AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #1 Skrevet 20. juni 2018 Jeg er ikke han/henne som driver og oppretter kjønnstråder, så det er sagt. Men dette er noe jeg lurer på! Det virker ofte som at kvinner er så opptatt av at de skal ha respekt fra menn. Hver minste lille ting kan bli noe stort i deres øyne. Har en mann en kvinnelig venninne, en kvinnelig eks han har barn med som han må ha kontakt med eller et annet uskyldig, så skal øynene til dama eller hennes venninner holdes vid åpne 😛 Eller en kvinne går uten mannlig følge, og en mann snakker vennlig til henne...så kan hun legge ut et innlegg på facebook om at "som singel kvinne kan man tydeligvis ikke gå i fred". Alle scanarioer her er satt på spissen, for å illustrere. Men er det bare jeg som legger merke til at kvinner blir i overkant analyserende og hysteriske? Anonymkode: 0e4f6...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #2 Skrevet 21. juni 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke han/henne som driver og oppretter kjønnstråder, så det er sagt. Men dette er noe jeg lurer på! Det virker ofte som at kvinner er så opptatt av at de skal ha respekt fra menn. Hver minste lille ting kan bli noe stort i deres øyne. Har en mann en kvinnelig venninne, en kvinnelig eks han har barn med som han må ha kontakt med eller et annet uskyldig, så skal øynene til dama eller hennes venninner holdes vid åpne 😛 Eller en kvinne går uten mannlig følge, og en mann snakker vennlig til henne...så kan hun legge ut et innlegg på facebook om at "som singel kvinne kan man tydeligvis ikke gå i fred". Alle scanarioer her er satt på spissen, for å illustrere. Men er det bare jeg som legger merke til at kvinner blir i overkant analyserende og hysteriske? Anonymkode: 0e4f6...4d0 Kvinner er helt klart mer analyserende enn menn, uten at dette kan kalles hysteri. Når kvinner analyserer andres utsagn og væremåte, vitner dette om en dypere forståelse av andres ikke-uttalte hensikter og underbevisste årsaksforhold samt medmenneskers interpersonelle relasjoner enn hva menn evner å fatte. Det blir derfor helt feil å si at kvinner er i overkant analyserende, det er bare slik at de fleste menn er ganske så overfladiske. Anonymkode: 06633...16b 6
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 21. juni 2018 #3 Skrevet 21. juni 2018 Diagnosen "kvinnelig hysteri" burde definitivt tas inn i varmen igjen, ja. Med tilhørende dildo på blå resept.
Yme Skrevet 21. juni 2018 #4 Skrevet 21. juni 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner er helt klart mer analyserende enn menn, uten at dette kan kalles hysteri. Når kvinner analyserer andres utsagn og væremåte, vitner dette om en dypere forståelse av andres ikke-uttalte hensikter og underbevisste årsaksforhold samt medmenneskers interpersonelle relasjoner enn hva menn evner å fatte. Det blir derfor helt feil å si at kvinner er i overkant analyserende, det er bare slik at de fleste menn er ganske så overfladiske. Anonymkode: 06633...16b Det hjelper lite å være mer anslyserende, når man som oftest tar feil i mistankene sine, og skaper helt unødvendige, dårlig situasjoner. Det er mange menn som er sånn også, og dette handler enkelt og greit om personlig usikkerhet, og ingen ting annet. 8
Gjest Herr Heftig Skrevet 21. juni 2018 #5 Skrevet 21. juni 2018 Jeg kan ikke si at jeg kjenner igjen virkelighetsbeskrivelsen til TS
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #6 Skrevet 22. juni 2018 23 timer siden, Yme skrev: Det hjelper lite å være mer analyserende, når man som oftest tar feil i mistankene sine, og skaper helt unødvendige, dårlig situasjoner. Det er mange menn som er sånn også, og dette handler enkelt og greit om personlig usikkerhet, og ingen ting annet. Det er klart at det finnes enkelte menn som tenker dypere enn andre menn, likeledes som ikke alle kvinner har samme evne til observasjoner som skal analyseres. I gjennomsnitt er det likevel stor forskjell mellom kvinner og menn. Kvinnene tar dessuten ikke som regel feil i sin forståelse av sine medmennesker, som regel har de helt eller i det minste delvis rett i sine konklusjoner. Anonymkode: 06633...16b 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. juni 2018 #8 Skrevet 22. juni 2018 Kjenner igjen beskrivelsen fra Kvinneguiden, men ikke fra den virkelige verden. Tror ikke forumet her er det beste å bygge antakelser på - her er jo "alle" menn utro og hater kvinner, og "alle" kvinner er noen overanalyserende nervøse vrak. Min erfaring med verden ellers er IKKE slik, og det er heller ingen vitenskap/forskning som tilsier det. Det handler nok mer om at det er ekstremitetene som kommer frem i slike forum.
matrobot Skrevet 22. juni 2018 #9 Skrevet 22. juni 2018 Jeg synes at alle bør respektere hverandre. Spesielt hvis de ønsker respekt i retur. Jeg gidder ikke å respektere en som er respektløs mot andre. 3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Kjenner igjen beskrivelsen fra Kvinneguiden, men ikke fra den virkelige verden. Tror ikke forumet her er det beste å bygge antakelser på - her er jo "alle" menn utro og hater kvinner, og "alle" kvinner er noen overanalyserende nervøse vrak. Min erfaring med verden ellers er IKKE slik, og det er heller ingen vitenskap/forskning som tilsier det. Det handler nok mer om at det er ekstremitetene som kommer frem i slike forum. Ja, det forklarer en del emner om innvandrer/frp her. Jeg begynner å bli ganske lei av disse. Sånne diskusjoner ser jeg knapt utenfor internett. 3
Yme Skrevet 22. juni 2018 #10 Skrevet 22. juni 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinnene tar dessuten ikke som regel feil i sin forståelse av sine medmennesker, som regel har de helt eller i det minste delvis rett i sine konklusjoner. Anonymkode: 06633...16b Hva baserer du den meningen der på, egentlig? 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #11 Skrevet 23. juni 2018 På 22.06.2018 den 9.55, Yme skrev: Hva baserer du den meningen der på, egentlig? Personlig erfaring. Anonymkode: 06633...16b 1
Gjest Tuxy Skrevet 23. juni 2018 #12 Skrevet 23. juni 2018 (endret) On 6/21/2018 at 9:34 AM, AnonymBruker said: Kvinner er helt klart mer analyserende enn menn, uten at dette kan kalles hysteri. Når kvinner analyserer andres utsagn og væremåte, vitner dette om en dypere forståelse av andres ikke-uttalte hensikter og underbevisste årsaksforhold samt medmenneskers interpersonelle relasjoner enn hva menn evner å fatte. Det blir derfor helt feil å si at kvinner er i overkant analyserende, det er bare slik at de fleste menn er ganske så overfladiske. Anonymkode: 06633...16b Evnen til å analysere har sannsynligvis mer med oppvekst og hva man har lært enn kjønn. Ved brudd i den interpersonlige bro eller traumer i relasjoner øker evnen og følsomheten for andres signaler på godt og vondt. Menn opplever også traumer så analysen din holder ikke helt mål. Endret 23. juni 2018 av Tuxy
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #13 Skrevet 23. juni 2018 Haha, nei: kvinner følger intuisjonen sin alt for lite og tror alt for ofte på menn som juger. Anonymkode: 4b141...467 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #14 Skrevet 23. juni 2018 2 minutter siden, Tuxy skrev: Evnen til å analysere har sannsynligvis mer med oppvekst og hva man har lært enn kjønn. Ved brudd i den interpersonlige bro eller relasjoner øker evnen og følsomheten for andres signaler på godt og vondt. Menn opplever også traumer så analysen din holder ikke helt mål. Noen mennesker er bedre på å analysere uten å ha opplevd traumer. Jeg har ikke opplevd det, men jeg er særdeles god på å analysere andre mennesker. Jeg har dog vokst opp med dyr og tror dette er årsaken til at jeg er god på å analysere andre mennesker siden jeg er god på å analysere dyr. Jeg vet som regel alltid sånn ca hva mennesker i noen meters radius føler. Anonymkode: 009ed...34b
Yme Skrevet 23. juni 2018 #15 Skrevet 23. juni 2018 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Personlig erfaring. Anonymkode: 06633...16b Okei, la meg fikse innlegget ditt da, så det faktisk formidler erfaringen din. "Kvinnene jeg har møtt, har som regel ikke tatt feil i sin forståelse av sine medmennesker. Som regel har de hatt helt, eller i det minste delvis rett i sine konklusjoner." Endret 23. juni 2018 av Yme
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #16 Skrevet 23. juni 2018 På 21.6.2018 den 9.40, Maruwan skrev: Diagnosen "kvinnelig hysteri" burde definitivt tas inn i varmen igjen, ja. Med tilhørende dildo på blå resept. Vibrator, ikke dildo. Så du synes sex med menn er bare tull siden du synes kvinner burde få orgasmehjelp på blå resept? På 20.6.2018 den 21.06, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke han/henne som driver og oppretter kjønnstråder, så det er sagt. Men dette er noe jeg lurer på! Det virker ofte som at kvinner er så opptatt av at de skal ha respekt fra menn. Anonymkode: 0e4f6...4d0 Man er jo selvsagt seg selv nærmest. At kvinner ønsker respekt er ikke noe annerledes enn at menn krever respekt fra kvinner. Og leser man her inne ser man jo at enkelte menn blir rimelig hysteriske over at dagens kvinner ikke har den samme "respekten" for dem som før i tida. Anonymkode: 2fe0f...e29 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #17 Skrevet 24. juni 2018 46 minutter siden, Yme skrev: Okei, la meg fikse innlegget ditt da, så det faktisk formidler erfaringen din. "Kvinnene jeg har møtt, har som regel ikke tatt feil i sin forståelse av sine medmennesker. Som regel har de hatt helt, eller i det minste delvis rett i sine konklusjoner." Det stemmer for så vidt det du skriver, men grunnlaget for det jeg skrev, omfatter også meddelt informasjon fra svært mange andre som har erfart og observert det samme. Jeg mener fortsatt at det er en himmelvid forskjell på kvinner og menn når det gjelder deres gjennomsnittlige evne til å analysere andre menneskers tanker, utsagn og (skjulte) hensikter. Av samme grunn er kvinners handlinger som regel langt mer gjennomtenkt enn menn som handler mer på impuls. En manifestasjon av dette er det at kvinner har en langt bedre evne til og føler langt større behov for nøye planlegging enn menn. Menn gir som regel blaffen i familiens behov for planlegging av aktiviteter, det er kvinnene som nesten alltid må slite med dette. Kvinner som blir kvitt sine menn, opplever dette nesten alltid som befriende, for da har de ett "barn" mindre å ta ansvar for. Menn som blir stående alene, opplever derimot hvor hjelpeløse de plutselig er blitt, menn blir sjelden ansvarlige og gjennomtenkte som voksne. Anonymkode: 06633...16b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #18 Skrevet 24. juni 2018 På 22.6.2018 den 9.02, AnonymBruker skrev: Det er klart at det finnes enkelte menn som tenker dypere enn andre menn, likeledes som ikke alle kvinner har samme evne til observasjoner som skal analyseres. I gjennomsnitt er det likevel stor forskjell mellom kvinner og menn. Kvinnene tar dessuten ikke som regel feil i sin forståelse av sine medmennesker, som regel har de helt eller i det minste delvis rett i sine konklusjoner. Anonymkode: 06633...16b Så hvem skal man høre på når man spør om dating f.eks? Negative eller positive kvinner? Jeg lot være og date en mann fordi jeg ble parnoid av å lese her inne, har angret i ettertid, men (ikke) gjort er (ikke) gjort. Selvfølgelig skriker alle ut "han vil ha sex""desverre, vil han nok bare ha sex". Anonymkode: 0e4f6...4d0
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #19 Skrevet 24. juni 2018 De aller fleste (ikke alle) kvinner er meget opptatt av å ikke få sin sosiale status ødelagt. Dvs at de heller vil være sammen med den tøffe drittsekken, så lenge han er populær i sin flokk. Og mye mindre være sammen med en som er snill og grei, som er sjenert og gjerne ikke er så populær. Kvinner er neppe ute etter snille og gode egenskaper, de er ofte opptatt av om de blir sosialt aksepterte utifra partner de velger. Men det gjelder ikke alle damer, men utrolig mange nok til at det bør nevnes. Anonymkode: 809e4...d5a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #20 Skrevet 24. juni 2018 På 21.6.2018 den 9.40, Maruwan skrev: Diagnosen "kvinnelig hysteri" burde definitivt tas inn i varmen igjen, ja. Med tilhørende dildo på blå resept. Krabb tilbake til kjelleren til moren din du bitre mann. Anonymkode: 6b75c...b2c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå