Gå til innhold

Å se bilde av seg selv noen år etterpå, flere som erfarer dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At du ser at du ikke så så verst ut, som du trodde da? At du ser andre ting enn hva du la vektnpå den tiden?

at du ikke var så "stor" som du syntes du var? Jeg har aldri vært fornøyd med meg selv, men ser i ettertid at det bare sitter i huet..

Anonymkode: 32564...caa

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Det har jeg opplevd mange ganger. Husker jeg irriterte meg over små bagateller som at håret ikke var helt rettet ut, en arm som så litt stor ut, smil som ikke var helt «ekte», at jeg så blek ut etc. Ser ingenting av dette på bildene noen år etter! Men jeg var mer opptatt av utseendet i starten av 20-årene enn hva jeg er nå. Er mye mer avslappet nå heldigvis, og er faktisk fornøyd med hvordan jeg ser ut. 

Anonymkode: 9f43a...74b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Ser også at jeg var ganske søt og fin for 10 år siden. Og innser at jeg sannsynligvis kommer til å tenke det samme om nå-meg 10 år fram i tid. Så jeg skal ikke kaste bort mer tid på å være misfornøyd med meg selv, for jeg kommer sannsynligvis aldri til å bli like bra som jeg er akkurat nå. 

Anonymkode: 9ed04...5c7

• Liker 8
Skrevet

Har det på samme måte med klær. "Om jeg passet inn i den her kan jeg ikke ha vært særlig stor" :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, opplevde ofte at ansiktet mitt så rundt ut, flatt ut, jeg var blå under øynene og håret lå alltid stygt.

hadde for slanke legger ognvar for formløs. Helt til jeg kom dit at jeg begynte og føle meg stor i stedet...da så jeg plutselig ikke smal nok ut. RArt at man alltid ser det motsatte av hva en vil se?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, applestories skrev:

Har det på samme måte med klær. "Om jeg passet inn i den her kan jeg ikke ha vært særlig stor" :fnise:

😂

Anonymkode: 6d5dd...155

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det omvendt. Så aldri på meg selv som stor, til jeg fikk se et bilde fra den gangen jeg var 12, tror jeg. Æsj, altså! Jeg var feit, og med for liten t-skjorte, så flesket hang utenfor. Synes jeg så heslig ut

Anonymkode: ba155...442

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med ts.- Får nesten litt hakeslepp over hvor lite sjølinnsikt jeg hadde. Jeg var jo nydelig.😊

Anonymkode: a5836...e85

• Liker 3
Skrevet

Jepp. 

Fant et bilde av meg selv fra da jeg veide 49kg. Husker så uendelig godt at jeg følte meg skikkelig tykk og at jeg spiste lite til alle måltider. 

Nå, 7år senere, tenker jeg tilbake "herregud, GulSitron! Hva var det du drev med?! Du var jo så fin! Litt vel spinkel, men du kunne lett ha spist litt mer"

nå veier jeg 60kg og er nogenlunde fornøyd.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, og jeg tenker stadig.. tenk om jeg bare kunne sett ut sånn nå. Og det har jeg tenkt i alle de år. Så da er vel konklusjonen at jeg burde være fornøyd med hvordan jeg ser ut her og nå.  For når jeg om noen år ser bilder av meg fra i dag, så kommer jeg til å tenke nøyaktig det samme😂

Anonymkode: d2e9a...e69

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har vekslet mellom å være 80-85 kg og 70-75 kg 3 hele ganger i 20-årene (ja, er ikke flink til å holde vekten stabil). Det er liksom, her er jeg stor, her er jeg tynn, her er jeg stor igjen, her er jeg tynn igjen 🙄

Akkurat nå synes jeg at jeg ser bedre ut enn på lenge, så det er positivt det. Håper at jeg klarer å holde meg stabil denne gangen :)  

Endret av matrobot
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, GulSitron skrev:

Jepp. 

Fant et bilde av meg selv fra da jeg veide 49kg. Husker så uendelig godt at jeg følte meg skikkelig tykk og at jeg spiste lite til alle måltider. 

Nå, 7år senere, tenker jeg tilbake "herregud, GulSitron! Hva var det du drev med?! Du var jo så fin! Litt vel spinkel, men du kunne lett ha spist litt mer"

nå veier jeg 60kg og er nogenlunde fornøyd.

Heheh samme som meg. Jeg veide under 50 og synes jeg var litt for stor. Når jeg ser bilder nå såmser jeg hvor tynn jeg var, sykt tynne armer haha. 

