Gå til innhold

For eller imot ab funksjonen?

?  

57 stemmer

1. 1. ?

• At det er på tide å gjerne anonymbrukerfunksjonen
      20
    • At jeg synes det funker fint slik som det er nå med anonymbrukerfunksjonen
      37

Fremhevede innlegg

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Ab-funksjonen er uansett en falsk form for trygghet i og med at moddene kan når som helst sjekke hvem som gjemmer seg bak. Det er ikke sånn at det å være moderator på KG er noe som krever noen inngående kunnskap i etikk, moral og integritet, så vi må regne med at også moddene har venninner de snakker med om de finner noe juicy og gjennkjennbart.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Maruwan said:

Ab-funksjonen er uansett en falsk form for trygghet i og med at moddene kan når som helst sjekke hvem som gjemmer seg bak. Det er ikke sånn at det å være moderator på KG er noe som krever noen inngående kunnskap i etikk, moral og integritet, så vi må regne med at også moddene har venninner de snakker med om de finner noe juicy og gjennkjennbart.

Enig. Katten. 2.0 har hatt en tråd om det. 

Når det er sagt tror jeg de færreste skriver innlegg hvor nysgjerrige modder gidder å sjekke hvilke bruker vedkommende er.  Og tilsvarende få hvor det har noe å si om mod finner ut hvem bruker som har skrevet innlegget. 

Anonymkode: 3e5b0...6c3

Skrevet
2 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Jeg ville ha beholdt AB. Fordi uten så vil folk lage seg ny bruker om å om igjen. Det fører til at folk vil slette seg hele tiden, bare for så å lage seg en ny. Anonymiteten vil aldri forsvinne. Folk som virkelig vil trolle, de vil lage seg en ekstra brukes som de da bruker til det formålet. Så ser ingen nytte i å fjerne funksjonen. Det vil bare gi mer unødvendig jobb for mod/adm. Troll og skitkasting vil forsatt være et problem uten AB. 

Tror faktisk det vil bli litt mindre, og langt mindre drit

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Mr. Kilmister skrev:

Må nødt å ha AB funksjonen, ellers dør forumet ut etterhvert... Bare tenk hvor mange rare spørsmål folk ikke tør å spørre om... 

Men må en ha den funksjonen i en så stor del av forumet som en har i dag?

• Liker 1
Skrevet

AB kan være forbeholdt delene av forum om sex, helse osv. Det har ikke noe å gjøre på politikk, mat, reise, hus osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, WCKD skrev:

AB kan være forbeholdt delene av forum om sex, helse osv. Det har ikke noe å gjøre på politikk, mat, reise, hus osv.

Det hører hjemme på politikk 

Anonymkode: 8a890...48b

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Katten. 2.0 har hatt en tråd om det. 

Når det er sagt tror jeg de færreste skriver innlegg hvor nysgjerrige modder gidder å sjekke hvilke bruker vedkommende er.  Og tilsvarende få hvor det har noe å si om mod finner ut hvem bruker som har skrevet innlegget. 

Anonymkode: 3e5b0...6c3

Jeg vet ikke, jeg. Det har bl.a. ved flere anledninger kommet for en dag at NAV-ansatte sjekker opp personlige opplysninger på bekjente over en lav sko. Og dette er folk med 3-5 års høyskoleutdanning som har blitt godt drillet i hva taushetsplikten innebærer, og hvilke innsynsbegrensninger de er bundet av. Allikevel gjør "alle" det.

Da tenker jeg det er naivt å tro at tenåringsjentene som modder dette forumet, og som i praksis ikke er juridisk bundet av noe som helst, og som ikke risikerer stort annet enn å ikke få modde KG mer, er stort bedre. Det tryggeste er å gå ut ifra at de er langt verre. Du må aldri undervurdere hvor nysgjerrige mennesker kan være, spesielt unge piker med litt for mye innsyn og litt for mye de skulle ha sagt.

Endret av HerrBæsjerumpehull
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Maruwan said:

Forskjell på at admin og mod kan se hvilket nick vi bruker som AB, og alle brukerne av forumet.

Manglet et alternativ da, la AB poste på hele forumet.

Anonymkode: 7d882...579

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, WCKD said:

Hvorfor ikke?

Når det er såpass mange som skal fotfølge en over forumet "jammen du har jo sagt før at..." og brukere som ikke evner å tenke annet enn svart/hvitt.

Jeg liker å diskutere sak der og da.

Blir AB borte så blir jeg borte.

Anonymkode: b7053...b45

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hører hjemme på politikk 

Så du slipper stå for dine politiske meninger? Hahaha...

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke?

Når det er såpass mange som skal fotfølge en over forumet "jammen du har jo sagt før at..." og brukere som ikke evner å tenke annet enn svart/hvitt.

Jeg liker å diskutere sak der og da.

Blir AB borte så blir jeg borte.

Anonymkode: b7053...b45

Synd da, det er gørr kjedelig å diskutere med «b45», «579» osv.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, WCKD skrev:

Så du slipper stå for dine politiske meninger? Hahaha...

...

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, WCKD skrev:

Synd da, det er gørr kjedelig å diskutere med «b45», «579» osv.

Er mange under nick det er gørr kjedelig å diskutere med..

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er mange under nick det er gørr kjedelig å diskutere med..

Vel, de som skriver under nick får automatisk varsel om at de har fått svar og diskusjonen kan fortsette. De fleste ABere trykker ikke «favoriser» og da er diskusjonen ikke tilstedeværende. Det blir da bare et kommentarfelt.

Uoversiktlig blir det og.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, WCKD skrev:

Vel, de som skriver under nick får automatisk varsel om at de har fått svar og diskusjonen kan fortsette. De fleste ABere trykker ikke «favoriser» og da er diskusjonen ikke tilstedeværende. Det blir da bare et kommentarfelt.

Uoversiktlig blir det og.

Ikke egentlig 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke egentlig 

Ikke egentlig hva da?

Skrevet
1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Men må en ha den funksjonen i en så stor del av forumet som en har i dag?

Noe redusert er det blitt. Der man må ha funksjonen er i tema seksualitet, kropp  og kanskje velvære. Har tenkt litt på om man kan ha en ab funksjon der man må skrive inn kjønn og alder. Men da er man ikke så anonym lenger. Men det blir lettere å diskutere med vedkommende.

AnonymBruker
Skrevet

Et alternativ til å ha AB og samtidig ikke ha det så forvirrende med disse AB-kodene er vel å gi hver AB i hver tråd et eget tall som er enklere? Sånn at AB-1 er den første som svarte i tråden og vil alltid være AB-1 og så AB-2 osv? Altså bare gjøre om AB-kodene?

Anonymkode: 3addf...41b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et alternativ til å ha AB og samtidig ikke ha det så forvirrende med disse AB-kodene er vel å gi hver AB i hver tråd et eget tall som er enklere? Sånn at AB-1 er den første som svarte i tråden og vil alltid være AB-1 og så AB-2 osv? Altså bare gjøre om AB-kodene?

Anonymkode: 3addf...41b

Kanskje du kan lansere dette forslaget til moderator / administrator, og den gjengen dersom styrer forumet? 

Anonymkode: d6298...ffe

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan lansere dette forslaget til moderator / administrator, og den gjengen dersom styrer forumet? 

Anonymkode: d6298...ffe

Har allerede blitt foreslått på ris og ros

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...