Gå til innhold

Trenger tips og råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp kjøpt meg leilighet og skal sette opp solskjerming/gardiner.

Jeg har en vindu og balkongdøra som jeg gjerne vil dekke til enten med Plisségardiner på vinduet og lameller på balkongdøra, eller gjøre det økonomisk og sette opp en stang som går fra ene til andre enden av veggen. 

Plissegardiner og lameller ønsker jeg i grå aktig farge, gjerne slippe inn litt lys.

Gardiner så tenkte det her: https://www.kid.no/gardiner/ferdigsydde-gardiner/gisle-gardin/140x160-cm-graa-gardin-maljer/

Se vedlagte bilde for flatene jeg vil dekke til i leiligheten min.

PS: som dere leser på brukernavnet min, så er jeg ikke kvinne, men siden kvinner er flinkere på å innrede ting så lar jeg dere få bestemme!

rsz_20180619_231544710_ios_li.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ha "åpne" vinduer på dagtid så ville jeg valgt gardiner. Trekke for gardinene om kvelden og ha det lyst og åpent om dagen. 

Har du mye innsyn på dagtid også så er vel plisse og lameller beste løsning. Da mister du litt dagslys selv om de er "åpne" på dagtid. 

Anonymkode: 5eb6c...da2

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du vil ha "åpne" vinduer på dagtid så ville jeg valgt gardiner. Trekke for gardinene om kvelden og ha det lyst og åpent om dagen. 

Har du mye innsyn på dagtid også så er vel plisse og lameller beste løsning. Da mister du litt dagslys selv om de er "åpne" på dagtid. 

Ganske mye innsyn  fra nabolaget 😕 derfor jeg tenkte plissegardin på vindu og lameller på balkongdøra. 
Men så er jo gardiner mye rimeligere.

Endret av Denukjentemannen
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Denukjentemannen skrev:

Ganske mye innsyn  fra nabolaget 😕 derfor jeg tenkte plissegardin på vindu og lameller på balkongdøra. 
Men så er jo gardiner mye rimeligere.

Innsyn er ikke noe særlig, jeg bor i by og har nære naboer, men vil ikke ha lameller og plissegardiner. Jeg vil ha alt dagslys jeg kan få på dagtid. Har løst innsynsproblemet med grønne planter i vinduene, men det er ikke for alle. 

Liker du lameller og plissegardiner så gå for det, dyrere ja, men bedre å kjøpe noe du blir helt fornøyd med! 

Lykke til med valget :) 

Skrevet

Jeg ville gått for persienner montert inne ved selve glasset med styresnor slik at de følger med tett inntil vinduet/døra uten å blafre når man åpner vindu/dør.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...