AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #1 Skrevet 21. juni 2018 I dag mistet nok en basehopper livet, denne gang i Kjerag. Det er ikke lenger siden enn lørdag at en annen basehopper mistet livet i Møre og Romsdal. Når skal folk egentlig lære at basehopp er en jæ.... dårlig ide? Jeg begynner å lure på om det enten er mangel på intelligens eller et ønske om å dø når folk finner på slikt. https://www.nrk.no/rogaland/basehopper-i-fjellveggen-i-kjerag-1.14093623 https://www.aftenposten.no/norge/i/VR3qp1/Svensk-kvinne-omkom-i-basehopperulykke-i-More-og-Romsdal Anonymkode: 1e734...ee8 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #2 Skrevet 21. juni 2018 Jeg har inntrykk av at uttrykket adrenalinjunkie er mer enn bare ett uttrykk. Det er folk som "trenger" å gjøre ting som virker helt sprøtt for vanlige folk. Så tilbakestående er de ikke, men de er avhengige av noe som er farlig. Så kan man jo argumentere for at alle er avhengig av noe til en viss grad gjennom livsstilen sin. Jeg vet at jeg får i meg mer sukker enn hva som er bra for meg, men spiser det likevel. Røykere vet at røyk er skadelig for dem men røyker likevel. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk vil røyke. Basehoppere har en avhengighet som gjør at de er villige til å ta denne risikoen (ev MÅ ta denne risikoen) for å få tilfredsstilt avhengigheten. Jeg kan ikke skjønne det heller. Kjenner en som er i et fallskjermmiljø (vanlig hopping fra fly) - han var en gang med en gjeng basehoppere og hoppet med dem - det skulle han aldri gjøre igjen sa han. Det var en helt annen mentalitet i forhold til sikkerhet, risiko og rus enn hva han var vant til fra "sitt" miljø, de var rett og slett ikke gode i hodet mange av dem. Anonymkode: 0f9e7...01b 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #3 Skrevet 21. juni 2018 Darwin Award. De har selvdestruktive trekk menneskeheten egentlig godt greier seg uten. Anonymkode: 7d5d4...fc9 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #4 Skrevet 21. juni 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har inntrykk av at uttrykket adrenalinjunkie er mer enn bare ett uttrykk. Det er folk som "trenger" å gjøre ting som virker helt sprøtt for vanlige folk. Så tilbakestående er de ikke, men de er avhengige av noe som er farlig. Så kan man jo argumentere for at alle er avhengig av noe til en viss grad gjennom livsstilen sin. Jeg vet at jeg får i meg mer sukker enn hva som er bra for meg, men spiser det likevel. Røykere vet at røyk er skadelig for dem men røyker likevel. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk vil røyke. Basehoppere har en avhengighet som gjør at de er villige til å ta denne risikoen (ev MÅ ta denne risikoen) for å få tilfredsstilt avhengigheten. Jeg kan ikke skjønne det heller. Kjenner en som er i et fallskjermmiljø (vanlig hopping fra fly) - han var en gang med en gjeng basehoppere og hoppet med dem - det skulle han aldri gjøre igjen sa han. Det var en helt annen mentalitet i forhold til sikkerhet, risiko og rus enn hva han var vant til fra "sitt" miljø, de var rett og slett ikke gode i hodet mange av dem. Anonymkode: 0f9e7...01b De trenger helt klart hjelp med den selvdestruktive holdningen. Med en slik livvstil er det ikke spørsmål om det kommer til å gæærnt, men når. Anonymkode: 1e734...ee8 1
Violetta Skrevet 21. juni 2018 #5 Skrevet 21. juni 2018 Det verste er at de ikke bare risikerer sine egne liv, men redningsmannskapene sine liv også. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #6 Skrevet 21. juni 2018 11 minutter siden, Violetta skrev: Det verste er at de ikke bare risikerer sine egne liv, men redningsmannskapene sine liv også. Nettopp, de risikerer livet for å redde "sauene", nok et bevis på at basehoppere ikke tenker lenger enn til nesetippen. Anonymkode: 1e734...ee8
Opplyst Skrevet 21. juni 2018 #7 Skrevet 21. juni 2018 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Darwin Award. De har selvdestruktive trekk menneskeheten egentlig godt greier seg uten. Anonymkode: 7d5d4...fc9 Nå eksisterer nok slike mennesker nettopp fordi det er strategisk klokt rent evolusjonsmessig å ha dem. I noen tilfeller, dog antagelig sjeldnere i dag enn i steinalderen, er det en ekstrem vilje til risiko som skal til for å overleve. Naturen er kynisk og brutal sånn sett. For det er liten tvil om at individene i randsonen av det normale betaler en høy pris for å være der, til fellesskapets beste, i tilfelle det begynner å røyne på for flokken. Endret 22. juni 2018 av Opplyst
