Gelica Skrevet 20. juni 2018 #1 Skrevet 20. juni 2018 Ble veldig positivt overasket da jeg smakte denne, utrolig god og mye smak. Noen som vet eksakt hva som er i denne? Kunne tenke meg å lage den selv. Hummus var det første gang jeg spiste og jeg lurer på hvordan lager man den best selv og kan man få kjøpt ferdig hummus. Er den god? Takk for hjelpen 🙂
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #2 Skrevet 20. juni 2018 Jeg har brukt denne fra matprat. Jeg syns ikke de ferdige jeg har kjøpt har vært så gode, og det er kjempeenkelt å lage selv. Anonymkode: 6baae...02f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #3 Skrevet 20. juni 2018 Og McDonalds har faktisk en egen næringskalkulator. Anonymkode: 6baae...02f
Inwe Skrevet 22. juni 2018 #5 Skrevet 22. juni 2018 Hummus er lett å lage selv. Jeg lager min på slump. Koker egne kikerter (la de stå i vann over natta, bytt vann ogkok i ca 1,5 t, la det stå i vannet til det blir kaldt, tilsett 1 spiseskje salt per kg tørre kikerter når det står til avkjøling. Man kan visst tilsette 1 t-skje natron i bløtleggingsvannet og 1 i kokevannet for å få bedre hummus, skal teste det i helgen) da det blir bedre. Så blir det litt på slump 500 gr kokte kikerter 3 spiseskjeer tahini 2 hvitløksfedd 4 spiseskjeer olje 2 t-skjeer spisskummen 1 t-skje salt Saften av en halv sitron Vann til riktig konsistens Kjør med stavmikser, smak underveis da jeg lager på slump og usikker på mengder. Du kan også tilsette andre krydder/grønnsaker for annen smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå