å leke fordi kl er etter 19:00?

Vi har også fått vite at hun er litt sær og det har hun også vist selv, når hun klager på naturlig støy.

Resten av naboene i blokken kjenner vi ikke til.

Skrevet

Alle naboene våre er hyggelige. Et par av dem (særlig en middelaldrende enslig dame som bor rett ovenfor oss) prater vi mer med en andre, gjerne sånn at vi blir stående ute i gangen og prate og vi har tilbudt å passe katten deres og hun har tilbudt det samme for oss. Men de aller fleste er vi mer på "hei"-stadiet med. Så er det flere andre, som ikke er våre naboer akkurat som jeg snakker en del med i gangen/heisen/utenfor. Synes det er veldig hyggelig, litt trist når man ser folk hver dag og de knapt hilser. Det koster så lite å utveksle noen ord, men gir så mye.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns det er greit å holde naboer litt på avstand. Verken bestevennforhold eller fiendeforhold, bare akkurat passe hyggelig og ikke noe mer.

Naboene mine er helt greie. De skaper ikke trøbbel for meg, og jeg skaper ikke trøbbel for dem. Slår av en hyggelig prat når vi treffes i oppgangen, og der stopper kontakten. Perfekt.

Skrevet

Noen av naboene i blokka er Greie,og vi snakker sammen.Ett par i blokka er håpløse.Hun tror hun bestemmer alt,og mannen hører på alt hun sier.

Naboene rundt kjenner jeg ikke så godt at jeg kan utale meg noe om.

Koldbruna

Gjest skindeep
Skrevet

Naboene mine er for tiden min farmor og farfar!

De er veldig hyggelig de. Men farmor er ekspert på å få meg til å føle dårlig samvittighet.

For selv om vi er naboer, så er jeg ikke borte der hver dag. Selv om de skulle ønsket det.

En gang hver 14. dag kanskje?! Og siden jeg nettopp har fått deres 3. oldebarn, så skulle de vel helst tenkt at jeg flyttet inn dit.

Så når jeg møter på henne så sier hun,

"åhh.. nå må du komme på besøk snart, ho kjenner snart ikke igjen sine oldeforeldre"

"dere er jo aldri her"

"får jo aldri se henne"

"hun vet sikkert ikke hvem vi er"

.. og det er litt ekkelt. Men det er jo fint å høre at de vil ha oss der da. Og jeg hadde sikkert vært der oftere, men jeg har liksom andre ting å gjøre også.

men men.. kjekke naboer!!!

Gjest Lizzi
Skrevet

Min nærmeste nabo hilser jeg på når vi er ute samtidig. Jeg har imidlertid aldri sett henne på nært hold, selv om vi har småpratet litt over hekken (det er en viss avstand da). Mannen har jeg pratet så vidt med en gang. Sambo har imidlertid snakket mye med mannen - typisk "mannfolkprat". Jeg synes det er synd at det er slik, men kanskje er vi for opptatte og litt sjenerte begge to, tre, fire...

Har imidlertid andre naboer som vi prater mye med og omgås ved bålplassen om sommeren - men ikke noe mer.

Gjest Embla s
Skrevet

Naboene på den ene siden kjenner jeg ikke! De har nettopp flyttet inn og er stille og rolige mennesker som jeg "aldri" ser.

Naboen på andre siden kjenner jeg godt. De er veldig hyggelige og jeg tror vi har tilnærmet perfekt naboforhold: Vi flyr absolutt ikke ned dørene, men passer det sånn slår vi av en prat over gjerdet. Det hender de ber meg om små tjenester (ta inn post osv) og det gjør jeg så sant jeg kan. Typisk for naboen er at de ofte (alltid?) kommer med en liten "takk" etterpå. De er imponerende flinke til små oppmerksomheter, noe som er utrolig hyggelig!

Senest i går sto det en nydelig tulipan-bukett og ventet på meg, som takk for hjelp :) (ikke at jeg syns jeg behøver blomst for å hjelpe, det er ikke mye jeg har gjort, men det er en utrolig hyggelig gest :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...