Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Fått ny jobb som assisterende i klesbutikk, og hadde min første dag i starten av denne mnd. Mine første fokusområder var.

- bli kjent med butikken

-Hvilke merker selger vi (internt og eksternt)

- bli kjent med omsetning, snittsalg osv 

- bli kjent med kollegaer (inkl. LYTT, SE og LÆR fra disse). Jeg har vært meeeget ydmyk, men også fortalt dem litt om tidligere erfaringer som assisterende og andre områder. Så de vet at det ikke er totalt nytt for meg, at jeg markerer en bevissthet og gir troverdighet.

jeg har hatt mye å lære for å selge klær er helt nytt for meg. Det har vært så mye fokus på teknisk drift nå for mitt mål er «hør en gang, og LÆR».  Med det har min rolle som ass. bs gått litt i «skyggen» føler jeg. Jeg har heller blitt en vanlig medarbeider grunnet så mye fokus på å lære. Hvordan kan jeg få en naturlig overgang på å faktisk fylle ansvaret mitt når bs ikke er der? Når folk inviterer meg til prat bak kassa og kunder svermer rundt oss, får jeg lyst til å kaste de ut på gulvet. Men jeg føler at de anser det som feil siden jeg enda er så ny. Jeg vil helst se til å bevare den gode kommunikasjonen, men samtidig ta rollen jeg har fått. Få de til å fokusere mer på salg og aktivt arbeide.  Samt vet jeg ikke hva bs pr dags dato forventer av meg som så fersk i stilllingen. Disse jentene kan jobben sin, og ALLE skal kunne det samme i tilfelle en er borte , dermed sliter jeg litt med å føle på rollen, og gripe den. Tips? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...