Amarone Skrevet 7. mars 2005 #41 Del Skrevet 7. mars 2005 Eh... Amarone ... Elverum ER en by ... Flau nå?? Ikke flau! Elverum var ikke by da jeg gikk på grunnskolen (bystatusen er vel ikke mer enn 5-6 år gammel? ), men for en Hedemarking vil Elverum aldri bli en by! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 7. mars 2005 #42 Del Skrevet 7. mars 2005 Men Kongsberg er en by, og ikke et tettsted, jeg sier likevel på Kongsberg, og det tror jeg de aller fleste gjør?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 7. mars 2005 #43 Del Skrevet 7. mars 2005 I Elverum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #44 Del Skrevet 7. mars 2005 Men Kongsberg er en by, og ikke et tettsted, jeg sier likevel på Kongsberg, og det tror jeg de aller fleste gjør?! Det samme gjelder Sandnes. Der bor 50 000 og litt til, og alle rundt Sandnes og mange av kommunens egne innbyggere sier på Sandnes. Og det samme gjelder som sagt Elverum, selv om deres bystatus vel er noe som er bestemt gjennom et eget kommunestyrevedtak. På linje med andre kjente byer som Honningsvåg, Sortland, Lyngdal, Askim, Mysen, Fysen og Vegårshei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 7. mars 2005 #45 Del Skrevet 7. mars 2005 Vegårshei er da ikke noen by? Elverum ble by i 1996, mener jeg, men Vegårshei? Lillesand derimot er en by, en fin en. Det heter i Lillesand, men rundt Vegårshei, og da kan det da ikke være en by... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #46 Del Skrevet 7. mars 2005 Vegårshei er da ikke noen by? Elverum ble by i 1996' date=' mener jeg, men Vegårshei? Lillesand derimot er en by, en fin en. Det heter i Lillesand, men rundt Vegårshei, og da kan det da ikke være en by...[/quote'] Vegårshei kan, på samme måte som Elverum, bestemme seg for å tilta seg bystatus. Men det er allikevel bare et veikryss og noen bedehus, på samme måte som ...ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 7. mars 2005 #47 Del Skrevet 7. mars 2005 Men det er allikevel bare et veikryss og noen bedehus' date=' på samme måte som ...ikke sant?[/quote'] *ser skummel ut* På samme måte som hva egentlig? Du hadde ikke tenkt å si Lillesand, vel? For da kommer jeg og rister deg! *gjør seg enda skumlere, om mulig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #48 Del Skrevet 7. mars 2005 Vel, jeg hadde egentlig tenkt å si Elverum - men jeg er litt usikker på hvem som er skumlest (og har størst) av Suzy og deg... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. mars 2005 #49 Del Skrevet 8. mars 2005 Og i Elverum er det ikke mange bedehus... Et par losjer og verdens styggeste hotell ja, men ikke mange bedehus Amarone :fy: Det er snart ni år siden Elverum ble by og om du faktisk påberoper deg å være lokalkjent burde du fått med deg såpass (også at Elverum ikke ligger nord, men øst for Hamar ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. mars 2005 #50 Del Skrevet 8. mars 2005 Ei flåkjefta tigerblondine fikk mannen fra sør til å grine hun sa "kom og vask" men det ble bare plask for på Elverum kan man'ke kline *tørker en tåre* Så PENT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. mars 2005 #51 Del Skrevet 8. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 8. mars 2005 #52 Del Skrevet 8. mars 2005 Vel, jeg hadde egentlig tenkt å si Elverum - men jeg er litt usikker på hvem som er skumlest (og har størst) av Suzy og deg... :o BRA!!! Suz har størst, eller har det mest i kjeften, for å si det sånn (ja din luring, tolk som du vil ) Hvem som er størst, er neppe oppe til debatt på åpent forum (Suz til venstre...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. mars 2005 #53 Del Skrevet 8. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 8. mars 2005 #54 Del Skrevet 8. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 8. mars 2005 #55 Del Skrevet 8. mars 2005 Amarone :fy: Det er snart ni år siden Elverum ble by og om du faktisk påberoper deg å være lokalkjent burde du fått med deg såpass (også at Elverum ikke ligger nord, men øst for Hamar ) Så lenge siden? Jaja. Men poenget er vel at jeg, som er fra Hedemarken (for uinnvidde= Mjøsområdet), nettopp ikke følger med på Elverum - siden det er "fienden..." Når det gjelder himmelretningen, så må du nesten skylde på Ole Paus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. mars 2005 #56 Del Skrevet 8. mars 2005 Så lenge siden? Jaja. Men poenget er vel at jeg, som er fra Hedemarken (for uinnvidde= Mjøsområdet), nettopp ikke følger med på Elverum - siden det er "fienden..." Når det gjelder himmelretningen, så må du nesten skylde på Ole Paus! Du har litt tungt for det, skjønner jeg (som de fleste fra hedmarken )... det er flere sider siden jeg forklarte deg at tekstlinja er som følger: Elv'rum er ei grøft til høyre for Hamar et sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 8. mars 2005 #57 Del Skrevet 8. mars 2005 Du har litt tungt for det, skjønner jeg (som de fleste fra hedmarken )... det er flere sider siden jeg forklarte deg at tekstlinja er som følger: Elv'rum er ei grøft til høyre for Hamar et sted Uansett synes jeg det er rørende at dere elverumsinger har tatt sangen til deres hjerter, slik at dere virkelig kan teksten! Det betyr vel at det er håp for dere også, på Elverum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 10. mars 2005 #58 Del Skrevet 10. mars 2005 Uansett synes jeg det er rørende at dere elverumsinger har tatt sangen til deres hjerter, slik at dere virkelig kan teksten! Det betyr vel at det er håp for dere også, på Elverum. Tja.. da er det kanskje skumlere at dere på hedmarken IKKE kan den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå