Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som veit hvor i all verden jeg kan få taki ei balje på over 120l? Kan ikke koste flere folji tusen da det er til fisk. 

Finner mange i Danmark men har ikke bil eller noen som melder seg frivillig til å hente opp ei balje for meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Helki skrev:

Noen som veit hvor i all verden jeg kan få taki ei balje på over 120l? Kan ikke koste flere folji tusen da det er til fisk. 

Finner mange i Danmark men har ikke bil eller noen som melder seg frivillig til å hente opp ei balje for meg. 

Denne er på 61 liter og er godkjent til oppbevaring av næringsmidler. Mulig det finnes lignende smartstore-plastesker i større str i noen norske varehus https://www.clasohlson.com/no/SmartStore Home systembokser/Pr341552001#moreinfo

Anonymkode: f15da...fe6

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Denne er på 61 liter og er godkjent til oppbevaring av næringsmidler. Mulig det finnes lignende smartstore-plastesker i større str i noen norske varehus https://www.clasohlson.com/no/SmartStore Home systembokser/Pr341552001#moreinfo

Finnes murer baljer på 90l. Men det er for smått. 

Og sånn dere tynne plastic boxer buer for mye og har en tendens til å bli ødelagt for fort når det står vann i dem. 

Må ha mere enn 120l fordi jeg har 2 gullfisk jeg gjerne vil ha ute i en diy over bakken damm men jeg leier så den må være lett å flytte.

( Å ja jeg er helt seriøs om at 2 gullfisk trenger min 120l.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Helki skrev:

Om du spør på et meieri, kan du kanskje få en sylindrisk tønne (disse er like store som oljetønner) som har vært brukt til å ha kirsebær på (som de bruker i youghurt) . MEN undersøk i så fall om disse egner seg til å oppbevare fisk i, for det vet jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Helki skrev:

Finnes murer baljer på 90l. Men det er for smått. 

Og sånn dere tynne plastic boxer buer for mye og har en tendens til å bli ødelagt for fort når det står vann i dem. 

Må ha mere enn 120l fordi jeg har 2 gullfisk jeg gjerne vil ha ute i en diy over bakken damm men jeg leier så den må være lett å flytte.

( Å ja jeg er helt seriøs om at 2 gullfisk trenger min 120l.)

Aha :) Jeg trodde at du skulle ha baljen i forbindelse med fisking. Se mitt andre svar

AnonymBruker
Skrevet

Bør den helst være gjennomsiktig, slik at fiskene får lys?

AnonymBruker
Skrevet

Evt noe oppblåsbart badekar?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Aha :) Jeg trodde at du skulle ha baljen i forbindelse med fisking. Se mitt andre svar

Haha nei er nok til oppbevaring. Vel hadde det skulle vært til mindre fisk så hadde det gått greit med ei sånn tønne. Men desverre så må gullfisker ha masse arial å svømme på, de blir ganske store. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bør den helst være gjennomsiktig, slik at fiskene får lys?

Nei? De får lyst fra toppen? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Helki skrev:

Nei? De får lyst fra toppen? 

Ok :) Kanskje noen selger eller gir bort noe passende på Finn.no?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Evt noe oppblåsbart badekar?

Egner seg neppe som ute damm for fisk i et tett område med mye katter.

( skal bruke netting over åpningen.)

Skal og se om jeg finner noen bilder av hva jeg mener.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ok :) Kanskje noen selger eller gir bort noe passende på Finn.no?

Ser regelmessig etter, men eneste er sånne store dunker med metal bur ( mange som lager over bakken damm med det ) Men tror nabolaget blir å klage 🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Helki skrev:

Egner seg neppe som ute damm for fisk i et tett område med mye katter.

( skal bruke netting over åpningen.)

Skal og se om jeg finner noen bilder av hva jeg mener.

Ok :) På finn har de den badebaljen for voksne (pent brukt), til 900,- https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=122606062

Annonse
Skrevet

Dette er en 275l murer balje fra Danmark. Hadde vært perfekt, Hadde jeg bare hat bil 😕

SmartSelect_20180620-001218_Google.jpg

Skrevet

Og dette er hva folk bruker i USA. Men finner ikke noen rubbermaid tubs som dette i Norge 😕

SmartSelect_20180620-001150_Google.jpg

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du spør på et meieri, kan du kanskje få en sylindrisk tønne (disse er like store som oljetønner) som har vært brukt til å ha kirsebær på (som de bruker i youghurt) . MEN undersøk i så fall om disse egner seg til å oppbevare fisk i, for det vet jeg ikke.

Hva med dette da @Helki

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Helki skrev:

Dette er en 275l murer balje fra Danmark. Hadde vært perfekt, Hadde jeg bare hat bil 😕

SmartSelect_20180620-001218_Google.jpg

Hva om du spør et murerfirma, om de kan skaffe en til deg (enten brukt eller ny)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...