Gjest Tosca Skrevet 3. mars 2005 #1 Skrevet 3. mars 2005 Skal på Operaen ikveld! (i Oslo). Lurte på hva som er passende antrekk der? Går det greit med bukse og genser eller må man ha skjørt/kjole? Lurer også på om det er tvungen garderobeplikt der?
Loolaa Skrevet 3. mars 2005 #2 Skrevet 3. mars 2005 Jeg var og så en ballettforestilling på Operaen for ikke så lenge siden. Det var ganske forskjellig hva folk hadde på seg, så bukse og skjørt er ok. Men ikke det mest sjaskete du har, da Vanlig pyntet, var vel stilen der. Ingen gallakjoler, men heller ingen hullete olabukser. Jeg vet ikke om det var tvungen garderobeplikt, men det koster iallfall ikke noe å henge opp klærne dine. Hver plass har hver sin knagg. Kos deg!
nyibyen Skrevet 3. mars 2005 #3 Skrevet 3. mars 2005 Ta på deg pene klær du ikke går med til vanlig! Da skaper det en ekstra spiss på kvelden.
Gjest Aurélie Skrevet 3. mars 2005 #4 Skrevet 3. mars 2005 Ta på deg pene klær du ikke går med til vanlig! Da skaper det en ekstra spiss på kvelden. Enig der. En del av det å gå i Operaen, for meg, er å "gjøre en kveld ut av det". Selve forestillingen i seg selv er ikke sååå svært (gjesp og atter gjesp), men kombinert med en middag før/etter, samt pent antrekk, skapes det en atmosfære litt utenom det ordinære. Det skal være en litt høytidelig stemning i Operaen, det er jo "finkultur" tross alt
Loolaa Skrevet 3. mars 2005 #5 Skrevet 3. mars 2005 Jeg er en pyntejente, så jeg var ganske pyntet i forhold til mange andre når jeg var der. Og jeg er enig at det er moro å pynte seg skikkelig for å sette en spiss på kvelden. Men det er altså ikke nødvendig, og hvis Tosca ikke liker å pynte seg så veldig så er det greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå