Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har hatt en rotfylling i en jeksel og har nå fått en midlertidig fylling. Den kunne settes plast på, men det var vist ikke så ufarlig, tannen kunne sprekke og falle ut mm. Så tannlegen anbefalte å sette på porselenskrone. Så jeg bestilte det da. Prisen var kr 4.500,- :o Dette syntes jeg var litt i dyreste laget. Har forsøkt å sjekke litt priser, og ser at det ikke er så dyrt andre steder. Noen som har erfaring/kunnskap og vet om dette er en ok pris for dette inngrepet? Slike ting som dette er jo ikke noe vi tradisjonalt sjekker priser på liksom, vi får det bare gjort...... :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan nok variere noe i pris, avhengig av i hvilket land kronen blir produsert. Det var litt fokus i pressen på dette for en tid tilbake. Der kom det frem at kroner som ble produsert i tidligere østblokkland var langt billigere, men faren for at den ikke passet så god var visst større enn de som ble produsert i Norge.

En venninne av meg fikk satt inn krone og betalte kr. 4.500,-...så det er kanskje en pris som iallefall flere tannleger opererer med.

Tannlegetjenester i Norge er så dyrt at man nesten kan gå i bakken. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

prisen avhenger vel av str på tannen bla. tok astøpning hos tannlegen og en tanntekniker i samme by laget den.

Det var den fremste ekselen så den er vel ike av de største. bet 4000.

er det ikke mest vanlig at tantekniker lager den+ tror ike det er vanlig at den er laget i utlandet.

At den ike paset så godt skriver du,men kroner blir da laget etter avstøpning.

Skrevet
prisen avhenger vel av str på tannen bla. tok astøpning hos tannlegen og en tanntekniker i samme by laget den.

Det var den fremste ekselen så den er vel ike av de største. bet 4000.

er det ikke mest vanlig at tantekniker lager den+ tror ike det er vanlig at den er laget i utlandet.

At den ike paset så godt skriver du,men kroner blir da laget etter avstøpning.

Jeg refererte media. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...