Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tro på at det kan tikke inn litt penger før helgen? Ser det står fra rundt 27.06, men selv lever jeg i håpet😂🙈

Anonymkode: ba6df...d7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lever og i håpet. Har en viktig event der jeg gjerne skulle hatt litt ekstra hår 🙀🙈 men sier nok neppe

Anonymkode: 4e0c5...236

AnonymBruker
Skrevet

Du får nå bare leve i håpet. Men når det står at de ikke begynner før 27. Så er det 27. 

Anonymkode: f246d...1a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei det tviler jeg på. De skattepengene har vel alltid blitt utbetalt på datoen de setter som frist?

Regner ikke med noe før 28 egentlig.

Anonymkode: 41e94...401

AnonymBruker
Skrevet

De kommer aldri før tiden. Første pulje får den 27. Hvis dere jobber i det offentlige har dere vel nylig hatt lønning uansett? Er ikke rundt den 15.vanlig?

Anonymkode: 058f6...fe5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg har fått utbetalt 24-25.juni før, men kanskje det var datert til da. Hugser ikke...

Før helgen tviler jeg på det kommer! De tviholder vel på rentene sine så lenge som mulig :fnise: 

Anonymkode: 52814...156

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber hos kemner og pengene ligger klar til utbetaling (sentralt styrt) men det skjer ikke før 27. Det er skatteetaten ganske streng på. Folk skal få fastsetting, så pengene. I utgangspunkt har vi 2 uker frist å utbetale men vi gjør det riktig dag. Ellers blir vi nedringt.

Anonymkode: af313...054

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Første mulige dato for skatteoppgjøret i år er 27. juni. Utbetaling av eventuelle penger til gode skjer inntil 3 uker etter at oppgjøret er kommet.

Ingen vil få noe som helst før etter at oppgjøret er kommet.

Anonymkode: 8526a...720

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener jeg har fått utbetalt 24-25.juni før, men kanskje det var datert til da. Hugser ikke...

Før helgen tviler jeg på det kommer! De tviholder vel på rentene sine så lenge som mulig :fnise: 

Var 23 juni i fjor mener jeg å huske. Så da fikk vi pengene ( oss i første pulje) den 24.

Anonymkode: dddb8...eb8

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med dette rentefokuset på skattepenger... Du vet at du får eventuelt beløp til gode utbetalt med renter, ikke sant? Og at det ikke utgjør det helt store beløpet?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, applestories skrev:

Hva er greia med dette rentefokuset på skattepenger... Du vet at du får eventuelt beløp til gode utbetalt med renter, ikke sant? Og at det ikke utgjør det helt store beløpet?

Staten får selvfølgelig mye mer avkastning på pengene våre så lenge de har dem enn den puslerenten på 0,38% de gir oss for skattepengene de skylder oss.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tro på at det kan tikke inn litt penger før helgen? Ser det står fra rundt 27.06, men selv lever jeg i håpet😂🙈

Nei, det tikker ikke inn penger før helga. Pengene blir utbetalt tidligst onsdag 27.06. Og selv om du har aldri så lite endringer er det ikke sikkert du mottar pengene før i oktober. 

Når skal folk lære seg å justere forbruket etter når pengene faktisk kommer? 

Når det står en dato må du basere deg på at pengene kommer den datoen. Ikke en uke tidligere. 

Anonymkode: 1a9ca...2b8

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det står 27.06 og da må man belage seg på å vente til den 27.06. :) Nå er det jo ikke sikkert at de kommer i juni, men at man må vente til august eller oktober. Det er jo lov til å håpe at de kommer i juni da. :) 

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Staten får selvfølgelig mye mer avkastning på pengene våre så lenge de har dem enn den puslerenten på 0,38% de gir oss for skattepengene de skylder oss.

Det virker litt rart dette med at staten skylder oss penger all den tid det er vi selv som kontrollerer skattekortene våre.

Betale inn mindre, sette inn på høyrentekonto eller investerer - slippe å klage.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det tikker ikke inn penger før helga. Pengene blir utbetalt tidligst onsdag 27.06. Og selv om du har aldri så lite endringer er det ikke sikkert du mottar pengene før i oktober. 

Når det står en dato må du basere deg på at pengene kommer den datoen. Ikke en uke tidligere. 

Jeg belager meg på oktober.

Anonymkode: 8d695...5e9

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å endre fordeling av renter med samboer, er det grunn til å få oppgjøret i oktober eller senere enn første pulje, eller skjer det kun om man klager. Endret i fjor og fikk i juni. Endeet ikke noe i år.

Er ikke noe hastverk uansett. Jeg forsøker å gå i null. Eneste jeg ikke tar inn i beregningen er gjeldsrenter, siden fradraget og rentene er så lave. Greit å ha det i buffer

Anonymkode: 7b031...d13

Skrevet

Kan aaldri tenke meg at de kommer et sekund før fastsatt dato. Aldri opplevd det. Så, ikke belag deg på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Å endre fordeling av renter med samboer, er det grunn til å få oppgjøret i oktober eller senere enn første pulje, eller skjer det kun om man klager. Endret i fjor og fikk i juni. Endeet ikke noe i år.

Er ikke noe hastverk uansett. Jeg forsøker å gå i null. Eneste jeg ikke tar inn i beregningen er gjeldsrenter, siden fradraget og rentene er så lave. Greit å ha det i buffer

Anonymkode: 7b031...d13

Endring kan føre til at du kommer i siste runde. Hvert år har de også spesielle områder de sjekker nøyere ut. Jeg kom i den bunken i fjor 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Endring kan føre til at du kommer i siste runde. Hvert år har de også spesielle områder de sjekker nøyere ut. Jeg kom i den bunken i fjor 

Jepp. Jeg har i alle år fått i første pulje. Det eneste året jeg noensinne har endret no, da kom det i oktober.

Anonymkode: 925d9...e47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...