AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #1 Skrevet 19. juni 2018 Hva synes dere om kvinner på 1.85? Helt ærlig! Jeg er det, mamma er det, pappa er 1.92 ...så det sier seg selv at jeg ble høy. Men tante er 1.79, bestemor var 1.76 (dette var kanskje høyt på 50-70-tallet?) og de andre jentene/kvinnene i slekta ligger på 1.74 til 1.80. Jeg og mamma er de høyeste. Som barn husker jeg at jeg alltid syntes at mamma virket veldig stor i forhold til andre kvinner, til tross for at andre kvinner var rundere i formene og mer tettvokste. Men jeg liker ikke høyden min og den dreper gleden min med livet på en måte. Jeg føler at mange menn vil avslå enkelt og greit pga høyden, selv om de selv kanskje er 1.84- 1.88. Jeg føler at jeg må se ned på venninnene, og synes veldig mye er tilrettelagt for gjennomsnittsmennesket. Ting er lavt. Føler at høyden gjør så jeg automatisk blir styggere. Jeg synes ikke det er særlig bra med store mennesker, og jeg føler meg nesten som et miljømonster fordi jeg tydeligvis trenger mer mat. Jeg tror ikke jeg vil ha barn.. Anonymkode: c3466...762
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #2 Skrevet 19. juni 2018 Er like høy og var kun i tenårene jeg synes det var et problem. Etter min erfaring liker menn høye kvinner, har i såfall alltid fått høre det. Aldri hørt annet enn på forum at noen menn føler seg mindre som menn med høy kvinne. Så tror rett og slett ikke det er et problem andre steder enn eget hode. Min mann er kun 178, stort lavere enn det blir for lavt for meg, men gjennomsnitshøyde for menn i Norge er vel blitt 180, så er mange høye menn der ute. Evolusjonen gjør hver generasjon jøyere, så skal man være ltt høy på pære kan man tenke familien ligger noen genrasjoner før de andre😂 Anonymkode: 75fbc...bf5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #3 Skrevet 19. juni 2018 Jeg er 182 og mannen 192, aldri vært noe problem med det.. har heller ikke hatt noe problem med tidligere forhold heller. Så hadde ikke tenkt så mye over det. Aldri vært noe plaget med og være høy. Jeg er bare 3 cm lavere enn deg, men må si jeg har sjelden opplevd at ting «er lagt til rette for gjennomsnittsmennesket». Har barn og kan ikke tenke på at jeg ikke burde få barn fordi jeg er høy.. 🙄 Anonymkode: b0aae...86c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #4 Skrevet 19. juni 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke det er særlig bra med store mennesker, og jeg føler meg nesten som et miljømonster fordi jeg tydeligvis trenger mer mat. Jeg tror ikke jeg vil ha barn.. Anonymkode: c3466...762 Du er over gjennomsnittet i høyde for kvinner, men du er på ingen måter et stort mennesker. Finnes kvinner som er langt høyere enn deg. Er nærmere 2 meter, og har møtt kvinner høyere enn meg. Miljømonster har jo ikke noe med høyde. Min bror er 15 cm lavere enn meg, men spiser mye mer. Anonymkode: 26b7f...4ae 1
SheldonCooper Skrevet 19. juni 2018 #5 Skrevet 19. juni 2018 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes ikke det er særlig bra med store mennesker, og jeg føler meg nesten som et miljømonster fordi jeg tydeligvis trenger mer mat. Jeg tror ikke jeg vil ha barn.. Anonymkode: c3466...762 I så fall er jo nesten halvparten av alle menn "miljømonstre". Du er jo kun litt høyere enn gjennomsnittsmannen. Er for øvrig selv over 2 meter. Da blir ting mer upraktisk. Du har jo en høyde omtrent alt er tilrettelagt for.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #6 Skrevet 19. juni 2018 Miljømonster? Er halvparten av alle menn miljømonstere også da? Du får jo ikke gjort noe med høyden din, så hva er det du skal frem til ? Eneste du kan få gjort med det er å sage av beina dine, men det er jo ikke et alternativ. Du får bare være fornøyd med deg selv, alle de andre damene i slekten din har jo fått seg menn så da får jo du det også... Anonymkode: 1b64d...a94 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #7 Skrevet 19. juni 2018 Jeg er en kvinne på 161 cm. Synes høye damer kan være utrolig vakre, og jeg kan ofte kjenne på en form for sjalusi når jeg ser sånne som deg. Det finnes jo en drøss av høye menn du kan være sammen med. ☺ Tror jeg hadde vært stolt hvis jeg hadde vært så høy som deg. Rett deg opp i ryggen hvis du har begynt å gå med den krum for å virke mindre. Det er mange, mange menn som liker høye kvinner. ☺ Anonymkode: 3ed73...971 3
