Helki Skrevet 19. juni 2018 Forfatter #21 Del Skrevet 19. juni 2018 Just now, AnonymBruker said: Hva med dette da @Helki Anonymkode: f15da...fe6 De tonnene jeg mener det er snakk om blir og for høy og er ofte for lite volum på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helki Skrevet 19. juni 2018 Forfatter #22 Del Skrevet 19. juni 2018 Just now, AnonymBruker said: Hva om du spør et murerfirma, om de kan skaffe en til deg (enten brukt eller ny)? Anonymkode: f15da...fe6 Brukt er nok neppe mulig pga kjemikaliene kan ha fest seg til materialet men! Ekke en dum idee det nei! Får høre rundt med noen murer firmaer i morgen, har en liten følelser at jeg ikke får svar da 🤣 høres små gal ut! Men vil så forferdelig ha en damm,og å bygge en ut av murstein å damm duk blir for dyrt og permanent. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #23 Del Skrevet 19. juni 2018 Akkurat nå, Helki skrev: De tonnene jeg mener det er snakk om blir og for høy og er ofte for lite volum på. Volumet er stort nok på de jeg mener på. Jo, de er høye, men du kunne evt legge den ned, og skjære åpning på langsiden. (Slik som en stor tønnegrill laget av oljefat). Anonymkode: f15da...fe6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helki Skrevet 19. juni 2018 Forfatter #24 Del Skrevet 19. juni 2018 Just now, AnonymBruker said: Volumet er stort nok på de jeg mener på. Jo, de er høye, men du kunne evt legge den ned, og skjære åpning på langsiden. (Slik som en stor tønnegrill laget av oljefat). Anonymkode: f15da...fe6 Men da må kjøpe inn stuff til å skjære med å finne en måte å gjøre lokket tett å passe på så den ikke triller av gårde. Og så veldig vanskelig å lage et sikkert lokk i mot rovdyr. Kattene i område her ekke særlig redde, var senest i dag det sto en katt inni leiligheta mi 😬 ikke spesielt gøy når jeg har 3 akvarium uten lokk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #25 Del Skrevet 19. juni 2018 Støpt hagedam da? finnes vel opp til mange tusen liter, men kommer an på hvor mye du er villig til å bruke. Anonymkode: 9ac0d...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #26 Del Skrevet 19. juni 2018 Akkurat nå, Helki skrev: Men da må kjøpe inn stuff til å skjære med å finne en måte å gjøre lokket tett å passe på så den ikke triller av gårde. Og så veldig vanskelig å lage et sikkert lokk i mot rovdyr. Kattene i område her ekke særlig redde, var senest i dag det sto en katt inni leiligheta mi 😬 ikke spesielt gøy når jeg har 3 akvarium uten lokk! Jeg forstår. Håper at du får tak i det som blir best Anonymkode: f15da...fe6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helki Skrevet 19. juni 2018 Forfatter #27 Del Skrevet 19. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Støpt hagedam da? finnes vel opp til mange tusen liter, men kommer an på hvor mye du er villig til å bruke. Anonymkode: 9ac0d...14a Probleme med de støpte er at man må grave dem ned eller sette dem i sand. Ellers blir de for ustødige 😫 er ingen leier veldig måte å ha damm på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #28 Del Skrevet 19. juni 2018 Hvordan har du tenkt å gjøre det i forhold til pumpe og rensing? Uten pumpe og rensenalegg vil det være en froskedam full i alger på særdeles kort tid, og fisken vil også dø av sykdom dersom vannet ikke blir renset. Anonymkode: 54c05...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #29 Del Skrevet 19. juni 2018 Jeg hadde bedt om å få grave det ned mot at jeg selvfølgelig fylte på jord/planta nytt gress eller hadde på grus igjen når jeg flyttet. Tror ikke det finnes noe godt alternativ som er over bakken, med mindre det bygges eller mures inn - men det er kanskje samme problem som med gravingen? Hvis ikke kan du kjøpe 250l vanntrau til hest og ha silikon over sluk i bunnen, og bygge inn med terassebord e.l. Anonymkode: 9ac0d...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helki Skrevet 19. juni 2018 Forfatter #30 Del Skrevet 19. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan har du tenkt å gjøre det i forhold til pumpe og rensing? Uten pumpe og rensenalegg vil det være en froskedam full i alger på særdeles kort tid, og fisken vil også dø av sykdom dersom vannet ikke blir renset. Anonymkode: 54c05...6a1 Heng på bak filter om det hadde blitt en firkantet balje og utvendig filter om det hadde blitt noe som den 275l baljen jeg posta tidligere. Vannbytter måtte jeg gjort sånn som ellers, desverre kan jeg ikke sleppe ut vattne på plena her pga vi bor i blokk område men med en pumpe så er det bare å pumpe vannet rett i do/dusj avløpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helki Skrevet 19. juni 2018 Forfatter #31 Del Skrevet 19. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg hadde bedt om å få grave det ned mot at jeg selvfølgelig fylte på jord/planta nytt gress eller hadde på grus igjen når jeg flyttet. Tror ikke det finnes noe godt alternativ som er over bakken, med mindre det bygges eller mures inn - men det er kanskje samme problem som med gravingen? Hvis ikke kan du kjøpe 250l vanntrau til hest og ha silikon over sluk i bunnen, og bygge inn med terassebord e.l. Anonymkode: 9ac0d...14a Desverre skal huseierne lage platting i løpet av de neste månedene. Så å greve ned skje ikke. Materialene var kjøpt inn før jeg i det hele tatt leide. Har du link til et slik vanntrau? Trodde folk flest brukte 90l murer baljer eller badekar til å gi dyra vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #32 Del Skrevet 19. juni 2018 Just now, Helki said: Desverre skal huseierne lage platting i løpet av de neste månedene. Så å greve ned skje ikke. Materialene var kjøpt inn før jeg i det hele tatt leide. Har du link til et slik vanntrau? Trodde folk flest brukte 90l murer baljer eller badekar til å gi dyra vann. Har ikke link men kommer opp en del om du søker på vanntrau til hest, svindyrt er det (Vi har et på 300l i stallen men dette har også en sånn plugg i bunnen). Kan også se på sandkasse og sandboks i plast, er en del men de er kanskje for lave igjen? Anonymkode: 9ac0d...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helki Skrevet 19. juni 2018 Forfatter #33 Del Skrevet 19. juni 2018 Just now, AnonymBruker said: Har ikke link men kommer opp en del om du søker på vanntrau til hest, svindyrt er det (Vi har et på 300l i stallen men dette har også en sånn plugg i bunnen). Kan også se på sandkasse og sandboks i plast, er en del men de er kanskje for lave igjen? Anonymkode: 9ac0d...14a Den rubbermaid greia jeg posta har en propp i seg da de er lagd for å fore dyr med. Så det skal gå,og den skal jo stå på en platting. Og sandkasse er en god idee men! Problemet blir med om det er stort nok og trygt for fiskene. Kjøpte et mini frame intex basseng til gullfiskene min, Men da det kom var det for stort for inne så foreldrene sin hund fikk det. Men tror nok det blir siste ut vei om jeg ikke finner ut av noe annent. Må i såfall ramme det inn med tree og sette det på yoga matter,men det er vel en 300 å noe liter. Er bare redd for at kattene skal kløne det opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #34 Del Skrevet 20. juni 2018 Hva med et vanlig badekar med f.eks. en snekra ramme rundt for stabilitet? Du finner mange til gibortpris på finn. Anonymkode: 7bb84...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helki Skrevet 26. juni 2018 Forfatter #35 Del Skrevet 26. juni 2018 On 6/20/2018 at 10:53 AM, AnonymBruker said: Hva med et vanlig badekar med f.eks. en snekra ramme rundt for stabilitet? Du finner mange til gibortpris på finn. Anonymkode: 7bb84...da0 Er en mulighet men tror huseierne vil se meget rart på meg om jeg drar med meg et badekar ned trappene her 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #36 Del Skrevet 26. juni 2018 hva med denne? intex plaskebassegn, billig, enkelt å flytte og 342L https://lekmer.no/mini-frame-pools-342l-122x122x30-cm/p/104000 Anonymkode: d1750...abe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 26. juni 2018 #37 Del Skrevet 26. juni 2018 (endret) http://www.hagedammen.no/display.aspx?menuid=-1000&prodid=1479 http://www.hagedammen.no/display.aspx?menuid=-1000&prodid=1480 Endret 26. juni 2018 av asterix 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå