Gå til innhold

Datteren og vansker på skolen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag skjedde det igjen. Datteren min gråt da vi kom til skolen, pga de to venninnene hennes løp og gjemte seg. Så lager de tryne til henne når hun kommer, ifra vinduet. De har tydelig utestenge-blikk som er veldig lett å se, men ingen lærer ser eller bryr seg, selv om det er lett synlig for meg. 'Jeg vil ikke mer' gråt hun sårt.

De 3 jentene driver sånn hele tiden, og jeg antar det samme kunne skjedd hvis min datter kom før den ene av de andre. Altså at en av de andre jentene ble stengt ute. Hvordan løse opp i dette? Jeg ba henne overse og holde seg unna de andre når de driver sånn. 

Anonymkode: 5353c...312

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt det opp med lærer, og gjerne også foreldrene til de andre. 

Men nå er det en dag eller to igjen av året. Møter hun disse i ferien? Hvis ikke så ville jeg ventet til høsten og sett om det fortsetter. Hvis de skal være på SFO i sommer så ville jeg tatt det med leder der. Henger de sammen på fritiden  så snakk med foreldrene nå. 

Ellers, kos dere sammen i sommer. Si til henne at du skal prøve å hjelpe henne. Se om det er andre barn hun kan få bedre kontakt med? 

Lykke til, det er ikke slik det skal være. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med skolen! 

Anonymkode: 3a5ff...4a1

Skrevet

Ta det opp med skolen, si at du vet at de ikke får gjort noe på de få dagene nå, men at du vil gjøre dem oppmerksom på det nå og at du oppdaterer dem når skolen begynner igjen. 

Så tar du det med foreldrene til de det gjelder, hvis du vet at din datter kunne gjort tilsvarende sier du også det. 

Har vært i noe av samme situasjon, om enn litt mer skjult. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...