Opplyst Skrevet 19. juni 2018 #8 Skrevet 19. juni 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke det er særlig bra med store mennesker, og jeg føler meg nesten som et miljømonster fordi jeg tydeligvis trenger mer mat. Anonymkode: c3466...762 Akkurat den setningen der reagerer jeg sterkt på. Jeg blir sjokkert over hvordan unge mennesker i Norge blir hjernevasket inn i det religiøse erstatningsproduktet miljøvern. Tro meg, befolkningseksplosjonen blant ikke-hvite mennesker er et uendelig mye større miljøproblem enn din høyde og ditt matbehov. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #9 Skrevet 19. juni 2018 Vil anbefale deg å joine Facebookgruppa "Høye damer med høye hæler", der må man være 180 eller høyere for å være med. Masse flotte damer som setter ting litt i perspektiv. Jeg er 182 selv, og møter ikke ofte kvinner som er på min høyde eller høyere, så det er fint å "møte" andre med samme høydeutfordringer og - gleder. Jeg brydde meg mer om det da jeg var yngre, nå er jeg glad for høyden min og ville aldri ha byttet med noen. Prøv å tenk på høyden din som en positiv egenskap, tenk at du har modellhøyde (selv om du ikke nødvendigvis satser på en modellkarriere), at du er høy og flott, rett deg opp i ryggen/skuldrene - det er ingenting verre enn høye kvinner som luter for å virke lavere, og bruk gjerne høye hæler! Anonymkode: e41b9...2f6 1
Pal Fungi Skrevet 19. juni 2018 #10 Skrevet 19. juni 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en kvinne på 161 cm. Synes høye damer kan være utrolig vakre, og jeg kan ofte kjenne på en form for sjalusi når jeg ser sånne som deg. Det finnes jo en drøss av høye menn du kan være sammen med. ☺ Tror jeg hadde vært stolt hvis jeg hadde vært så høy som deg. Rett deg opp i ryggen hvis du har begynt å gå med den krum for å virke mindre. Det er mange, mange menn som liker høye kvinner. ☺ Anonymkode: 3ed73...971 Enig med deg Er 1.66
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #11 Skrevet 19. juni 2018 liker høye damer Anonymkode: 6aaa8...636 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #12 Skrevet 19. juni 2018 Hvor gammel er du? Jeg er like høy som deg og kjenner meg igjen i tankegangen din fra da jeg var yngre. Alle de antagelsene jeg hadde om hvordan livet ville bli og alle begrensningene jeg trodde høyden min ville føre med seg tok jeg feil av. Eneste er at jeg kjenner meg "forhåndsdømt" i sosiale settinger, men sånn er det vel for de fleste mennesker som skiller seg ut fra mengden. Anonymkode: cc5d3...788
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #13 Skrevet 20. juni 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om kvinner på 1.85? Helt ærlig! Jeg er det, mamma er det, pappa er 1.92 ...så det sier seg selv at jeg ble høy. Men tante er 1.79, bestemor var 1.76 (dette var kanskje høyt på 50-70-tallet?) og de andre jentene/kvinnene i slekta ligger på 1.74 til 1.80. Jeg og mamma er de høyeste. Som barn husker jeg at jeg alltid syntes at mamma virket veldig stor i forhold til andre kvinner, til tross for at andre kvinner var rundere i formene og mer tettvokste. Men jeg liker ikke høyden min og den dreper gleden min med livet på en måte. Jeg føler at mange menn vil avslå enkelt og greit pga høyden, selv om de selv kanskje er 1.84- 1.88. Jeg føler at jeg må se ned på venninnene, og synes veldig mye er tilrettelagt for gjennomsnittsmennesket. Ting er lavt. Føler at høyden gjør så jeg automatisk blir styggere. Jeg synes ikke det er særlig bra med store mennesker, og jeg føler meg nesten som et miljømonster fordi jeg tydeligvis trenger mer mat. Jeg tror ikke jeg vil ha barn.. Anonymkode: c3466...762 1.85 kan være veldig flott. Jeg er desverre kun 178 (er mann) og veit at jeg ikke er interessant for høye kvinner pga min høyde. Anonymkode: 24cef...bdb
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #14 Skrevet 20. juni 2018 Er nesten like høy. Hadde litt komplekser for det på ungdomsskolen, da jeg vokste over alle gutta en periode, og var i tillegg syltynn så å finne bukser som passet meg var nærmeste umulig. På 90-tallet skulle man også ha platåsko og altfor lange slengbukser som skulle draperes over skoene og subbe i bakken. Det kunne jeg bare drite i Men i voksen alder er jeg fornøyd med høyden. Har veldig draget på menn, får mye oppmerksomhet på byen og generelt i livet, og jeg tror høyden er en del av det. Man "tar" liksom fort rommet, utstråler en eller annen form for selvtillit eller makt. Man er ikke noen grå mus, alle på kontoret eller i nabolaget vet hvem du er. "Hun høye, flotte", eller "modellen". Det krever litt ryggrad å bære, særlig om du slenger på deg et par hæler i tillegg, men det har jeg jo heldigvis skaffet meg etter aldri-mer-13-fasen var over. Anonymkode: f3bd9...f8b
Gent82 Skrevet 20. juni 2018 #15 Skrevet 20. juni 2018 Det er jo egentlig ingen grunn til at damer bør være små og skrøpelige så..
