Gå til innhold

Beskyttet tilsyn, hvordan føles det for dere foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg jobber i bv, under blant annet saker som beskyttet tilsyn. hvordan føles det for dere foreldre? tidligere erfaringer?

Anonymkode: 5ee52...98e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i barnevernet i flere år, og har aldri hørt begrepet "beskyttet tilsyn" før.  (Dette indikerer jo at den som har tilsyn med samværet må ha beskyttelse)

Mener du samvær med tilsyn, eller snakker du om noe helt annet?

Anonymkode: c8bd1...d7f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Biologisk forelder er blitt dømt av retten til å kun ha samvær med barn ved beskyttet tilsyn, dvs en barnet stoler på eller person oppnevnt av BV er der som en støttende person for barnet. vanlig ved saker som involverer vold. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet i barnevernet i flere år, og har aldri hørt begrepet "beskyttet tilsyn" før.  (Dette indikerer jo at den som har tilsyn med samværet må ha beskyttelse)

Mener du samvær med tilsyn, eller snakker du om noe helt annet?

glemte å sitere her 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Biologisk forelder er blitt dømt av retten til å kun ha samvær med barn ved beskyttet tilsyn, dvs en barnet stoler på eller person oppnevnt av BV er der som en støttende person for barnet. vanlig ved saker som involverer vold. 

Jeg synes du skal vurdere å utøve såpass med yrkesetikk at du enten drøfter dette med andre kollegaer, med de brukerne det gjelder eller med eventuelle brukerorganisasjoner og ikke legger ut om det på nett. 

Anonymkode: e07aa...1c2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså standard samvær med tilsyn (eller beskyttet samvær om du vil).

Med en slik blanding av begreper var det litt vanskelig å se hva du spurte etter.

Når det var erfaringer rundt samvær med tilsyn du var ute etter synes jeg ikke dette er stedet å spørre.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes du skal vurdere å utøve såpass med yrkesetikk at du enten drøfter dette med andre kollegaer, med de brukerne det gjelder eller med eventuelle brukerorganisasjoner og ikke legger ut om det på nett. 

What? 

Dette er vel noe som kan diskuteres akkurat på lik linje med alt annet?

Anonymkode: a86fc...796

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger ikke ut om noen ting, jeg spør etter erfaringer. Bor langt nord i norge på et lite sted, få å drøfte med. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo sjekke siden - vi som vil ha barneværnet fjernet på facebook så får du kanskje litt innsyn :alice:

Anonymkode: 5e095...58e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger ikke ut om noen ting, jeg spør etter erfaringer. Bor langt nord i norge på et lite sted, få å drøfte med. 

Som innebærer at noen andre må legge ut om konkrete ting. 

Diskuter fag med ansatte i andre kommuner eller inad i fylkeskommunen, men ikke her. 

Anonymkode: 2cf64...e30

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Diskuter fag med ansatte i andre kommuner eller inad i fylkeskommunen, men ikke her. 

Haha, ja for det skjer jo aldri her på KG...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo sjekke siden - vi som vil ha barneværnet fjernet på facebook så får du kanskje litt innsyn :alice:

Anonymkode: 5e095...58e

Hehe, ja melde seg inn der og spørre :fnise:

Anonymkode: a48cc...db0

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen som MÅ svare på noe i trådene her?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Det gjør det vel ei! 

Anonymkode: a86fc...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...