Gå til innhold

«Du har et nytt venneforslag» på Facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tidligere i dag kom det opp en notification på Facebook med «Du har et nytt venneforslag». Aner ikke hvem denne personen er, han bor ikke engang i landet, ingen felles venner. En times tid etter det skrev han en intetsigende melding til meg på Messenger, typ «Hi *navn*». Kommer til å blokkere.

Hva skjedde her? Har jo logiske venneforslag som dukker opp i feeden på Facebook titt og ofte, men aldri som notification. Kan man «nominere» seg selv som forslag? Synes bare hele greia var rart.

Anonymkode: dce1c...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ok, enda rarere... Fikk nå opp at vedkommende har likt en DRØSS av gamle aktiviteter, bilder og kommentarer jeg har på siden min, OG at «han har godtatt venneforespørselen min». Hva i helvete?! Har aldri vært inne på profilen hans før, og iallefall ikke sendt en venneforespørsel. Hvordan kan slike ting skje?

Anonymkode: dce1c...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har blitt hacket...

men hvordan får du notes for venneforslag..? Får aldri det jeg..🤔

Anonymkode: baf40...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen fikk jeg notification om at en person hadde delt ett av mine bilder. Personen er helt fremmed for meg, ingen felles venner og ingen felles interesser heller som jeg kan se. Bildet var av hundene som lå i senga vår, hva som er interessant med det for fremmede er helt uforståelig for meg. Jeg blokkerte personen og håper bildet nå er borte fra siden hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Duff skrev:

Her om dagen fikk jeg notification om at en person hadde delt ett av mine bilder. Personen er helt fremmed for meg, ingen felles venner og ingen felles interesser heller som jeg kan se. Bildet var av hundene som lå i senga vår, hva som er interessant med det for fremmede er helt uforståelig for meg. Jeg blokkerte personen og håper bildet nå er borte fra siden hans. 

Det er det nok ikke. Det er bare du som ikke kan se bildet ditt på siden hans.

Har du sjekket privat-instillingene dine?

Anonymkode: 35b2e...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det nok ikke. Det er bare du som ikke kan se bildet ditt på siden hans.

Har du sjekket privat-instillingene dine?

Anonymkode: 35b2e...6cd

Jeg har sjekket og strammet inn alt jeg kan. Neste skritt må være å melde seg ut av hele fb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...