Gå til innhold

Enkel Middag til 5 stk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får besøk og trenger inspirasjon til en enkel middag til 5 voksne :) 

gjerne rimelig og uten mye dilling. 

Anonymkode: 3f2b0...18d

AnonymBruker
Skrevet

Sodd?

Anonymkode: 9ac63...5c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lasagne,laks med poteter og spinat i fløte,stek,helstekt kylling

Anonymkode: b41b0...9ce

AnonymBruker
Skrevet

Glemte foresten å si at ene gjesten helst ikke spiser pølse, burger og kjøttdeig.

Skrevet

En skikkelig god pastarett. Kylling med oliven og sitron fra Aichas mat. Langstekt hel kylling. Fiskesuppe med godt brød og smør. Curry med laks. Bakt potet med masse tilbehør . Eltefritt pizza med noe litt "finere" på. Fransk biffgryte av noe slag, masse oppskrifter på nett. 

Skrevet

Ovnsbakt laks? Kjøp en hel lakseside eller to, fyll på med urter og litt grønnsaker og helstek i ovnen. Server med aioli eller rømme, salat, saltbakte poteter eller potetsalat

Skrevet

I morgen skal jeg lage ovnsstekt laks med blomkål- og brokkoligrateng (der jeg har i litt rødløk og/eller sopp om jeg har), og poteter.

Enkelt, godt og relativt raskt - det som har tid er å kutte opp all den brokkolien.. :)

Skrevet

Ferdigkokt skinke, bare varme i stekeovnen og skive opp før servering. Potet, saus, grønnsaker,(frossen grønnsaksblanding) rødkål. Sistnevnte varmes ilag  med potetene siste minutter av potetene koketid:bare å legge rødkålposen øverst i kasserollen. 

Skrevet

Enchiladas

AnonymBruker
Skrevet

Luksustaco med biff eller scampi istf kjøttdeig. Bruk hjemmelaget tacokrydder. Lag mangosalsa og hjemmelagd guacemole og kutt opp masse digg tilbehør. Mmmm

Anonymkode: 55110...a19

AnonymBruker
Skrevet

En eller annen gryte med ris, salat og noe brød til feks. 

Anonymkode: cb329...d82

Skrevet

Hadde lagd et par paier. Kjøp ferdig paibunn; de er veldig greie og smaker greit. Ha salat ved siden av. Minimalt med jobb.

Og du må ikke ha paiformer til det. Du kan bruke ildfaste former også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle tips 😄 da har jeg nok funnet ut av hva jeg skal lage 👌🏼

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På ‎20‎.‎06‎.‎2018 den 23.10, AnonymBruker skrev:

Takk for alle tips 😄 da har jeg nok funnet ut av hva jeg skal lage 👌🏼

Hva ble det? 😃

Anonymkode: 24a10...7e9

Skrevet

Tapas, litt jobb men veldig godt

AnonymBruker
Skrevet

Reker.

Anonymkode: 5045d...81c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser du har bestemt deg :) 

Så varmt som det har vært nå så ville jeg vurdert kald kokt laks med agurksalat, rømme og nypoteter.

Da kan/må laksen kokes (trekkes) dagen før gjestene kommer og så stå i kjøleskap i kokevann (med salt, pepperkorn, løk, laurbærblad og eddik).

Agurksalaten kan også med hell lages dagen i forveien.

Så er det bare å koke poteter og røre litt i rømmeboksen, sette agurksalaten på bordet og sette frem laksen :)

Anonymkode: aa01d...8b6

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva ble det? 😃

Anonymkode: 24a10...7e9

Enchilada 😋😋

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Mkigjen skrev:

Tapas, litt jobb men veldig godt

Folk må slutte å foreslå tapas når trådstarter ber om tips til noe enkelt. Tapas er veldig arbeidskrevende og tar lang tid å tilberede. Det er det motsatte av noe enkelt.

Hver rett kan være enkel i seg selv, men når man skal lage ti stk eller deromkring, og alle skal på bordet samtidig, noen kalde og noen varme, så er det et rent logistikkhelvete.

Anonymkode: 14320...762

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

. Tapas er veldig arbeidskrevende og tar lang tid å tilberede. Det er det motsatte av noe enkelt.

I grunnen ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...