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #8 Skrevet 21. juni 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med en slik livvstil er det ikke spørsmål om det kommer til å gæærnt, men når. Anonymkode: 1e734...ee8 Det er de da fullt klar over også. Så en dokumentar med wingsuit hopperen Jeb Corliss. Og han sa da også klart og tydlig at han kommer til å dø av basehoppingen, og det samma sa han til en kvinne som han lærte opp i sporten at hun kom til å gjøre hvis hun begynnte med det på fulltid som han. Og det er noe han har akseptert. Anonymkode: a9d42...baa
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #9 Skrevet 22. juni 2018 Ikke nok med at de utsetter redningsmannskapene for stor fare, men en redningsaksjon kan fort koste samfunnet 5-600.000 kroner. Anonymkode: 15260...ced 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #10 Skrevet 22. juni 2018 Vel, De er klar over risikoen dem utsetter seg for. Og det er vel bedre og leve livet fult ut når du er 30 enn å ligge på et gamle hjem når du er 80. Anonymkode: d1cd5...774 1
Opplyst Skrevet 22. juni 2018 #11 Skrevet 22. juni 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, De er klar over risikoen dem utsetter seg for. Og det er vel bedre og leve livet fult ut når du er 30 enn å ligge på et gamle hjem når du er 80. Anonymkode: d1cd5...774 Og gå glipp av 50 år? Neppe! 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #12 Skrevet 22. juni 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, De er klar over risikoen dem utsetter seg for. Og det er vel bedre og leve livet fult ut når du er 30 enn å ligge på et gamle hjem når du er 80. Anonymkode: d1cd5...774 Skulle de overleve et mislykket hopp, men bli sittende lenket til en rullestol resten av livet, vil nok "leve livet fullt ut når du er 30"-tanken bli kraftig utfordret. Det er forresten mange spreke 80-åringer som er langt unna å ligge på gamlehjem. Anonymkode: 15260...ced 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #13 Skrevet 22. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle de overleve et mislykket hopp, men bli sittende lenket til en rullestol resten av livet, vil nok "leve livet fullt ut når du er 30"-tanken bli kraftig utfordret. Det er forresten mange spreke 80-åringer som er langt unna å ligge på gamlehjem. Anonymkode: 15260...ced Jeg er sikker på at hadde de som hadde et mislykket hopp hadde jobbet og slitt livet av seg for å få hoppe så fort som mulig igjen. En bekjent av meg som hadde hoppet i fallskjerm over 250 ganger hadde hva man kan kalles for et mislykket fallskjermhopp tilbake i 2003 hvor hans fallskjerm støtte på problemer etter at den hadde åpnet seg men han klarte og korrigere fallskjermen nok til at han tilslutt dvs klarte å fallskjermen på noen trær før han braste ned i bakken. Jeg vil ikke gå i detalj, Men han kollegaen min ble slått bevisstløs av sammenstøttet med bakken og pådro seg svært alvorlige skader. Og han brukte 1-2 år på og komme seg tilbake fra de alvorlige skadene som han pådro seg i fallet, Og etter et drøyt år etter at han ble "friskmeldt" så ville han hoppe igjen og i dag så har han hoppet over 400 ganger og er formann i den lokale fallskjermklubben. Faremomentet er en del av adrenalinet i ekstremsporter. Jeg mente seff ikke at alle 80 åringer ligger gamlehjem, Det var en generalisering. Anonymkode: d1cd5...774
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #14 Skrevet 28. juli 2018 Fortjener vel en liten *bump* idag. Nok en som strøyk med i Sunndalsfjellene. Må regne med litt svinn. Anonymkode: 7d5d4...fc9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #15 Skrevet 28. juli 2018 På 22.6.2018 den 3.50, AnonymBruker skrev: Vel, De er klar over risikoen dem utsetter seg for. Og det er vel bedre og leve livet fult ut når du er 30 enn å ligge på et gamle hjem når du er 80. Anonymkode: d1cd5...774 Eh... Javel.... Hva med alle årene i mellom? Hva med alt du kan fylle de årene med? Hallo?? 😂😂 Var det noen hjemme der? Nå gikk det litt fort i svingene her eller? Tøysekopp! Anonymkode: e66bc...10b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå