Gå til innhold

Gift from G..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Amarone

men noen ting VIL man jo helst glemme

Svært godt poeng for noen og enhver tror jeg. Kansje en av våre viktigste evner.

Hixerbear

epilepsi

:ler: Det er vel inget å le av egentlig, men jeg betviler ikke et sekund at dette stemmer. Epilepsi er en spennende og interessant 'sykdom'. Vokste opp med en vennine som hadde 'stirre-epilepsi' selv. Slitsomt for henne, men alikevel utrolig fascinerende og interessant å erfare.

Hixerbear

Jeg skulle ønske jeg kunne bestemme hva jeg skulle føle i forskjellige situasjoner.

Hva tenker du på her? For å 'lettgjøre', 'forsterke'.. eller noe annet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så snille alle sammen er.. :)

Om jeg skulle valgt bare èn slik "gave", så ville jeg hatt evnen til å kontrollere andres tanker. Ikke lese dem, men å kunne "programmere" dem til å gjøre noe de normalt ikke ville gjort bare ved å tenke "nå vil jeg at XXX skal gjøre/si/tenke det og det".

Ikke så mye for å påvirke folk rundt meg, som for å prøve å få verdenslederne inn på en bedre kurs..

(men er jo såpass egoistisk at jeg ville sørget for å få det brukbart selv også)

Skrevet

Evnen til å forme kroppen med hendene kanskje... Sånn at når jeg tar på meg en kjole og magen buler litt for mye så kunne jeg bare trykke den på plass :ler:

neida... fotografisk hukommelse, kanskje. Eller evnen til å hele med hendene. Det hadde vært fantastisk å kunne gjøre folk friske fra fryktelige sykdommer.

Skrevet

Masse masse ting:

1. Jeg skulle så absolutt kunne fly

2. Jeg skulle kunne forvandlet meg om til en stor, ildprutende drage når jeg vil (som også naturligvis kan fly)

3. Jeg skulle ha telekinetiske evner. Flyttet alt mulig rart med tankene.

4. Jeg skulle hatt "the voice of God" som i Preacher.

5. Kunne bli usynelig

Og hadde jeg hatt alle disse tingene så tror jeg faktisk at jeg skulle blitt ganske ond, og bygget meg et "evil lair". Så skulle jeg nok tatt over verden. Så bare egoistiske ting for meg altså :rosaengel:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vigfa

3. Jeg skulle ha telekinetiske evner. Flyttet alt mulig rart med tankene.

For nå så får du være glad for dine kinestetiske evner, enn så lenge :-)

Gjest Emera
Skrevet

Jeg også ville hatt evnen til å bli usynlig.

Og så ville jeg ha kunnet reise i tid.

Tenk å få gå usynlig rundt i gatene og betrakte livet i barteby i riktig gamle dager... (joda, jeg hadde helt sikkert fått se ting som hadde gjort meg vondt, derfor er jeg glad for at det ikke er mulig å reise i tiden!)

Gjest Anonymous
Skrevet

Emera

Og så ville jeg ha kunnet reise i tid.

Der sa du noe! Hvilke fantastiske 'events' man kunne vært vitne til!

Selv om jeg godt forstår dine baktanker rundt dette. Det er mye man måtte overveie ved en slik 'ånd i flasken' tror jeg..

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg hadde evnen til å kunne svaret på ethvert spørsmål så fort jeg ønsket å kunne det.

F.eks. "Hva blir vinnertalla i Lotto til uka?", "Hvordan er det lurt å investere pengene mine?", "Hvordan kan vi få kurert kreft" eller "Finnes det liv andre steder i verdensrommet, er de snille, vil vi ha kontakt med dem og i så fall hvordan?"

Masse sånne spørsmål ja.

Ellers så ville jeg ha vært en alv jeg også, men en alv av typen som finnes i Elfquest(Alvefolket), og en mektig sådan :sjarmor:

Gjest Emera
Skrevet
Emera

Der sa du noe! Hvilke fantastiske 'events' man kunne vært vitne til!

Selv om jeg godt forstår dine baktanker rundt dette. Det er mye man måtte overveie ved en slik 'ånd i flasken' tror jeg..

Ja, det er nok det.

Man ville kanskje bli nødt til å overvære tragiske historiske hendelser uten å kunne gjøre noe som helst for å forhindre det.

Og om man hadde klart å forhindre noen hendelser, er det ikke godt å vite hvilke konsekvenser det ville fått for ettertiden heller... Muligens hadde man forandret hele verdensbildet, ikke sant..? Kanskje til det verre?

Gjest Anonymous
Skrevet

Emera,

Man ville kanskje bli nødt til å overvære tragiske historiske hendelser uten å kunne gjøre noe som helst for å forhindre det.

Sant. Det blir en type, 'dersom du kunne tatt livet av hitler som barn, ville du gjort det?'

Interessant tanke det der. Man er jo tilbøylig til å tro at man ved å forandre en historisk hendelse ville kunne ha endret noe til det bedre - men det er svært vanskelig å si.

Det får meg til å tenke på noe jeg kom over vedrørende Gud. Jeg husker noen av de:

Gud spør:

"Ønsker du å vite om det er liv etter døden?"

"Hva kan jeg gjøre for at du skal tro på min eksistens?"

"Hvilket ville du foretrekke: Å være fattig i et rikt land, eller være rik i et fattig land?"

-og sist men ikke minst,

Gud overrekker deg 2 bøker og spør:

"Hvilken foretrekker du å beholde?"

Hver side i den første boken inneholder setningen,

<denne siden er med vilje blank>

Hver side i den andre boken inneholder setningen,

<denne siden er med med vilje ikke blank>"

Dette er spørsmål som ved første øyekast kan virke åpenbare og lett å gi besvarelser til. Men dersom man tenker litt over de, så blir det straks litt værre.

Skrevet

:)

Jeg holder på det med at jeg skulle ønske jeg visste hva andre tenkte.

Også kunne jeg tenke meg å ha en "spoleknapp," så jeg kunne spole fram og tilbake i livet når jeg ville..Da kunne jeg jo forandret valg jeg har tatt som jeg i ettertid ser at ikke var så jævelig lure. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Soft

Også kunne jeg tenke meg å ha en "spoleknapp," så jeg kunne spole fram og tilbake i livet når jeg ville..Da kunne jeg jo forandret valg jeg har tatt som jeg i ettertid ser at ikke var så jævelig lure.

Kunne sikkert vært fint :-)

Men, livet er jo på mange måter en pyramide. Fjernes en av 'stenene' så faller fort de andre. Det er vel det som kunne være litt skummelt med å 'tukle' med tidligere valg - kansje? Alle handlinger iverksetter jo et drøss andre handlinger. Bare man ikke hadde måttet bruke resterende av tid på å rett opp i alle de andre også :o

Det blir litt som om man leker med en Rubik's kube, ikke sant :) Dreier du på en av de, så forandrer du resterende også.

(du vet disse små kubene med forskjellige farger på hver side som du skal prøve å få samlet til en helhetlig side - f.eks. Rød , ikke sant)

Skrevet

Kunne puste under vann er mitt ønske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...