Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har du satt av til ferie, hvor mange betaler evt. du for og hvor skal du?☺

Anonymkode: ce21a...91b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"0kr"
Skal stikke på hytta i år :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ca. 30.000,- på ferie i løpet av et år. Det holder til en "syden-ferie", en uke i storby, og et par turer til f.eks Kiel eller København.

Har ikke barn, reiser på budsjett og utenom skoleferier for å spare penger.

Anonymkode: 65db7...866

AnonymBruker
Skrevet

Skal på hytten, så bortsett fra penger til alkohol og ekstra god mat, så går det ikke mer penger enn noramlt Eller litt til bensin da, men en tank bensin skal jeg stå i. 

Anonymkode: c27ea...8cb

AnonymBruker
Skrevet

Ca 40 000 fordelt på 2 ferier.

Anonymkode: 2637d...79d

Skrevet

Skal ikke på ferie i år så feriepengene går til vedlikehold og reparasjon på bilen.

Skrevet

0 kr. Er hjemme. :) 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Setter ikke av noe til ferie, men de siste årene har vi brukt ca 150 000 kr hvert år. Da har vi en lengre ferie (Asia, Mexico feks) og et par langhelger. I år blir det "bare" et par langhelger, de store summene blir brukt til huset vårt som er nybygd. 

Feriebudsjettet blir lavere de neste årene, vi har lyst til å være hjemme i huset vårt og sørge for at det blir som vi ønsker, både innvendig og utvendig. Dessuten ligger huset ved vannkanten, tror ikke lysten til å reise bort så lenge blir stor da. 

Vi er to voksne og to tenåringer nå, barna har ikke vært med på de lange feriene, da har vi voksne reist utenom skolefri. 

Skrevet

Bruker omlag 30.000kr for to ukers ferie for meg selv i år, kost og losji inkludert,

svir i mitt sparsommelige sinn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, SesameStreet skrev:

0 kr. Er hjemme. :) 

1 time siden, emilie123 skrev:

Skal ikke på ferie i år så feriepengene går til vedlikehold og reparasjon på bilen.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal på hytten, så bortsett fra penger til alkohol og ekstra god mat, så går det ikke mer penger enn noramlt Eller litt til bensin da, men en tank bensin skal jeg stå i. 

Anonymkode: c27ea...8cb

2 timer siden, Chizue skrev:

"0kr"
Skal stikke på hytta i år :)

Kommer dere ikke til å bruke noe ekstra til kos etc? Ca hvor mye?☺

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer dere ikke til å bruke noe ekstra til kos etc? Ca hvor mye?☺

Jeg har et skolebarn så vi går sikkert en tur på kino, inviterer noen venner med på stranden eller tar en tur på lekeland kanskje. 😊 Det blir jo som om det er helg noen uker istedenfor hverdag, men jeg har ikke penger til å gjøre koseting hver dag. I budsjettet så har jeg satt av 1.000 kroner til sånt. 😊

Endret av SesameStreet
Skrevet

0 kr. Skal ikke ha ferie :)

AnonymBruker
Skrevet

Sommerferieturen i år koster oss ca kr 10000 (overnatting) + 7000 (fly) + 4000 (leiebil) i grunnleggende utgifter. Så kommer småtteri i tillegg, som attraksjoner, flytog, parkering på flyplass, billetter til div ting, mat og drikke. 30 000 totalt.

Familie på 4, reiser til England en uke.

Men dette er bare én uke av sommeren, så det blir mye mer når vi skal dra på hytta (kjøpe inn ekstra god mat), dra på festival, utendørsteater, etc etc.

Anonymkode: 1bf76...15e

AnonymBruker
Skrevet

To langhelger på hotell i Norge for meg og barnet. Han har fått det for seg at ferie er skumle greier, så er ikke sikkert det blir det engang. Har satt av 15 000.

Anonymkode: e4e7f...cf1

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke helt sikkert. Vi skal telte mye i sommer, men må ha nytt telt da det gamle er slitt, så må vel ut med 600-1000 kr der + soveposer. Ellers blir det skogturer med niste osv. Vi skal til oslo en tur og kose oss. Der går det bussbillett tur/retur + kos penger.
Blir en hjemme sommer, den beste sommerferien jeg vet om :) Men vi har allerede hatt litt ferie, selv om hun har vært på skolen. Fridagene har blitt brukt til mye bading og kos, fordi jeg skal arbeide i sommer, så jeg får ingen ferie, bortsett fra helgene frem mot skolestart igjen og ettermiddagene/kveld etter arbeid.. Men det blir uansett telting, selv om det er jobb dagen etter :) 

Har ikke spesielt med budsjett egentlig...tar det som det kommer.

Mor og datter :) 

Anonymkode: a3d2e...02a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekstra jobbing og mindre ferie i år, nylig kjøpt hus så jeg må komme ajour og bruke penger og tid på interiør og slikt. 
- telte på fjellet med barna noen netter, regner med noen tusen på dette til mat, drivstoff, utstyr som kanskje mangler, etc.
- ellers står vel bare innkjøp av trampoline på agendaen og muligens noen besøk på badeland.

Anonymkode: c59b8...9c0

Skrevet

Var i London i påsken og brukte ca. 10000,- der på flybilletter, hotell, mat og aktiviteter. Har satt av 12000-13000 til sommerferien, bilferie med kjæresten :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ferien fra hovedjobben til å jobbe fullt på ekstrajobben min, så kommer til å gå en del titusener i overskudd.

Anonymkode: 0ee0a...536

AnonymBruker
Skrevet

Bruker 50-60 000 på tre ukers ferie i Spania. To voksne og fem barn. Da har vi regnet med lommepenger, severdigheter, restaurantbesøk osv. I tillegg skal to av barna på en kortere reise, det blir 12 000 til sammen for dem.

Anonymkode: 31938...24b

Skrevet (endret)

Har satt av 110 000 kr til årets sommerferie i Italia og UK for 2 stk i 3 uker. :)  I Italia bruker vi mest penger på å bo, i UK kommer vi nok til å bruke mest penger på shoppe.

2018 har vært et travelt reiseår så langt, så vi bikker nok 200 00 kr på reiser i år. ;)

Endret av SPOCA
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...