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #16 Skrevet 20. juni 2018 Jeg ble så glad av disse innleggene!! Er selv "bare" 178. Ene datteren min ligger an til å bli enda høyere, og det er så godt å lese dette her. Selv har jeg alltid likt høyden min, men av og til litt lei av at alle er så små Man føler seg jo litt annerledes.... ser mange yngre er høye nå da! Anonymkode: f2f29...dc7
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. juni 2018 #17 Skrevet 20. juni 2018 Tenker jeg er glad jeg ikke er så høy, er fornøyd med mine 1,68 😊
Gent82 Skrevet 20. juni 2018 #18 Skrevet 20. juni 2018 Rart jenter er så opptatt av å være så små at de nesten ikke klarer å løfte en bøtte med vann. Er målet å bli så sårbare og svake som mulig? Er man feminin når man ikke klarer å ta vare på seg selv?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #19 Skrevet 20. juni 2018 Jeg er stolt av mine 173 cm og mannen er bare 175 cm. Han er så mye mer enn en «lav» mann. Anonymkode: 09c98...d10
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #20 Skrevet 20. juni 2018 Jeg er på din høyde og hatet det så ekstremt mye i ungdomsårene. Husket jeg så på operasjonene folk tok i Kina for å bli høyere og håpet de ville kunne tilby samme, men for å bli lavere, en gang i Norge. Jeg så bilder av meg selv sammen med vennenne mine, andre fyrer yte på byen osv. og jeg så så jævlig klein ut, der jeg sto som den høyeste personen. Følte meg svær og mannlig, bare fordi jeg var høy. Til slutt unngikk jeg bilder, fordi jeg ikke orket å se det. Så gikk det opp for meg. Enten kan man gå med huka rygg og være klein, eller så er det time to pull it off! Kjørte fake it until you make it, og i dag, 7 år senere, er det ikke et snev av usikkerhet på høyden min. Som noen her har sagt over - som høy for du fort mye oppmerksomhet. Selvsikkerhet SELGER, TILTREKKER - hva enn du vil. Denne kombinasjonen klager jeg ikke på - tvert i mot så elsker jeg det, hehe. Kan gå inn med 4 andre dødslekre venninner - men av eller annen grunn, får jeg oppmerksomheten. Siden jeg gikk inn for å "elske høyden min" støttet jeg aldri på problemer, annet enn andre, små jenter, som nok heller merket litt til sjalusi. For jeg dro fyrer som aldri før. Dro høyere og lavere fyrer. Jenter begynte også å oppsøke meg(???) - som om jeg plutselig ble en alfa? Hehe, uansett. En gutt kan si "kunne aldri data ei som er høyere enn meg", fram til han møter ei han faktisk kunne data - og som er høyere. Vet ikke hvor mange fyrer som også kan si som en liten joke "oi, du var jammen høy!" eller "man ser du er fra scandinavia hvertfall, med den høyden!" - men tar meg overhode ikke nær av det. Samme fyren har sitti flere dager i etterkant og sendt melding på melding. Hadde også en som sa til en kompis av meg at "herregud, han hadde lett hele livet etter ei som meg. Jeg var jo definisjonen på drømmedama". <<---- Jeg er IKKE 10/10, for å si det sånn. Har hatt både lavere og høyere kjærster i løpet av mine selvtillitfylte år :D Anonymkode: c8045...0cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå