Sunny251 Skrevet 19. juni 2018 #1 Skrevet 19. juni 2018 Hei! I sommer skal jeg leie ut tomannsboligen min. For 1 år siden kjøpte jeg helt nye lameller, og disse er det ingen skade på. Jeg har godtatt at utleier får ha hund og katt i leiligheten(gulvene er slitte, så disse må skiftes i en senere anledning uansett). Greia er at jeg bekymrer meg litt for lamellene mine. Er det urimelig av meg å ta disse ned? Da vil det kun bære solskjerming på 2 vinduer. Eventuelt be utleier «henge dem opp» når han er på jobb, slik at dyrene ikke river dem opp? En annen ting. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å unngå at hund og katt klorer opp dører? Finnes det noe form for beskyttelse som kan limes/klebes på dørene helt nederst? (Som kanskje ser litt fint ut samtidig😅) Er det forresten noen her inne som har leid ut til leietaker med dyr? Hvis ja, hvilke erfaringer har du? Såg leiligheten Ok ut etterpå? håper noen har tips til meg!😁
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #2 Skrevet 19. juni 2018 Jeg har hatt flere hunder i mitt liv. Ingen av dem har kloret opp dører. Du bør heller presisere at skader etter dyr, skal dekkes av leietager. Alt fra fuktskader på grunn av urin (valp) og vann (fra vannskål), oppskrapte vegger og dører. Har aldri opplevd at dyr ødelegger lameller. hvordan mener du de skal klare det egentlig? Anonymkode: eafa4...db9 4
Tellus Skrevet 21. juni 2018 #3 Skrevet 21. juni 2018 Lamellene klarer seg nok! Med mindre det kommer en liten kattunge i hus... ville også heller skrevet i kontrakten at skader må dekkes av leietaker og tatt bilder før de flytter inn. Jeg har hatt katt og hund i 9 år. Kun når de var valp/kattunge at de ødela ting. Katten klatret da i gardinene og klorte på sofa. Hunden spiste litt på noen dørkarmer, ellers er det parketten som har blitt oppskrapet. 1
Gjest Nina1975 Skrevet 21. juni 2018 #4 Skrevet 21. juni 2018 På 19.6.2018 den 23.09, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt flere hunder i mitt liv. Ingen av dem har kloret opp dører. Du bør heller presisere at skader etter dyr, skal dekkes av leietager. Alt fra fuktskader på grunn av urin (valp) og vann (fra vannskål), oppskrapte vegger og dører. Har aldri opplevd at dyr ødelegger lameller. hvordan mener du de skal klare det egentlig? Anonymkode: eafa4...db9 Åbjo, det greier de! De skal kikke ut vinduet og surrer seg fast i de. Katter vil gjerne leke/klatre i de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå