AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #1 Skrevet 20. juni 2018 Har vært på mange visninger i det siste og gang på gang blir jeg spurt om jeg får ‘godfølelsen’? Jeg gjør da vel ikke min største økonomiske investering på bakgrunn av en god følelse? Beliggenhet, standard, planløsning etc. Er viktig for meg, men jeg går da ikke rundt og føler på atmosfæren i rommene. gjør du? Anonymkode: 0e178...c59
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #2 Skrevet 20. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært på mange visninger i det siste og gang på gang blir jeg spurt om jeg får ‘godfølelsen’? Jeg gjør da vel ikke min største økonomiske investering på bakgrunn av en god følelse? Beliggenhet, standard, planløsning etc. Er viktig for meg, men jeg går da ikke rundt og føler på atmosfæren i rommene. gjør du? Anonymkode: 0e178...c59 Uansett beliggenhet, standard og planløsning etc. så kjøper jeg ikke en bolig jeg ikke føler meg vel i. Anonymkode: 12c84...693 25
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #3 Skrevet 20. juni 2018 Ja jeg gjor det. Jeg ville ikke kjøpe hus jeg ikke fikk en god følelse i. Alt er selvsagt viktig, økonomi, beliggenhet, planløsning, standard osv.. Men er ikke den lette gode følelsen der så går jeg videre. Er følelsen der men noen skavanker som kan fikses så vil jeg heller ha det huset en ett plettfritt ett. Anonymkode: 8f1b9...2c2 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #4 Skrevet 20. juni 2018 Litt. Boligen må ha "sjel" Og jeg må få en følelse av at her har jeg lyst til å bo. "Atmosfæren" i rommene handler jo om lysforhold, planløsning, utsikt, beliggenhet, en "god følelse" kan kommer av både "stilig og stramt og nytt og enkelt", eller "mange kroker og kriker og diverse materialvalg og originale detaljer, så noe fasit er det jo ikke. Anonymkode: 5a348...894 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #5 Skrevet 20. juni 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært på mange visninger i det siste og gang på gang blir jeg spurt om jeg får ‘godfølelsen’? Jeg gjør da vel ikke min største økonomiske investering på bakgrunn av en god følelse? Beliggenhet, standard, planløsning etc. Er viktig for meg, men jeg går da ikke rundt og føler på atmosfæren i rommene. gjør du? Anonymkode: 0e178...c59 Men disse tingene har jeg jo i stor grad luket ut på forhånd ved å lese annonsen, se hvor den ligger og lese takst/tilstandsrapport. Da gjenstår det å se om jeg faktisk kunne tenke meg å bo der eller ikke, altså godfølelsen. Anonymkode: 9de47...5cf 14
Highhopes Skrevet 20. juni 2018 #6 Skrevet 20. juni 2018 Ja, ville aldri kjøpt et hus som ikke føltes som et hjem. 1
_popcorn_ Skrevet 20. juni 2018 #7 Skrevet 20. juni 2018 Jeg gjorde det. Var på masse visninger, men i det jeg kom inn i denne leiligheten kjente jeg med en gang "her vil jeg bo!" og i hodet mitt begynte jeg planlegge møbler og slikt øyeblikkelig. Det er to år siden, og har ikke angret ett sekund på kjøpet! 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #8 Skrevet 20. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men disse tingene har jeg jo i stor grad luket ut på forhånd ved å lese annonsen, se hvor den ligger og lese takst/tilstandsrapport. Da gjenstår det å se om jeg faktisk kunne tenke meg å bo der eller ikke, altså godfølelsen. Anonymkode: 9de47...5cf Ikke i det hele tatt, bildene i annonsen gir et veldig glanset inntrykk, plantegningene er ikke målbare, og beliggenhet kan også overraske, plutselig var tomten mer skyggefull, en motorvei var mer/mindre bråkete enn antatt, strekningen bort til toget viser seg å være bare oppover. Det er masse slike vurderinger man må ta når man faktisk møter opp, og ingen av de har noe med ‘følelser’ å gjøre. ts Anonymkode: 0e178...c59
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #9 Skrevet 13. juli 2018 Ja, "godfølelsen" er noe av det viktigste synes jeg. Får jeg den, så får jeg motivasjonen til å fikse opp i småting. Heller en bolig jeg forelsker meg i, enn en feilfri en! Anonymkode: 14b0d...661 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #11 Skrevet 13. juli 2018 Ja. Nå skal det sies at jeg går aldri på visning på boliger som ikke har rett beliggenhet, men etter det er det absolutt godfølelsen som er viktigst. Det meste kan fikses på i løpet av tiden man bor der, men man har ingen garanti for at godfølelsen kommer... Anonymkode: 251bc...ec2
