Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i helsesektoren på en arbeidsplass med skyhøyt sykefravær. Jeg er nettopp blitt sykemeldt i 2 uker, og må si ifra iløpet av morgendagen at jeg er sykemeldt. Har jobber der i 3 år, og aldri vært syk annet en enkeltdager en sjelden gang. Syntes det er direkte flaut å måtte bli sykemeldt, vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Hva sier man når man ringer inn og skal fortelle at man er sykemeldt? Er sykemeldt på grunn av psykiske ettervirkninger av voldtekt og selvmordsfare, så er jo ikke noe som syntes eller er noe jeg ønsker å forklare. Og hvordan takler man det å være sykemeldt? Skammer meg over å være "svak", selv om jeg ikke hadde tenkt sånn om det var noen andre det gjaldt. 

Tenker også jeg må holde hodet lavt mes jeg er sykemeldt, da dette er i utkants-Norge. Folk kommer til å snakke om de ser meg gå på café, shopping eller fjelltur. Er det kanskje bedre å skylde på noe annet?

Unnskyld at det ble så mye tekst, men er syntes virkelig dette er vanskelig. Ønsker jo egentlig ikke være sykemeldt, men samboer og lege+psykolog mente jeg måtte ta disse 2 ukene så jeg ikke ble verre.

Anonymkode: 30964...9cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du plikter ikke si hvorfor du er sykemeldt, men sjefen bør få vite om det skyldes forhold på jobb (altså om det forventes at sjefen fikser /tilrettelegger noe så du klarer komme i jobb igjen) Dette er vel ikke tilfelle her. Skjønner du syns det er ekkelt. Kan du si fra du er sykemeldt, hvor lenge sykemld varer, og at dette ikke skyldes ting på jobb, samt at du evt ser for deg å være på plass igjen etter disse to ukene? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...