AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #1 Skrevet 19. juni 2018 Hvorfor er puddel så populær mens andre tilsvarende hunderaser som lagotto, spansk vannhund, portugisisk vannhund eller den enda sjeldnere hunderasen barbet så sjelden? Anonymkode: 4417a...8ff
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #3 Skrevet 20. juni 2018 Hva er forskjellen på bruksområdet? Anonymkode: 4417a...8ff
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #4 Skrevet 22. juni 2018 Gemytt og tilgjengelighet, samt kanskje også helse. Anonymkode: e05f5...166 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #5 Skrevet 22. juni 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Gemytt og tilgjengelighet, samt kanskje også helse. Anonymkode: e05f5...166 Hvordan er gemyttet på de krøllete hunderasene jeg nevner her? Helsa? Siden du nevner det? Anonymkode: 4417a...8ff
Perle Skrevet 22. juni 2018 #6 Skrevet 22. juni 2018 (endret) De er opprinnelig apportende vannhunder. Puddelen er vel såpass populær da den er meget lærevillig og på topp tre blandt de smarteste rase. Også dette med at den kommer i fire størrelser: toy, liten, mellom og stor. Det er også mange allergikere som tåler de pga pelsen. Den er veldig lettskjøtt når den er klippet ned i "lammeklipp". Den fjonge puddelsveisen med løveklipp er det stort sett bare utstillingshundene som pleier å ha. Endret 28. juni 2018 av Perle Maaaaase skriveleifer :o 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 Kan man klippe hundene med saks? Eller må man ha barbermaskin? Anonymkode: 4417a...8ff
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #8 Skrevet 24. juni 2018 På 23.6.2018 den 2.03, AnonymBruker skrev: Kan man klippe hundene med saks? Eller må man ha barbermaskin? Anonymkode: 4417a...8ff Kan klippes med saks, ja. Anonymkode: 75bed...67b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #9 Skrevet 24. juni 2018 På 22.6.2018 den 23.54, AnonymBruker skrev: Hvordan er gemyttet på de krøllete hunderasene jeg nevner her? Helsa? Siden du nevner det? Anonymkode: 4417a...8ff De andre rasene enn puddel kan være litt skarpe i gemyttet. Siden det er færre av dem, har en mindre utvalg til avl også. Puddel klippes med saks og maskin vanligvis Anonymkode: e05f5...166
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #10 Skrevet 24. juni 2018 Vi har Barbet ( også kalt fransk vannhund). Det er en skjelden rase her i Norge, men den vokser stadig. Vi valgt rasen blant annet med tanke på gemytt. Vi ønsket et mellomstor hund, barnevennlig, allergivennlig og smart. For oss så har vi fått alt vi ønsker i denne rasen. Pelsen varierer fra hun til hund, vi har en med mye krøller, en med bølger og en valp som ser ut til å også få krøller. Det er en fantastisk rase, pelsen er lett å holde, den er familiekjær og virkelig den rette rasen for oss. Anonymkode: 7bee7...6ad
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #11 Skrevet 24. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har Barbet ( også kalt fransk vannhund). Det er en skjelden rase her i Norge, men den vokser stadig. Vi valgt rasen blant annet med tanke på gemytt. Vi ønsket et mellomstor hund, barnevennlig, allergivennlig og smart. For oss så har vi fått alt vi ønsker i denne rasen. Pelsen varierer fra hun til hund, vi har en med mye krøller, en med bølger og en valp som ser ut til å også få krøller. Det er en fantastisk rase, pelsen er lett å holde, den er familiekjær og virkelig den rette rasen for oss. Anonymkode: 7bee7...6ad Her er det bare å bytte ut ordet barbet med puddel, de høres helt like ut utifra denne beskrivelsen. Kanskje bortsett fra bølget pels. Anonymkode: 75bed...67b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #12 Skrevet 24. juni 2018 Puddelen er en familievennlig, lærevillig (faktisk en veldig smart hund), allergivennlig, kommer i fire størrelser og mange farger. De feller ikke, klippes ca hver tredje mnd. Ansikt og labber lit oftere om man ønsker det. En veldig behagelig hunderase. Anonymkode: 5f266...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #13 Skrevet 24. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her er det bare å bytte ut ordet barbet med puddel, de høres helt like ut utifra denne beskrivelsen. Kanskje bortsett fra bølget pels. Anonymkode: 75bed...67b Puddel og Barbet er langt fra like hunder. Et tips er å Google de, så ser du raskt det. Anonymkode: 7bee7...6ad