Anonymkode: b073d...acb

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes jeg ser like stygg ut før sånn som jeg gjør nå. :sulosi:

Skrevet

Min erfaring er at jeg så verre ut enn jeg trodde, det var først når jeg så bilder av meg at jeg så hvor ille det egentlig var.

Jeg følte meg "fit and fat", trodde jeg var "stor, men sterk", og trodde at jeg egentlig så ganske bra ut til å veie så mye, var aktiv og gjorde mye.

Sannheten var det at jeg var enorm, ikke bare "ei dundre på hundre", men ei dundre på hundreogfemten, og jeg trodde selv at det ikke var så ille.

Helt til jeg så bilder andre hadde tatt av meg når jeg var uoppmerksom.......

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Min erfaring er at jeg så verre ut enn jeg trodde, det var først når jeg så bilder av meg at jeg så hvor ille det egentlig var.

Jeg følte meg "fit and fat", trodde jeg var "stor, men sterk", og trodde at jeg egentlig så ganske bra ut til å veie så mye, var aktiv og gjorde mye.

Sannheten var det at jeg var enorm, ikke bare "ei dundre på hundre", men ei dundre på hundreogfemten, og jeg trodde selv at det ikke var så ille.

Helt til jeg så bilder andre hadde tatt av meg når jeg var uoppmerksom.......

Hmm, ja noen har det sikkert den veien. Leste for ikke så lenge siden om folk som trodde de var tynne helt de så bilder tatt av andre...de var mer lubbne enn de hadde trodd. Fordi i speilet ser man seg tydeligvis i fugleperpektiv.
Det rare er at jeg har det omvendt. Jeg ser at jeg slank/tynn, men jeg synes jeg har hofter. Når jeg derimot ser bilder av meg, til og med fra froskeperpektiv (fra under ikke sant?) så er jeg mye tynnere enn hva speilet viser :S kanskje fordi at i speilet er det ingenting å sammenligne seg med....i tillegg er galssene forskjellige.

Skrevet

Jeg tror årsaken til dette er at vi ser oss selv på en måte ingen andre gjør og derfor legger merke til ting som kanskje ikke registreres hos andre mennesker. Derfor får vi et "forvrengt" bilde av oss selv, vi hadde kanskje andre syn på verden, kroppsbildet, og hva som er pent. Det sier jo bare hvor viktig det er å av å til distansere seg litt fra kroppsbildet sitt og slappe litt av. 

ting er ikke så ille som vi tror

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke å se bilder av meg selv for 5 år siden, for jeg var så pen, og så mye yngre ut enn mine 36 år da. Etter det har jeg fått en hudsykdom som er verst i ansiktet, med kraftig eksem og mye hovne øyne og kinn. Etter 5 år med dette, ser jeg eldre ut enn jeg er, og ser virkelig ikke bra ut. Blir så utrolig lei meg, når jeg ser gamle bilder.

Anonymkode: 6f7c0...321

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hmm, ja noen har det sikkert den veien. Leste for ikke så lenge siden om folk som trodde de var tynne helt de så bilder tatt av andre...de var mer lubbne enn de hadde trodd. Fordi i speilet ser man seg tydeligvis i fugleperpektiv.
Det rare er at jeg har det omvendt. Jeg ser at jeg slank/tynn, men jeg synes jeg har hofter. Når jeg derimot ser bilder av meg, til og med fra froskeperpektiv (fra under ikke sant?) så er jeg mye tynnere enn hva speilet viser :S kanskje fordi at i speilet er det ingenting å sammenligne seg med....i tillegg er galssene forskjellige.

Rare speil og/eller perspektiv er egentlig ikke relevant, det handler om hva man selv tror og føler, og tror og føler man nok den ene eller den andre veien så er det slik man ser seg selv, og går det for langt, uansett vei, så har man et problem, desverre...

Skrevet

Det går litt begge veier. Jeg har gått mye opp og ned i vekt. Som voksen har jeg veid både 20 kilo mer og 20 kilo mindre enn jeg gjør nå. Ser jeg bilder tatt fra da jeg var 15-20 kilo tyngre enn nå kan jeg tenke "var jeg virkelig så svær!"

AnonymBruker
Skrevet

Enig! Jeg har aldri hatt godt selvbilde, tror det er der det ligger... Kom gjerne med tips til hva man kan gjøre.=)

Anonymkode: 75c85...41b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...