Apple- Skrevet 13. juli 2018 #12 Skrevet 13. juli 2018 Den luksusen har jeg aldri hatt, men skulle gjerne hatt det. Her har vi vært nødt til å ta hensyn til skolekrets, nok soverom og plass generelt, og ikke minst hva vi har råd til. Så nei, har aldri egentlig hatt noen godfølelse på noe av det jeg har kjøpt. Mitt siste kjøp er leiligheten jeg overtar på mandag, den kjøpte jeg usett 1
Trolltunge Skrevet 13. juli 2018 #13 Skrevet 13. juli 2018 Tvert imot. Jeg er alltid på jakt etter de boligene ingen andre vil ha. De som tar motet fra de fleste, og derfor går billig. Å skape noe flott ut av noe "håpløst", det er utrolig gøy! Min interesse vekkes først når det har vært flere visninger, og prisen begynner å settes ned. Har gjerne is i magen da også, og har fått mine to siste boliger enda billigere enn nedsatt pris. 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #14 Skrevet 13. juli 2018 Ja, i tillegg til alt annet skal jeg føle det er ett godt hjem, eller i såfall et nøytralt hjem. Kjøpte en gang et hus fordi det hadde alt, foruten at jeg ikke følte meg vel der på visning. Prøvde i flere år, men huset ble aldri hjem. Anonymkode: a37a5...0af 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #15 Skrevet 13. juli 2018 På 20.6.2018 den 12.23, AnonymBruker skrev: Ikke i det hele tatt, bildene i annonsen gir et veldig glanset inntrykk, plantegningene er ikke målbare, og beliggenhet kan også overraske, plutselig var tomten mer skyggefull, en motorvei var mer/mindre bråkete enn antatt, strekningen bort til toget viser seg å være bare oppover. Det er masse slike vurderinger man må ta når man faktisk møter opp, og ingen av de har noe med ‘følelser’ å gjøre. ts Anonymkode: 0e178...c59 Følelsene gjør de vurderingene der på noen få øyeblikk, evt. etter gjennomsyn. Den analytiske hjernehalvdelen bruker mye mer tid på å komme fram til det samme. Stol på følelsene dine. Anonymkode: 423c9...41f 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #16 Skrevet 13. juli 2018 Bare i den grad at jeg unngår de som er for sære. Anonymkode: 5c00f...712
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #17 Skrevet 15. juli 2018 Det praktiske er selvsagt viktig, planløsning, lysforhold osv. Men jeg må fremdeles ha "godfølelsen" og ja jeg føler på atmosfæren. Kjøpte meg leilighet på 60kvm som ikke er supersentral, men med naturen rett ved og lite praktisk som måtte endres. kjente på visningen at det føles riktig å bo der, og det var slett ikke bare pga boligens standard. Anonymkode: 43d64...0af
Duff Skrevet 15. juli 2018 #18 Skrevet 15. juli 2018 Jeg hadde jo en del absolutte krav når jeg gikk på visning som antall soverom og at det måtte være to bad og ikke kreve mye oppussing med det første. Området var til dels viktig pga ungene. Utover det var det godfølelsen som var den viktigste faktoren. Uten den gode følelsen ville selv ett slott vert uaktuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #19 Skrevet 15. juli 2018 Jeg gikk på en del forskjellige "øvevisninger" som jeg kalte det i begynnelsen, også på steder jeg ikke kunne tenke meg å bo for å sjekke standarden. Skrev meg på interesseliste for "moroskyld" for å se hvordan budrundene gikk i forhold til prisantydning, og for å se hvordan leilighetene var i forhold til de bildene som er i prospektet. De lyver ofte mye, med vidvinkelkamera som får rommene til å se større ut, samt kontraster som gjør at alle skavanker forsvinner på bildene. Etter jeg hadde sett hva jeg kunne få til hvilken pris, holdt jeg hodet kaldt og ventet til det dukket opp en med riktig pris. Jeg hadde forkjøpsrett og slo da til når budrunden var over og jeg visste hvilken pris den hadde endt på. Jeg hadde ingen sånn "spesiell" følelse på akkurat den leiligheten jeg kjøpte. Det var egentlig bare én av flere jeg hadde sett på som kunne være aktuell, og det var tilfeldig at det ble denne. Faktisk var det bare litt flaks at jeg fikk den, for jeg var ute helt i siste liten kanskje 5 min før visningen var over. Standarden var slik at det var fullt beboelig men litt slitt, og jeg hadde påregnet litt oppussing med tiden. Så for å svare i kort og greit: Jeg holdt hodet kaldt og lot det rasjonelle og fornuftige avgjøre kjøpet.. Det vil si pris veiet opp mot, utseendemessig standard, planløsning, størrelse, beliggenhet, teknisk stand på VVS og elektrisk, retning på altan. Kjøper man på magefølelse og lar seg rive med, er det lett for å gå berserk i budrunden og by mye mer enn det egentlig er verdt. Anonymkode: fdf7a...5ea
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #20 Skrevet 15. juli 2018 Jeg går etter godfølelsen først og fremst. Hadde ikke gått på en visning om beliggenhet osv var uaktuell Anonymkode: b44d8...e12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå