Gå til innhold

Krøllete hunderaser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt to gjeterhunder (forskjellig rase) før jeg fikk puddel. Jeg bruker absolutt ingen tid på pelsstell, foruten å kjøre den til frisøren. Da klippes den helt kort og det varer i 8-10 uker (oftest på sommeren). Jeg børster aldri, dusjer kun en gang iblant, pudler er kjent for å lukte lite. Den røyter ikke et hårstrå. Allergikere kan komme på besøk uten å medisinere seg først. Den har tilsynelatende lært seg dressur helt selv og er våken men rolig. Finnes ikke redd for en ting og er grei, men litt uinteressert i andre hunder. Også er den helt stille, det er et poeng for meg, etter å ha eiet schæfer. Men det er jo variasjoner innad i rasen.

Har en søster som har porto, også på grunn av allergi. Jeg blir dødssliten av den hunden, men her er det også variasjoner innad i rasen.

Anonymkode: ee93c...ec4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er de mest krevende av alle retrieverne, men liker man rasen så elsker man de. Var selv inne på tanken å kjøpe en curly, men falt tilslutt på labrador retriever. 

Skulle jeg anbefalt en krøllet hund til en med lite erfaring hadde det blitt puddel eller lagotto, da må man i tillegg huske på at det er en god del pelsstell. 

Anonymkode: f9d56...802

Jeg er oppvokst med de, og vil si at de er på linje med toller og chesapeaken. 

Anonymkode: 9e305...651

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Krevende og krevende, de er litt mer reservert. Jeg elsker de. 

Mange vet ikke at pudler også egentlig er jakthunder. 

Anonymkode: 9e305...651

De aller fleste hunder er opprinnelig jakthunder. Selv chihuahua en er opprinnelig en jakthund. 

Anonymkode: 5f266...6ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...