AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #1 Skrevet 20. juni 2018 Hei Så var skolen nesten over for i år, og 2. klassingen kommer hjem daglig med nye tegninger/bøker/hefter. En hel bærepose full! Har en fra i fjord også... Og nå er er jeg nyskjerrig på hva dere andre gjør med dette?? Har egetlig lyst å bare kaste det, men mannen mener jeg er alt for lite sentimental, og at vi skal beholde det. Får en 1. klassing til høsten også, så da vil det jo bli enda verre. Så kaster dere alle disse bøkene/heftene, eller har dere en smart måte å oppbevare de på? Anonymkode: 580d8...b1a
Frostrose Skrevet 20. juni 2018 #2 Skrevet 20. juni 2018 Jeg syns man bør ta vare på det de har lagt ekstra mye flid i. F.eks. finskriftsbok. Alt av matematikkbøker, kladder o.l. kastes. Jeg vil anbefale deg å be barnet ta vare på max 3 tegninger pr. semester. Barnet velger da selv hvilke som går i søppelbøtta.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #3 Skrevet 20. juni 2018 Bestemor tok vare på alt fra barna sine. Det ble bare liggende, og etter hun døde så ble det jo rydding, og mamma bestemte seg for å bare kaste det. Det blir jo aldri sett på, og når mamma dør så blir det vi barna som må rydde etter henne igjen. Tenk så mye plass alt slik skolemateriell tar opp i lengden da! Har selv kastet det meste fra skolen. Konfirmasjonskortene også...gud så mye plass slik tar. Ser jo aldri på det likevel...og det var jo bare overfladiske kort. Anonymkode: 87c8a...22f
Minlillelykke Skrevet 20. juni 2018 #4 Skrevet 20. juni 2018 Mine foreldre tok vare på alt. Nå er jeg 30 og de mener jeg skal oppbevare det hjemme. Så nei, synes ikke man trenger å ta vare på alt. Jeg har ingen interesse i mitt gamle skolearbeid.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #5 Skrevet 21. juni 2018 Mine gamle foreldre (spesielt moren min) tok også vare på absolutt ALT mellom himmel og jord. Når de døde, så jeg og mine søsken gjennom alt fra loft til kjeller. Det ble nok ett par pappesker med gamle skole-ting på hver av oss ja. Men alle endte opp med å kaste minst nitti prosent av det vi fant igjen. Jeg tok iallefall bare vare på noen få ting, som jeg faktisk hadde lyst til å beholde... Anonymkode: 14f78...d5d
solmåneogstjerner Skrevet 21. juni 2018 #6 Skrevet 21. juni 2018 Jeg sparer på utvalgte ting. Nesten alt fra første klasse, det er jo litt spesielt og gøy å se på senere. Mattebøkene fra femte klasse er fullstendig uinteressant å spare på. Men notisbøker hvor de skriver fortellinger er litt gøy å se tilbake på. Eldste gjør nå ferdig 6. klasse, fra henne har jeg nå to mellomstore kasser med skolebøker, bursdagskort, ting hun har tegnet osv. Skulle jeg spart på alt hadde det sikkert vært ti kasser.... Jeg fikk overlevert et helt lass med mine ting en stund etter at jeg flyttet hjemmefra. Mamma hadde spart på ALT. Jeg kastet omtrent alt sammen, sparte på første klasse bøkene og enkelte andre ting. Det ble igjen en liten eske som jeg har tenkt å spare på. Dette er 15 år siden og jeg har overhodet ikke savnet de andre tingene.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #7 Skrevet 21. juni 2018 Jeg sparer på enkelte tegninger, som e noe spes.. Gidder ikke ta vare på pauserabbel, men fine 17maitegninger, påske osv. Sparer og på skrivebøkene og sånt. Kaster en haug med andre papirer. Her er dillen kryssord, og han kommer daglig hjem med 5-6ark med kryssord.. De kastes.. Har kanskje spart på 1-2stk. Har alt i egne smartstorebokser til ungene. Anonymkode: c2cbc...a5b
kvinneguide Skrevet 21. juni 2018 #8 Skrevet 21. juni 2018 Jeg tar vare på skrivebøker med fortellinger og tegninger. Kaster resten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå