Gå til innhold

For eller imot ab funksjonen?

?  

57 stemmer

1. 1. ?

• At det er på tide å gjerne anonymbrukerfunksjonen
      20
    • At jeg synes det funker fint slik som det er nå med anonymbrukerfunksjonen
      37

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ble holdt en offentlig avstemning på kg om å fjerne ab funksjonen helt, hva ville du svart?

Anonymkode: 8a890...48b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjerne?

Anonymkode: dadfe...aea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjerne?

Hva?

Gjest Sjokomilkshake
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjerne?

Du skjønte vel at det skulle stå «fjerne»?

AnonymBruker
Skrevet

Liker man ikke denne funksjonen, så kan man hoppe over til noen andre debatt-forum som ikke har dette opplegget... 

Anonymkode: d6298...ffe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sjokomilkshake skrev:

Du skjønte vel at det skulle stå «fjerne»?

Nei faktisk ikke 😛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker man ikke denne funksjonen, så kan man hoppe over til noen andre debatt-forum som ikke har dette opplegget... 

Anonymkode: d6298...ffe

Tråden handler om man ville stemt for å fjerne den, folk har lov til å ytre sin mening :)

Gjest Sjokomilkshake
Skrevet

Nei faktisk ikke 😛

Haha, å nei. Men da var det i alle fall «fjerne» og ikke «gjerne» det sannsynligvis skulle stå😊

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

For min del kan AB-funksjonen ryke og reise, men lager ikke noe nummer av det. Det er som det er. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ble holdt en offentlig avstemning på kg om å fjerne ab funksjonen helt, hva ville du svart?

Må nødt å ha AB funksjonen, ellers dør forumet ut etterhvert... Bare tenk hvor mange rare spørsmål folk ikke tør å spørre om... 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vi ikke hatt ab så er det mange diskusjoner som jeg ikke ville deltatt i. Særlig under "Sex". ;) Likevel ødelegger en del ab'ere diverse debatter med bare tull. Det hadde vært fint om den som starter en tråd kunne velge selv om ab-innlegg skulle være tillatt.

Anonymkode: b0518...852

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I fjor var det en periode med ekstremt mye trolling og drittslenging på forumet, og da tenkte jeg at det kanskje ville blitt bedre uten funksjonen.

Så kom jeg over et innlegg, der en del av detaljene virket veldig kjente, så jeg trykket meg inn på brukeren. 

Denne brukeren hadde vært veldig aktiv med nicket sitt, så jeg begynte å lese nedover innleggene hennes. Og etter kort tid skjønte jeg at dette var svigerinnen min, og innleggene hennes dreide seg for det meste om hundene hennes, og om hvor høyt hun hatet meg, samboeren min og foreldrene mine. Noen av innleggene var inneholdt så mange intime og detaljerte beskrivelser, at det hadde vært mulig for bekjente av oss å kjenne oss igjen. En bruker hadde til og med kommentert «jeg er sikker på jeg kjenner igjen deg og familien din basert på det du skriver, og av alle i *byen de bor i*, er du den siste jeg hadde trodd på.»

Poenget mitt er at uten AB-funksjonen, vil summen av informasjon som samler seg på profilen vår, til slutt gjøre oss gjenkjennelige. 

Anonymkode: 040c4...f7b

• Liker 7
Skrevet

AB er kommet for å bli, avsteminger hjelper ikke, selv om det skulle vært et massivt flertall for.

Jeg er for ordens skyld mot AB i de fleste delene av forumet. Hadde holdt med et delforum der man kunne typ ha pinlige bekjennelser. Dersom man er redd for å bli gjenkjent eller at ting kan brukes mot en av andre medlemmer på forumet, så burde man revurdere hva man poster. Uansett så er det en del her inne som er råbra på å kjenne folk igjen på skrivemåten, forstå det den som kan, så om man tror at alt man poster som AB selv med ulike abkoder, gjør en ugjenkjennelig, så er det altså ikke slik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Silfen said:

AB er kommet for å bli, avsteminger hjelper ikke, selv om det skulle vært et massivt flertall for.

Jeg er for ordens skyld mot AB i de fleste delene av forumet. Hadde holdt med et delforum der man kunne typ ha pinlige bekjennelser. Dersom man er redd for å bli gjenkjent eller at ting kan brukes mot en av andre medlemmer på forumet, så burde man revurdere hva man poster. Uansett så er det en del her inne som er råbra på å kjenne folk igjen på skrivemåten, forstå det den som kan, så om man tror at alt man poster som AB selv med ulike abkoder, gjør en ugjenkjennelig, så er det altså ikke slik.

Hvordan vet du at de kjenner folk igjen på skrivemåten? Avslører de anonyme i trådene deres? Spør fordi jeg ikke har sett det.

Jeg er for ab-funksjonen. Der samler seg opp så mye informasjon etter tid at man lett kan gjenkjennes av f.eks kollegaer og familie.

Anonymkode: c80d3...fbe

AnonymBruker
Skrevet

Hadde AB funksjonen blitt borte, hadde jeg kuttet ut hele forumet. Jeg vil ikke blir gjenkjent, noe man kan bli dersom man går inn på profilen og legger sammen to og to. Etter at det ble slutt på AB i Aktuelle saker, så har jeg sluttet helt å kommentere der. Jeg er nesten 100%  sikker på at KG graver sin egen grav, dersom de begynner å fjerne AB funksjonen i flere underforum.

Anonymkode: 54d01...559

• Liker 3
Skrevet

Jeg har sett flere eksempler opp gjennom årene på at brukere forteller om hvordan de lett kjenner andre igjen på skrivemåte. Er man da en bruker med mye innlegg er det selvsagt sikkert enklere enn om man er en bruker med bare sporadiske innlegg. Når da man har mange innlegg og forteller mye personlig, så kan man fint bli gjenkjent også som AB, da altså i følge enkelte.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at de kjenner folk igjen på skrivemåten? Avslører de anonyme i trådene deres? Spør fordi jeg ikke har sett det.

Jeg er for ab-funksjonen. Der samler seg opp så mye informasjon etter tid at man lett kan gjenkjennes av f.eks kollegaer og familie.

Jeg kjenner igjen en håndfull brukere igjen på skrivemåten.  Sier ifra til mod om brukeren er utestengt og har enkelte ganger sagt i fra i tråden om det er klart at brukeren troller. 

Vet også at jeg selv har blitt kjent igjen når jeg har brukt AB-funksjonen. 

Så enig med silfern at man burde være litt varsom med bruk av AB funksjonen.

Anonymkode: a0df7...8bb

• Liker 2
Skrevet

Synes det er greit å beholde AB-funksjonen, men synes det er fint den ikke er på Rampelys, Sosial og Aktuelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Silfen said:

Jeg har sett flere eksempler opp gjennom årene på at brukere forteller om hvordan de lett kjenner andre igjen på skrivemåte. Er man da en bruker med mye innlegg er det selvsagt sikkert enklere enn om man er en bruker med bare sporadiske innlegg. Når da man har mange innlegg og forteller mye personlig, så kan man fint bli gjenkjent også som AB, da altså i følge enkelte.

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner igjen en håndfull brukere igjen på skrivemåten.  Sier ifra til mod om brukeren er utestengt og har enkelte ganger sagt i fra i tråden om det er klart at brukeren troller. 

Vet også at jeg selv har blitt kjent igjen når jeg har brukt AB-funksjonen. 

Så enig med silfern at man burde være litt varsom med bruk av AB funksjonen.

Anonymkode: a0df7...8bb

Takk for svar :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...