Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei som jeg gikk i klasse med i fjor skyller meg 1000 kr. For 3 måneder siden spurte jeg henne når hun kunne overføre pengene (det var da 1 år siden hun hadde lånt de) og fikk til svar om hun ikke allerede hadde gjort det, da jeg svarte at jeg ikke kunne se at hun hadde gjort det svarte hun at det var veldig rart. Så spurte hun om det var greit at jeg fikk pengene senere da hun er student, noe jeg sa var greit. Nå har det jo gått 3 måneder siden dette, hva burde jeg si til henne? 

Anonymkode: 57f0a...15a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send krav på Vipps. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De pengene ser du aldri igjen. Hvorfor har du latt det gå så lang tid som et år før du har forsøkt å inndrive pengene? 

Anonymkode: b9a58...ceb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, boblevann skrev:

Send krav på Vipps. 

Det skal jeg ta å gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dere venner? Omgås dere mye eller er det bare "hun jeg gikk i klasse med i fjor"? 

Er det ikke mye treff så ville jeg faktisk sendt en melding der jeg forklarte at 1000kr er mye penger, hun kan ikke bare late som at de er glemt, for det er de ikke. Du ønsker pengene tilbake og trodde hun var en grei person som gjor opp for seg. Slik oppførsel er ikke ok.

Treffes dere så ville jeg sendt krav til vipps og sett opp pengene kom da. Kommer de ikke ville jeg sagt det samme som over bare face to face. 

Anonymkode: a7ad8...597

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De pengene ser du aldri igjen. Hvorfor har du latt det gå så lang tid som et år før du har forsøkt å inndrive pengene? 

Anonymkode: b9a58...ceb

De første månedene sa hun at hun måtte vente til hun fikk lønn med å betale meg tilbake og etter dette glemte jeg helt av det.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skal jeg ta å gjøre.

Det som er så greit da, er at Vipps «påminner» henne automatisk hvis hun ikke godtar. Så slipper du å mase så fælt 😊

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dere venner? Omgås dere mye eller er det bare "hun jeg gikk i klasse med i fjor"? 

Er det ikke mye treff så ville jeg faktisk sendt en melding der jeg forklarte at 1000kr er mye penger, hun kan ikke bare late som at de er glemt, for det er de ikke. Du ønsker pengene tilbake og trodde hun var en grei person som gjor opp for seg. Slik oppførsel er ikke ok.

Treffes dere så ville jeg sendt krav til vipps og sett opp pengene kom da. Kommer de ikke ville jeg sagt det samme som over bare face to face. 

Anonymkode: a7ad8...597

Vi er ikke venner og omgås aldri, gikk bare i klasse med henne i 1 år.

AnonymBruker
Skrevet

Si at hun kan betale i avdrag 

Anonymkode: d1928...57b

• Liker 1
Skrevet

De pengene kan du se langt etter. Har en venn som har skyldt meg 750 kr i 4 år nå. Aldri fått pengene tilbake. Hun kom bare med dumme unnskyldninger og til slutt ga jeg opp. Hun flyttet til utlandet. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke venner og omgås aldri, gikk bare i klasse med henne i 1 år.

Og du lånte henne så mye penger???? 

Skrevet
4 timer siden, Snuppah00 skrev:

De pengene kan du se langt etter. Har en venn som har skyldt meg 750 kr i 4 år nå. Aldri fått pengene tilbake. Hun kom bare med dumme unnskyldninger og til slutt ga jeg opp. Hun flyttet til utlandet. 

Elendig snylter. Og selv om man evt har dårlig råd må man betale tilbake og gjøre alt for å få til det.hva feiler det folk sier jeg bare.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger.
/lillesky (mod)

Skrevet

Folk må tenke selv altså, når folk man ikke omgåes spør en om penger så skal svaret være nei. For det er jo en grunn til at de må ut av sin egen krets etter penger; folk i rundt dem er skitlei pga de aldri betaler tilbake. Kjenner en del slike som har brent alle bruer fordi de er uærlige med penger. Nei, TS må nok bare ta et tap her og huske på at hun aldri skal hjelpe noen med penger igjen med mindre hun har råd til å aldri se noe til dem igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...