Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1) Følger DNB Teknologi indeksen MSCI World/ EUNL?

2) Om man handler fondsandeler i DNB Teknologi gjennom DNB før kl 12:00, utføres da handelen samme dag slik at man får handle til sluttkursen samme dag?

3) Mange indekser har falt den siste uken, og faller fortsatt. Er det trolig at det også vil bli et kursfall hos DNB Teknologi i dagene, ukene eller månedene fremover (grunnet handelskrigen eller av andre grunner)?

Anonymkode: f1b06...5e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ja.

2) Om man handler fondsandeler i DNB Teknologi gjennom DNB før kl 12:00, utføres da handelen samme dag slik at man får handle til sluttkursen samme dag?

Nei?

Du handler til den kursen som gjelder når overføringen skjer: det skjer ca. i løpet av 4 virkedager.

Det samme gjelder ved salg.

3) Mange indekser har falt den siste uken, og faller fortsatt. Er det trolig at det også vil bli et kursfall hos DNB Teknologi i dagene, ukene eller månedene fremover (grunnet handelskrigen eller av andre grunner)?

Ja.

DNB Teknologi har falt i dag til -0,21 %, etter at det for en uke siden var oppe i + over 1 %

Har DNB Teknologi, og alt jeg vet er dette:

Du får veldig høy avkastning. Norges beste fond siste 12 år.

Du bør ikke time kjøp/salg: det er skikkelig berg-og-dalbane. Bare å gamble!

Anonymkode: 19d88...49f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og god hjelp :) 

AnonymBruker
Skrevet

Du skrev "DNB Teknologi har falt i dag til -0,21 %"

Hvor kan man se dagens fall?

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du handler til den kursen som gjelder når overføringen skjer: det skjer ca. i løpet av 4 virkedager.

Jeg får dagens sluttkurs på enkelte handler (bl.a ved handel av andeler i DNB Global Indeks og DNB Norge Indeks) gjennom DNB, og derfor tenkte jeg at det kanskje er slik med DNB Teknologi også :) 

AnonymBruker
Skrevet

1) Nei.

2) Ja.

3) Husk på verbtidene dine. Indeksene har falt. Noen har falt mye. Andre har falt mindre. Vi vet ikke om de faller eller kommer til å falle videre. Helt umulig å si. Hvis det innføres mer toll på varer mellom land, er det ganske bred enighet blant økonomer om at det kommer til å innvirke negativt på verdensøkonomien, noe som igjen vil påvirke inntjeningen til selskapene negativt. Da vil trolig markedene falle mer enn de har gjort.

Anonymkode: 2d581...aeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Nei.

2) Ja.

3) Husk på verbtidene dine. Indeksene har falt. Noen har falt mye. Andre har falt mindre. Vi vet ikke om de faller eller kommer til å falle videre. Helt umulig å si. Hvis det innføres mer toll på varer mellom land, er det ganske bred enighet blant økonomer om at det kommer til å innvirke negativt på verdensøkonomien, noe som igjen vil påvirke inntjeningen til selskapene negativt. Da vil trolig markedene falle mer enn de har gjort.

Takk :) 

1) Hvilken indeks følger DNB Teknologi og hvor finner jeg en oversikt over den indeksen?
2) Det er fint :) 
3) Takk for råd på mange områder :) 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du skrev "DNB Teknologi har falt i dag til -0,21 %"

Hvor kan man se dagens fall?

Jeg har lastet ned oversikten via Nordnet-appen, selv om jeg ikke har Nordnet selv.

6 hours ago, AnonymBruker said:

1) Hvilken indeks følger DNB Teknologi og hvor finner jeg en oversikt over den indeksen?
2) Det er fint :) 
3) Takk for råd på mange områder :) 

DNB Teknologi følger fortsatt MSCI: http://www.morningstar.no/no/funds/snapshot/snapshot.aspx?id=F0GBR04NGU

Det tar et kvar sekund å se nederst på første bildet du får opp på siden:

''Referanseindekser: MSCI World/Information Tech...''.

Men jepp: når jeg skal endre fondsporteføljen min, kjøpe fond, og selge fond, så står det alltid at salg/kjøp/endring foretas om 2-4 dager til ukjent kurs, men jaja... kanskje jeg av alle kunder i hele verden DNB har, har denne ''ulempen'', da! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Indeksfond følger indekser. Men aktive fond sammenligner seg med indekser. DNB Teknologi sammenligner seg med MSCI World Information Technology Index.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lastet ned oversikten via Nordnet-appen, selv om jeg ikke har Nordnet selv.

DNB Teknologi følger fortsatt MSCI: http://www.morningstar.no/no/funds/snapshot/snapshot.aspx?id=F0GBR04NGU

Men jepp: når jeg skal endre fondsporteføljen min, kjøpe fond, og selge fond, så står det alltid at salg/kjøp/endring foretas om 2-4 dager til ukjent kurs, men jaja... kanskje jeg av alle kunder i hele verden DNB har, har denne ''ulempen'', da! :)

Hei. Det kan hende at det er jeg som har misforstått når jeg ser på kursdato på transaksjonsdetaljer, og den datoen som står der er samme dag som jeg handlet. Jeg vet ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Indeksfond følger indekser. Men aktive fond sammenligner seg med indekser. DNB Teknologi sammenligner seg med MSCI World Information Technology Index.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og link :) 

AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2018 den 0.36, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gi tilbakemelding etter at mitt første kjøp av andeler i DNB Teknologi er gjennomført. Nå er jeg overbevist, etter at flere av dere på KG har sagt så mye pent om DNB Teknologi :) Here I come :mynona:

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2018 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gi tilbakemelding etter at mitt første kjøp av andeler i DNB Teknologi er gjennomført. Nå er jeg overbevist, etter at flere av dere på KG har sagt så mye pent om DNB Teknologi :) Here I come :mynona:

Tilbakemelding: Kursdato er samme dato som kjøpsdato på min handel :) 

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Skrevet
På 24.6.2018 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Jeg solgte meg ut av dritten før  kursene sank :hoppendeglad:

• Liker 1
Skrevet
På 26.6.2018 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Tilbakemelding: Kursdato er samme dato som kjøpsdato på min handel :) 

Dette gjelder alle DNB sine fond.

Skrevet

jeg tjente en god slump penger da :) 

Skrevet
På 21.6.2018 den 17.21, AnonymBruker skrev:

Sitat

Har DNB Teknologi, og alt jeg vet er dette:

Du får veldig høy avkastning. Norges beste fond siste 12 år.

Du bør ikke time kjøp/salg: det er skikkelig berg-og-dalbane. Bare å gamble!

Du har fremdeles  ikke solgt noen andeler i DNB Teknologi?

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Du har fremdeles  ikke solgt noen andeler i DNB Teknologi?

Nei. Jeg har derimot kjøpt mer.

Slutt å bump gamle tråder nå, og opprett nye, - gjør heller som anbefalt å still alle dine spm. i EN (1) tråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...