Gå til innhold

Hvorfor forventer dere kvinner at menn skal jakte på dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av å jakte på kvinner nå. Det virker som dere forventer at vi skal gjøre all jobben for å i det hele tatt ha sjans på et forhold. Dette gjelder de mindre fine også, selv de forventer at jeg skal ta all initiativ. 

Det er flere kvinner jeg har møtt nå som det ikke har blitt mer enn 2-3 dater med. I begynnelsen viser de initiativ og tar kontakt, men så bare dør det ut fordi jeg ikke tar like mye initiativ. Da skal de plutselig være hard to get og ikke like interesserte lenger. Hva skjer? 

Anonymkode: c2b5a...348

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest boblebrist
Skrevet

She's just not that into you. Liker jeg noen så kommer jeg til å ta initiativ. 

AnonymBruker
Skrevet

Det samme opplevde jeg som kvinne 26. Akkurat det samme. Ble bare en eller to dater og hørte ikke noe mer eller stakk etter ons. Noen var frekke og sendte stygge bilder og sa stygge ting til meg. Noen sluttet bare å prate med meg og de fleste der ville ikke ha barn eller ingen kvinne var god nok. Og det kom fra de under gjennomsnittlige og mindre kjekke mennene haha. Noen tror de er noe. Har truffet en ordentlig på min egen alder og vi har det bra sammen, han er for god til å være sann. 

Anonymkode: 75a94...95a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av å jakte på kvinner nå. Det virker som dere forventer at vi skal gjøre all jobben for å i det hele tatt ha sjans på et forhold. Dette gjelder de mindre fine også, selv de forventer at jeg skal ta all initiativ. 

Det er flere kvinner jeg har møtt nå som det ikke har blitt mer enn 2-3 dater med. I begynnelsen viser de initiativ og tar kontakt, men så bare dør det ut fordi jeg ikke tar like mye initiativ. Da skal de plutselig være hard to get og ikke like interesserte lenger. Hva skjer? 

Det er nok bare det at da er de dessverre ikke så interessert lengre. Jeg hadde tatt initiativ om jeg virkelig likte fyren og følte at det var noe å bygge på.

Anonymkode: 5933a...d7f

• Liker 2
Skrevet

Vet du at grunnen er for at du ikke tar initiativ? Det kan ikke være at de bare mistet interessen? Dating verden virker ganske brutal for tiden, og det virker som ghosting er normalt for mange.

Vil tro at uansett hvilket kjønn man tilhører, så opprettholder man kontakt om man ønsker at det skal bli noe mer.

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I begynnelsen viser de initiativ og tar kontakt, men så bare dør det ut fordi jeg ikke tar like mye initiativ.

Sier seg selv det, når du ikke tar like mye initiativ betyr jo det at du ikke er interessert. Og da ser de ikke vitsen i å fortsette. Eller så er ikke de interesserte nok. Alt må klaffe for begge om det skal bli noe ordentlig ut av ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Tar du jo ikke initiativ etter at daten har tatt initiativ, så kommuniserer du jo mellom linjene at du ikke er så veldig interessert, så da er det naturlig at de du dater også trekker seg tilbake. Dating og forhold er i mine øyne ikke enveiskjøring. På et eller annet tidspunkt må den jeg dater vise noen interesse for at jeg skal gidde, jeg orker ikke å dra voksne folk etter øra ;)

Anonymkode: 7e0de...dd6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tar altså ikke like mye initiativ som dem, for så å klage over at de trekker seg når du signaliserer manglende interesse...hvem er det egentlig som spiller "hard to get"?

Som andre skriver her i tråden: det er en toveis-kommunikasjon.

Anonymkode: 18f19...004

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Cluet er å få henne til å jakte på deg.

Anonymkode: 4456a...a56

Skrevet (endret)

Finner jeg en jeg passer sammen med som jeg liker vil jeg selvfølgelig vise masse oppmerksomhet og initiativ, svarer ikke kvinnen med det samme? Da har jeg jo fått alle svarene jeg trenger. Det blir ikke noe mer. Så enkelt er det faktisk, man er da ikke helt desperat :)  

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo fordi menn liker å jakte, og en kvinne som jakter blir sett på som løs, desperat eller billig. 

Anonymkode: 65c2c...f69

• Liker 4
Skrevet

Jaktingen er jo halve moroa!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun lar relasjonen dø ut etter 2-3 dater er hun jo åpenbart ikke interessert. Jeg liker at menn tar initiativ spesielt i starten, men jeg viser selvsagt interesse og tar initiativ selv også. 

Anonymkode: 9af91...143

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
2 timer siden, Dævendøtte skrev:

Sier seg selv det, når du ikke tar like mye initiativ betyr jo det at du ikke er interessert. Og da ser de ikke vitsen i å fortsette. Eller så er ikke de interesserte nok. Alt må klaffe for begge om det skal bli noe ordentlig ut av ting. 

Helt enig i dette. Om hun tar initiativ mens du ikke gjør det, signaliserer du jo at du ikke er så interessert. Jeg hadde ikke orket kontakt med deg heller da

Skrevet

Hviner genuint er interessert i deg, så bruker de å vise litt initiativ. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dating er vanskelig, dessverre. Og verre har det blitt ettersom folk dyrker singelstatusen sin og utsetter å få barn i det uendelig. Nettdating som gjør at "next best" er bare et klikk unna gjør det heller ikke enklere. 

Anonymkode: f40b3...ff3

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De ser nok på deg som mindre fin. 

Anonymkode: ffe1d...6d5

Skrevet

Kvinner forventer at menn jakter fordi menn jakter. 

• Liker 4
Skrevet

Garantert en masse ting du gjør feil. Garantert. Gjør det samme om og om igjen får oftest samme resultat.

Det er naturlig at mannen tar insj til det meste i begynnelsen for å få ting til å skje. Men hvis du f eks er den som driver å sender masse meldinger og tar insj til all kommunikasjon, vil det være turn off. For damer faller for dem som de må jobbe for å få eller som de blir redde for kan finne noen andre etc.

Hvis du etter 2-3 dates ikke har tatt insj til hanky panky og intimkontakt f eks, kommer du oftests ingen vei.

Gjest BearMama
Skrevet

Aldri latt en mann jeg vil ha «jakte» på meg. Er du et rovdyr?

Vil jeg ha en mann så viser jeg det og gir av meg selv. Er jeg ikke interessert så kan du løpe rundt meg i ring så mye du orker uten at jeg viser interesse.

Kanskje der det ligger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...