Kontorotta Skrevet 24. juni 2018 #14 Skrevet 24. juni 2018 Mye av beskrivelsene for de forskjellige hannhunder, er veldig lik når de beskrives, men samtidig veldig forskjellige i virkeligheten. Vår perro (spansk vannhund) er en flott familiehund. Snill med barn. Leken, kosete, arbeidsvillig, lettlært, nysgjerrig, klok, elsker oppgaver som utfordrer hjernen, god luktesans, elsker turer, utholdende. Rasen brukes som gjeterhunder mange steder. Klippes hver 3 - 4 mnd. Røyter ikke. Pelsen skal klippes helt ned. Litt større enn Lagottoen. Litt mindre enn den portugisiske og franske. Ulempe er at de kan være litt verbale. Vil gjerne holde flokken (familien) sin samlet. De kan også virke litt som jakthunder. Noen av dem er litt nervøse. Elsker vår lille søte rare perro.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #15 Skrevet 24. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Puddel og Barbet er langt fra like hunder. Et tips er å Google de, så ser du raskt det. Anonymkode: 7bee7...6ad Jeg sa ikke at de var like, jeg sa at alt du skrev også stemmer for puddelen, med unntak av at pelsen er varierende fra hund til hund. Puddelen er også mellomstor, barnevennlig, «allergivennlig» og ikke minst smart. Nummer to etter border collie. Videre er puddelen også en fantastisk rase, med pels som er lett å holde (i den grad denne typen pels kan kalles lett), og den er familiekjær. Anonymkode: 75bed...67b 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #16 Skrevet 25. juni 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa ikke at de var like, jeg sa at alt du skrev også stemmer for puddelen, med unntak av at pelsen er varierende fra hund til hund. Puddelen er også mellomstor, barnevennlig, «allergivennlig» og ikke minst smart. Nummer to etter border collie. Videre er puddelen også en fantastisk rase, med pels som er lett å holde (i den grad denne typen pels kan kalles lett), og den er familiekjær. Anonymkode: 75bed...67b Beklager, da misforstod jeg deg. Det er sant at mange av hundene er veldig like, og at man på den måten nesten kan sette samme navn på dem. Jeg har hørt at puddel også er en fantastisk rase😊 Anonymkode: 7bee7...6ad
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #17 Skrevet 28. juni 2018 Curly coated retriever er de fineste krøllete hundene. Anonymkode: 9e305...651
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #18 Skrevet 28. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Curly coated retriever er de fineste krøllete hundene. Anonymkode: 9e305...651 Antakelig de mest krevende av de med krøller. Anonymkode: f9d56...802 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #19 Skrevet 28. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Antakelig de mest krevende av de med krøller. Anonymkode: f9d56...802 Krevende og krevende, de er litt mer reservert. Jeg elsker de. Mange vet ikke at pudler også egentlig er jakthunder. Anonymkode: 9e305...651
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #20 Skrevet 28. juni 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Krevende og krevende, de er litt mer reservert. Jeg elsker de. Mange vet ikke at pudler også egentlig er jakthunder. Anonymkode: 9e305...651 De er de mest krevende av alle retrieverne, men liker man rasen så elsker man de. Var selv inne på tanken å kjøpe en curly, men falt tilslutt på labrador retriever. Skulle jeg anbefalt en krøllet hund til en med lite erfaring hadde det blitt puddel eller lagotto, da må man i tillegg huske på at det er en god del pelsstell. Anonymkode: f9d56...802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå