AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #1 Skrevet 21. juni 2018 Denne måneden har jeg ikke fått noe støtte fra nav annet en til livsopphold, jeg ligger 2 måneder bak på husleie og fortsatt ingenting kommet inn? Mobilen min er stengt grunnet sen betaling, og min mor som prøvde og ringe får ikke lov og få informasjon. Jeg har sendt melding til mitt nav og har fått svar på ALT utenom dette, jeg tørr ikke og være i leiligheten og sover i bilen, og trenger virkelig råd. Kan jeg ringe fylkesmann og be om hjelp? Anonymkode: b2d7a...49a
Miss.Wildfox Skrevet 21. juni 2018 #2 Skrevet 21. juni 2018 Aller først må du jo avtale et fysisk møte hos NAV så du får ordnet opp, hvis du ikke har en telefon du kan låne. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #3 Skrevet 21. juni 2018 Hvis du ikke har betalt husleie på 2 mnd, bør du ikke sove i bilen men selge den. Det forundrer meg at folk lever på sosialstønad, men bil har de, å det er jo ikke akkurat gratis. Anonymkode: 55172...40a 15
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #4 Skrevet 21. juni 2018 Du har jo tydeligvis nettilgang så du får jo ringt mobilselskapet via nett. Hvorfor har du ikke tatt tak i det med en gang og ikke vente 2 måneder?? Anonymkode: 5c63e...c6e 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #5 Skrevet 21. juni 2018 Det er da ingen grunn til å sove i bilen? Anonymkode: 24120...972 1
Minlillesky Skrevet 21. juni 2018 #6 Skrevet 21. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne måneden har jeg ikke fått noe støtte fra nav annet en til livsopphold, jeg ligger 2 måneder bak på husleie og fortsatt ingenting kommet inn? Mobilen min er stengt grunnet sen betaling, og min mor som prøvde og ringe får ikke lov og få informasjon. Jeg har sendt melding til mitt nav og har fått svar på ALT utenom dette, jeg tørr ikke og være i leiligheten og sover i bilen, og trenger virkelig råd. Kan jeg ringe fylkesmann og be om hjelp? Anonymkode: b2d7a...49a Gå over fra abonnement til kontantkort på tlf. Lån telefonen til din mor og prat med nav selv. Eller gå innom nav og prat med dem. Bilen burde selges. Hvorfor har du ikke gått innom NAV og pratet? Hvorfor sender du bare mld?
applestories Skrevet 21. juni 2018 #7 Skrevet 21. juni 2018 Står det i vedtaket at du får dekket husleie? Skal beløpet utbetales til deg eller direkte til huseier?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #8 Skrevet 21. juni 2018 9 minutter siden, Minlillesky skrev: Hvorfor har du ikke gått innom NAV og pratet? Hvorfor sender du bare mld? Jeg er ikke TS, men dette kan jeg svare på. Det er slik det fungerer nå. NAV har ikke åpen dør lenger, og det er ikke bare å stikke innom. Hvis en ønsker å snakke med noen må en først kontakte kontaktsenteret for å gi beskjed om at en ønsker en samtale, så må henvendelsen oversendes til en saksbehandler, før en må vente på at en saksbehandler tar kontakt for å avtale møte. Det skal ta maks to dager før henvendelsen blir besvart, men ut i fra hva jeg har hørt skjer det ofte at fristen ikke overholdes, og at det ofte må gjentatte meldinger til før en får kontakt med en saksbehandler. Anonymkode: d930f...c28
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #9 Skrevet 21. juni 2018 Du må jo ha fått et vedtak? Regner med du ikke har barn å forsørge? De kan også forlange at du må selge bilen din hvis den har noe verdi før du får hjelp til husleie, med mindre du har gode grunner for at du MÅ ha bil. Anonymkode: 4414f...f21
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #10 Skrevet 21. juni 2018 Får du igjen noe skattepenger som gjør at nav ikke kommer til å utbetale husleie denne måneden? Får du bostøtte fra kommunen? Anonymkode: f4e6f...185 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå